Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehitysavun taso ja jakaminen

Vierailija
07.06.2023 |

Kehitysavun tasoa pitäisi voida säädellä valtion taloustilanteen mukaan. Silloin kun valtiolla menisi hyvin, taso voisi olla korkeampi ja huonossa taloustilanteessa jaettaisiin vähemmän kehitysapua.
Kuitenkin voisi olla jokin perustaso, tai pohjataso, joka jaettaisiin ja siihen sitten päälle tämä hyvän taloustilanteen taso. Pohjatason pitäisi olla kuitenkin melko matala.
Velkarahan jakaminen kehitysavuksi on lähtökohtaisesti melko huonoa taloudenhoitoa, koska me joudumme maksamaan sen ottamamme velan korotkin tulevina vuosina. Esim 1200 miljoona euroa velkaa (joka on siis tämän hetkinen kehitysavun määrä suunnilleen), tekisi tuleviksi vuosiksi korkomenoja valtiolle 4 % korolla lähes 50 miljoonaa euroa vuodessa!
..

Yksi vaihtoehto olisi kehitysavun muuttaminen vapaaehtoiseksi. Jaetaan tämä reilu 1200 miljoonaa euroa kansalaisille, eli jokaiselle suomalaiselle noin 200 euroa vuodessa. Jokainen voisi sitten lahjoittaa haluamansa summan vaikka veroehdotusta tehdessä kehitysavuksi.

..

Ja todella olennainen asia on miten se 1200 miljoonaa euroa vuodessa käytetään. Lähetetäänkö se jonnekin tilille johonkin maahan ja toivotaan parasta. Vai ostetaanko kehitysapurahoilla täältä suomesta tavaroita, asioita, palveluita ja niitä sitten annetaan tarvitseville. Näin kehitysapurahat tukevat kotimaan taloutta, eivätkä menisi täysin hukkaan.

..

Bonuksena vielä. Suomi ei käsittääkseni ole sortanut afrikkaa tai muitakaan maita. Suomi on ollut valtona olemassa vasta noin 100-vuotta joten ei meillä ole ollut siirtomaita. Ainut kansa joka tulee mieleen on saamelaiset joita suomalaiset on sortaneet. Meidän pitäisi jakaa siis kehitysapua lappiin!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56-vuotias eikä minun elämäni aikana ole koskaan ollut niitä hyviä aikoja. Jokaik8nen hallitus on pää hiessä säästänyt.

Vierailija
2/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, mutta ei totuudella ole enää väliä. Joukkohypnoosi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56-vuotias eikä minun elämäni aikana ole koskaan ollut niitä hyviä aikoja. Jokaik8nen hallitus on pää hiessä säästänyt.

no Marinin hallitus ei paljoa säästellyt, velkaa tehtiinkin 40 miljardia :D

Vierailija
4/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt kun maailman rikkain mies on Afrikkalainen olisi aika, että Afrikka alkaisi maksamaan meille kehitysapua.

Vierailija
5/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä unessa olet elänyt? Jatkuvastihan nämä hallitukset on velkaantuneet. Istuva nyt on omaa luokkaansa.

Vierailija
6/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko valtio maksaa saamelaisille kehitysrahoja. Pitäisi kyllä maksaa.

Vierailija
7/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysapu on järjetöntä. Se on oikea taso on 0 euroa.

Vierailija
8/8 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysavussa ongelmallisinta on se, ettei kukaan tai mikään valvo, mihin sitä rahaa kohdemaassa käytetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä