Ei potkuista tarvitse kertoa työhaastattelussa
Soitin te-palveluiden yleiseen neuvontapuhelimeen ja kysyin asiasta. Ei työnhakijalla ole mitään velvollisuutta kertoa, että on saanut potkut.
Kommentit (5)
Valehtelu on helppoa huomata. Jos luimistelet haastattelussa ja mysteerisesti et ole työsuhteessa tällä hetkellä niin voihan siitä vetää johtopäätökset. Kerro vaan rehellisesti tilanteesi niin voit ehkä saada duunin.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu on helppoa huomata. Jos luimistelet haastattelussa ja mysteerisesti et ole työsuhteessa tällä hetkellä niin voihan siitä vetää johtopäätökset. Kerro vaan rehellisesti tilanteesi niin voit ehkä saada duunin.
Olen kyllä vielä työsuhteessa, mutta en enää kovin montaa kuukautta.
Ap
En nyt ymmärrä ongelmaa. Olen ollut varmaan sadoissa työhaastatteluissa, eikä potkuista ole kysytty koskaan. Sehän on itsestään selvä asia, että ei siinä pölötetä turhanpäiväisiä vaan vastataan siihen, mitä kysytään. "Kerro itsestäsi" kerrotaan tietenkin kaikki positiivinen. Niin kaikki muutkin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä ongelmaa. Olen ollut varmaan sadoissa työhaastatteluissa, eikä potkuista ole kysytty koskaan. Sehän on itsestään selvä asia, että ei siinä pölötetä turhanpäiväisiä vaan vastataan siihen, mitä kysytään. "Kerro itsestäsi" kerrotaan tietenkin kaikki positiivinen. Niin kaikki muutkin tekevät.
No mutta näkeehän haastattelija CV:stä, että 12-vuotinen työsuhde on loppunut, siinähän on päivämäärät näkyvissä. Kait hän siitä nyt jotain kysyy! Jotain on vastattava, mutta ei tarvitse kertoa että työsuhde päättyi työnantajan puolelta.
Ap
Miksi tarvitsit TE-toimiston mielipiteen? Haastattelussa voi sanoa mitä huvittaa.