Pariskunta lähtee eri aikaan juhlista pois
Meillä käy näin aika usein, koska mies jää suustaan kiinni jokaisenkin vähän tutun ihmisen kanssa ja minun on taas vaikea saada kontaktia. Jään usein "yksin" juhlissa, vaikka ollaankin kahdestaan lähdetty. Näin ollen minun tapa on sitten lähteä jossain vaiheessa kotiin aiemmin ja mies jää seurustelemaan kavereidensa kanssa.
No, ongelmaksi on muotoitunut se, että lähes aina kun näin käy, mies valittaa kotona, kuinka hänelle tuli paha mieli siitä, että minä lähdin pois. Lähtökohtaisesti minusta ei ole ollenkaan kivaa, että minulle tulee todella usein tarve päästä kotiin hengähtämään (en viihdy isoissa ihmislaumoissa). Tuntuu, että minua ikään kuin syytetään siitä, että en ole viihtynyt paikalla. Ja se on alkanut lietsomaan minulla ahdistusta lähteä mukaan seuraavalla kerralla, kun lopulta sitten tulee paha mieli molemmille.
Kommentit (36)
Törkee mies kun ei huolehti että sullakin ois kivaa ja jättää sut yksin.
Täällä maalla tuo on ihan tavallista. Jokainen tulee silloin, kun ehtii ja lähtee silloin, kun lähtee. Eivätkä aikataulut ole pariskunnilla aina sama. Siis on ihan tavallista, että Markku tulee jo aiemmin, Mirkku tulee myöhemmin, kun hän piipahtaa ensin kummityttönsä synttäreillä. Tai pariskunta tulee yhdessä, mutta Markun pitää lähteä töihin, Mirkku voi silti jäädä vielä juhlimaan.
Miehesi siis nipottaa turhasta. Jos hän ei viihdy juhlissa ilman sinua, niin hän voi lähteä kanssasi samaa matkaa pois.
Mikä miehellä on tuossa ongelma? Eikö hän haluaisi olla juhlissa? Eikö hän viihdy siellä? Mihin hän sinua siellä tarvitsee? Mistä hänellä tulee paha mieli?
Meillä tuo taas ei ole ongelma. Yleensä väsähdänkin ennen puolisoa ja lähden etumatkalla kotiin. Puoliso tulee sit kun tulee. Mut joo, nyt on tulossa sellaiset juhlat jossa olen aveccina enkä tunne sieltä ketään. Saa nähdä onko juttuseuraa vai juttelenko omille sukille ja lähden aikaisemmin pois. En nyt voi pakottaa puolisoakaan koko iltaa minun kanssa vain olemaan käsikädessä, kun hän sieltä tuntee paljon porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kertonut miehellesi, ettei sinusta tunnu mukavalta jäädä yksin?
Välillä olen sanonut aivan rehellisesti, miltä tuntuu ja välillä valehdellut, että oli kivaa. Tuntuu, että aina vastaukseni on "väärin" ja mies sanoo, että hänelle tulee syyllinen olo. Tai jos hän on juhlissa kysynyt, pitäisikö hänen lähteä samalla kotiin, niin eipä ole oikeastaan väliä sanonko kyllä vai ei, kun paha mieli tulee sitten aina jossain vaiheessa. Tuntuu, että hän lopulta tekee juuri niinkuin itse tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Törkee mies kun ei huolehti että sullakin ois kivaa ja jättää sut yksin.
Ei hän yksin jätä, mutta jotenkin todella usein olen aivan ulapalla keskustelusta. Ihan kuin olisin vieraalta planeetalta, kun olen hänen kavereiden kanssa tekemisissä. Näin on ollut jo vuosia. Kemiat ei vissiin kohtaa sitten yhtään.
Introvertin ei kannata osallistua juhliin tai tilaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä miehellä on tuossa ongelma? Eikö hän haluaisi olla juhlissa? Eikö hän viihdy siellä? Mihin hän sinua siellä tarvitsee? Mistä hänellä tulee paha mieli?
Minäkin ihmettelen, mihin minua aina tarvitaan. Paha mieli tulee ilmeisesti siitä, kun olen lähtenyt pois ja hänelle tulee syyllinen olo. Tämä kerta toisensa jälkeen.
Kaikki tietää, että olette pari, vaikka tulisitte ja menisitte eri aikaan. Älkää panikoiko suotta.
Keskustelkaa avoimesti tapahtuneesta.
Mielestäni se on yleensä hyvintoimivan suhteen merkki että molemmat osaavat olla yksin ja saapua tai lähteä juhlista tms eri aikaan tilanteesta riippuen. Miehesi vinkuu turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen, mihin minua aina tarvitaan. Paha mieli tulee ilmeisesti siitä, kun olen lähtenyt pois ja hänelle tulee syyllinen olo. Tämä kerta toisensa jälkeen.
Sanoisin että tuo on vain hyvä merkki, että tunnistaa noita tunteita itsessään, että tulee paha mieli kun sinä lähdet, mutta ymmärtääkö tai haluaako edes ymmärtää sitä, miksi sinä et viihdy?
Jos mies ei ymmärrä että haluat lähteä aikaisemmin niin tuohon ei oikeastaan ole mitään muuta ratkaisua, kuin joko et lähde mukaan ollenkaan tai sitten teette jonkun kompromissin siitä mihin aikaan lähdette yhdessä pois ja sinnittelet siihen asti.
Mitä ihmettä, kumpikin jättää toisensa yksin ja syyttää siitä toista?
Siis lähdette eri aikaan pois? Eihän tuo ole mikään suhde.
Vierailija kirjoitti:
Siis lähdette eri aikaan pois? Eihän tuo ole mikään suhde.
Perustuen mihin?
Olisin itse miehenä pahoillani,
koska olisi mukava olla pariskuntana yhdessä, koska on muuten kiva olla yhdessä vaimon kanssa.
koska jos vaimolla ei ole kivaa, syyllistyisin siitä, että minulla on.
olisin pahoillani siitä, että tuntuisi siltä, että minunkin pitäisi lähteä lojaalisuudesta puolisoa kohtaan,
vaikka on mukava tavata tuttuja ja olla juhlissa jutustelemassa.
koska en pysty tekemään toiselle juhlista mukavia, vaikka se ei minusta kyllä edes minun pääsääntöinen tehtäväni ole. Enhän toisi vaimolle eväitäkään, jos tämä ei nyt satu tykkäämään mistään tarjottavista.
koska joudun selittelemään muille tutuille, suuttuiko vaimoni taas kun lähti ennen minua. Kiukutteleeko se, voi vaikka joku kysyä. "eikö se viihdy seurassamme?" Siis harmittaa selittely, vaikka itse tietäisin miksi vaimo lähti aiemmin.
Verratkaapa vaikka siihen tilanteeseen, että vaimona haluatte lähteä yhdessä shoppailemaan verhoja, joka ei tosiaan minua miehenä kiinnosta sitten pätkääkään. Toki voisin tulla mukaan ja sanoa jonkin mielipiteeni, mutta tuntitolkulla vaeltelu jossain ruotsalaisessa sisustuskaupassa käy raskaaksi.
Se, että mies syyttää sinua ja vaikeroi paha mieltä, tarkoittaa oikeasti, että sillä on siellä/toisaalla sutinaa jonkun kanssa.
Miksi menet juhliin ylipäänsä, jos ovat tuota samaa ja jäät yksin aina. Ei ole pakko mennä miehen mukana niihin. Kai on muutakin tekemistä kuin ne. Ehkä sellainen jossa olet oman ystäväsi kanssa, joka ei jätä sua yksin. Sopikaa että menet kotiin siihen aikaan kun olet vielä virkeä tai et vain mene sinne. Miestä voi joku taksikuski kuskata? Mies ei kuuntele vointiasi? Juoko hän miten paljon. Miten hän muualla ottaa sen huomioon. No se siitä.
Oletko kertonut miehellesi, ettei sinusta tunnu mukavalta jäädä yksin?