Siis veronpalautukset eivät ehkä tulekaan 3.8!
Vmp. Verottajalta tuli kirje että verotuksen päättymispäivä muuttuu eikä palautukset tulekaan välttämättä 3.8 niinkuin aiemmassa päätöksessä luvattiin.
En ole tehnyt mitään muutoksia veroilmoitukseen eikä ole tehnyt avopuolisonikaan.
Sinne meni siis mahdollisesti kesälomarahat.
Kävikö jollekin muullekin näin?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole etanapostissa tullut mitään kirjettä ja OmaVeroon en ainakaan mene kuikuilemaan rahojeni perään. Viime vuonna sain vasta joulukuussa palautukset, koska olin - minä kurja - laittanut paperilomakkeella lisäyksen vähennyksiin. Tänä vuonna laitoin netissä ihan siinä toivossa että saan rahat silloin kun muutkin eli oliko se nyt elokuussa?
Mitään en niin paljon vihaa kuin niitä Omaveron sivuja. Ne on itse Kiusaaja laatinut kaikessa pahantahtoisuudessaan.
Tulee vanhalle ihmiselle vakava elämänväsymys kun omia rahojansa yrittää Hra Valtion kynsistä nyhtää.
Kuten muutkin? Ei ole enää mitään ns yhteistä päivää jolloin maksetaan kaikille vaan verottaja on porrastanut asian.
Mistä minun pitäisi tietää tällaisista porrastuksista, jos postissa ei lähetetä mitään infoa?
Kenenkään ei ole pakko asioida netissä, eikö sellaiseen pakottaminen tällaisen vanhenevan väestön kyseessä ollen ole melkein ihmisloukkaus?
Ja veronmaksajien itsensä maksama ja ylläpitämä firma kyseessä.
Ja mikähän on syynä siihen että paperilomakkeella vähennyksen ilmoittaneet saavat omat rahansa takaisin viimeisinä?
Ihan näin kesken teidän kiivaan keskustelun kommentoin ensimmäiseen kohtaan, että kun veronpalautuspäiviin tehtiin muutoksia niin silloin kerrottiin tulevien palautuspäivien olevan portaittain. Samoin myös palautuspäivä ilmoitetaan ennakkopäätöksessä. Jos siihen tulee muutos, kuten ap:n tapauksessa, myös sen saat paperisena, kuten ap on saanut.
Se, ettei halua lukea kirjeitä tai pidä niitä tärkeinä, jolloin heittää ne roskiin lukematta ja ymmärtämättä lukemaansa... miten päättäisit itse lauseen?
En voi repiä, polttaa enkä heittää roskiin kirjettä jota en ole saanut.
Tämän takia kannattaa ottaa käyttöön vain sähköiset viestit. Näin ei omat tiedot joudu vääriin käsiin, jos posti sattuukin hukkaamaan tai jakamaan kirjeesi väärin.
Verotuloja tarvitaan
Valtiokonttori on maksanut Traficomin romutussotkuun liittyviä vahingonkorvauksia yli 4,4 miljoonan euron edestä. Traficomin ylijohtaja Kati Heikkinen kertoi aiemmin, että virastossa tehdään tapauksesta sisäinen tarkastus. Nyt hän vahvistaa, että tarkastusta ei sittenkään tehdä.
Traficom Johtoryhmä
Pääjohtaja
Autoilijan palvelut -osaamisalue
Ylijohtaja
Liikennejärjestelmäpalvelut-osaamisalue
Ylijohtaja
Digitaaliset yhteydet -osaamisalue
Ylijohtaja
Kyberturvallisuuskeskus-osaamisalue
Ylijohtaja
Datatalous
Johtaja
Kestävä ympäristö -verkosto
Ylijohtaja
Turvallisuus
Turvallisuusjohtaja
Teknologia- ja tietopalvelut
Ylijohtaja
Hallintopalvelut
Ylijohtaja
Viestintä
Viestintäjohtaja
Trafiltakaan ei löydy onneksi karsittavaa kun noin pienellä joukolla "hommaa" pyörittävät ja pienellä palkalla
verotäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykytekniikka jo pystyisi verotuksenkin hoitamaan reaaliaikaisesti hirmu sählääminen ja tempputyöllistäminen verovirastoissa kun jonkun saamia 4,5 euron osinkoja verotetaan.
Järjestelmä mikä keräisi reaaliajassa kaikki ihmisten tulot ja vähennykset niin verotus olisi aina valmis heti vuoden alussa.?
Ei ole mahdollista vielä lainsäädännönkään näkökulmasta.
Mutta: veronpalautusten tai mätkyjen maksupäivät voivat muuttua esitäytetyllä ilmoitetusta alustavasta päivästä, eli ei kannata sen varaan talouttaan rakentaa. Verotukseesi on voinut tulla ulkopuoliselta ilmoittajalta lisää tietoja tai sitten verotustasi tarkastellaan lähemmin ja siksi päivät muuttuvat. Itse voit auttaa asiassa niin, että ilmoitat mahdolliset muutokset verotukseen jo ennen kuin saat esitäytetyn veroilmoituksen keväällä. Mene heti alkuvuodesta OmaVeroon ja ilmoita kaikki mahdollinen jo valmiiksi esitäytetylle. Verotuspäätöksiä ei tehdä aakkosjärjestyksessä, asuinpaikkakunnan mukaan, iän mukaan tms.
Mitään muutoksia ei ollut. Ja kaikki minun tulot on kyllä verottajan tiedossa. Ei ole mitään vähennyksiäkään. Siksi ihmettelinkin miksi on nyt otettu uudelleen käsittelyyn.
Ja minun pienestä palkasta ei todellakaan mitään säästellä vuoden varrella vaan kaikki menee mitä tulee. Mutta eiköhän me saada lomat ja tekemiset tehtyä ilman palautuksiakin, älkää huoliko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää odotella tuoko päivän posti kirjeen verottajalta vai ei.
Ai te mummot saatte vielä kirjeitä. Suomi.fi uhan tuntematon asia?😆
Hih hih, silkasta periaatteesta annan edelleen tulla paperisena niin kauan kun verottaja ei itse muuta käytäntöjään.
Miksi?!
Tämä minuakin ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
verotäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykytekniikka jo pystyisi verotuksenkin hoitamaan reaaliaikaisesti hirmu sählääminen ja tempputyöllistäminen verovirastoissa kun jonkun saamia 4,5 euron osinkoja verotetaan.
Järjestelmä mikä keräisi reaaliajassa kaikki ihmisten tulot ja vähennykset niin verotus olisi aina valmis heti vuoden alussa.?
Mutta: veronpalautusten tai mätkyjen maksupäivät voivat muuttua esitäytetyllä ilmoitetusta alustavasta päivästä, eli ei kannata sen varaan talouttaan rakentaa. Verotukseesi on voinut tulla ulkopuoliselta ilmoittajalta lisää tietoja tai sitten verotustasi tarkastellaan lähemmin ja siksi päivät muuttuvat. Itse voit auttaa asiassa niin, että ilmoitat mahdolliset muutokset verotukseen jo ennen kuin saat esitäytetyn veroilmoituksen keväällä. Mene heti alkuvuodesta OmaVeroon ja ilmoita kaikki mahdollinen jo valmiiksi esitäytetylle. Verotuspäätöksiä ei tehdä aakkosjärjestyksessä, asuinpaikkakunnan mukaan, iän mukaan tms.
No, oma veroon voi mennä vaikka nyt ja heti ja ilmoittaa esim kotitalousvähennykset.
Haluatko vastata kysymykseen, että miksi omaverossa on eri tavalla laaditut lomakkeet kuin ovat ne paperilomakkeet? Ja miksi sanahaulla ei saa lomaketta ruutuun? Ja jos sen saisikin, sen täyttäminen on mahdotonta, kun asiat esitetään siinä eri tavalla kuin paperiversiossa? Miksi ne eivät voi/saa olla identtiset? Millä tavalla se auttaa ketään että ne eivät ole identtiset ja niissä esitetään asiat eri ilmauksin?
Miksi sama asia ei voi verohallinnon nettilomakkeessa ilmaistu samoilla sanoilla ja numeroilla kuin paperilomakkeessa?
Kannattaa antaa palautetta verohallinnolle. Jos moni valittaa samasta, asia on pakko korjata.
Mulla kävi viime vuonna noin. Yli kahden tonnin palautukset tuli vasta joulukuussa, eikä oltu tehty mitään muutosvaatimuksia. Mies kysyi syytäkin verotuksen myöhästymiseen, mutta ei verottaja antanut mitään selitystä. Näin vain kuulemma joskus käy.
Syitä tähän "verotuksen uudelleenavaamiseen" on monta. Yksi on tietenkin se, että tuloihin ja vähennyksiin tulee muutoksia. Ne voivat olla verovelvolliset itsensä ilmoittamia, palkanmaksajatahon ilmoittamia tai etuusmaksajan ilmoittamia. Myös puolison verotuksessa tapahtuvat muutokset vaikuttavat, eli jos toiselle puolisoista tulee muutoksia verotukseen, niin silloin myös toisella verotuksen valmistuminen siirtyy. Miksi näin, ei hajuakaan.
Mutta verottaja tekee myös satunnaistarkistuksia, eli kun suurin osa veroehdotuksista menee läpi sinällään, niin niistä sitten osa käydään läpi jollain muulla tavalla.
Verotusta käsitellään kunnittain ja asuinalueittain, ja esimerkiksi pari vuotta sitten naapurikunnan verotus "valmistui" ennen meidän kunnan verotusta, ja se siirsi myös palautusten maksamisen tässä kunnassa (mutta se ei vaikuttanut esimerkiksi yrittäjien eli maanviljelijöiden verotukseen, ja suurin osa ei sitä muutenkaan huomannut, kun olivat joka tapauksessa täydentäneet verotustaan matkakuluilla tms. kun niitä maaseudulla työssäkäyville tulee).
Viime vuonna meidän kiinteistövero "valmistui" vasta joskus elokuussa, pari viikkoa ennen ensimmäistä maksupäivää. Siitäkään en tiedä, miksi siinä meni niin pitkään, koska mitään muutoksia ko. asiaan ei ole meillä tullut 12 vuoteen. Tänä vuonna se kiinteistövero oli ilmaantunut maksettavaksi omaveroon jo toukokuun alussa. Katsotaan, sainko sen siirrettyä elaskuksi viime vuonna, vai joudunko taas hakemaan omaverosta maksutiedot.
Nää on meidän paikallislehtien uutisista poimittuja tietoja tai omia kokemuksia, ei verottajan omia tietoja, joten voi olla myös väärinkäsityksiä tai on oikaistu faktoissa.
Noh, mulla oli jo alustavassa veroilmoituksessa veronpalautusten maksupäivä syyskuulla, saa nähdä muuttuuko se maksupäivä siitä sitten, kun verotus on käsitelty (kotitalousvähennykset ja työmatkakulut). Vielä ainakin eilen veroilmoitus oli vielä käsittelyssä.
Vierailija kirjoitti:
verotäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään muutoksia ei ollut. Ja kaikki minun tulot on kyllä verottajan tiedossa. Ei ole mitään vähennyksiäkään. Siksi ihmettelinkin miksi on nyt otettu uudelleen käsittelyyn.
Ja minun pienestä palkasta ei todellakaan mitään säästellä vuoden varrella vaan kaikki menee mitä tulee. Mutta eiköhän me saada lomat ja tekemiset tehtyä ilman palautuksiakin, älkää huoliko.
Ap
Säädä ennakonpidätysprosentti oikein niin jää säästöönkin.
Mullakin siirtyi vaikka mitään muutoksia ei tullut. Heinäkuun kolmas päivä piti alunperin tulla, mutta siirtyy elokuulle. Minäkin olin laittanut täysin sen varaan että pääsen lomalla lapsen kanssa reissuun. Nyt ei sitten mennä :(
veroja tuli lisää muutamia satasia
Miksi te lainaatte verottajalle rahaa melkein vuodeksi? Minä katson aina lokakuussa, onko kuluvan vuoden verotus menossa kohdilleen. Jos ei ole, haen siinä vaiheessa muutosverokortin marras- ja joulukuulle. Näin veronpalautuksen määrä on aina korkeintaan muutamia kymppejä, joten ei ole juurikaan merkitystä, koska se maksetaan.
Tarvittaessa teen tarkistuksen jo ennen lokakuuta, jos tuloissa ja vähennyksissä on todella suuria muutoksia verokortissa arvioituun verrattuna.
Älä sinä päätäsi sillä vaivaa, mitä me muut tehdään.
Saan veronpalautuksia 100e.Ihan sama milloin tulee tilille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te lainaatte verottajalle rahaa melkein vuodeksi? Minä katson aina lokakuussa, onko kuluvan vuoden verotus menossa kohdilleen. Jos ei ole, haen siinä vaiheessa muutosverokortin marras- ja joulukuulle. Näin veronpalautuksen määrä on aina korkeintaan muutamia kymppejä, joten ei ole juurikaan merkitystä, koska se maksetaan.
Tarvittaessa teen tarkistuksen jo ennen lokakuuta, jos tuloissa ja vähennyksissä on todella suuria muutoksia verokortissa arvioituun verrattuna.
Onko sillä niin suurta merkitystä, jos jossain satasen luokassa liikutaan. Itse ole joutunut maksamaan takaisin ainoastaan kotihoidontuella ollessa, enkä silloinkaan paljon. Ei sinullakaan onnistu ideaalisesti eli et saa summia menemään niin, että lisäveroja olisi juuri alle kympin, jolloin niitä ei laskuteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole etanapostissa tullut mitään kirjettä ja OmaVeroon en ainakaan mene kuikuilemaan rahojeni perään. Viime vuonna sain vasta joulukuussa palautukset, koska olin - minä kurja - laittanut paperilomakkeella lisäyksen vähennyksiin. Tänä vuonna laitoin netissä ihan siinä toivossa että saan rahat silloin kun muutkin eli oliko se nyt elokuussa?
Mitään en niin paljon vihaa kuin niitä Omaveron sivuja. Ne on itse Kiusaaja laatinut kaikessa pahantahtoisuudessaan.
Tulee vanhalle ihmiselle vakava elämänväsymys kun omia rahojansa yrittää Hra Valtion kynsistä nyhtää.
Kuten muutkin? Ei ole enää mitään ns yhteistä päivää jolloin maksetaan kaikille vaan verottaja on porrastanut asian.
Mistä minun pitäisi tietää tällaisista porrastuksista, jos postissa ei lähetetä mitään infoa?
Kenenkään ei ole pakko asioida netissä, eikö sellaiseen pakottaminen tällaisen vanhenevan väestön kyseessä ollen ole melkein ihmisloukkaus?
Ja veronmaksajien itsensä maksama ja ylläpitämä firma kyseessä.
Ja mikähän on syynä siihen että paperilomakkeella vähennyksen ilmoittaneet saavat omat rahansa takaisin viimeisinä?
Itse en hoida mitään netissä. En vahvalla henkilö tunuksella, saatika pankki tunuksilla,Pankki tunuksia en ottanut.Minulla ei velkaa ei omaisutta. S-pankki huolehtii peruslaskuni suora maksuna.Mitä ostan ostan käteisellä ja silmäni näkevät. Joten ei älypuhelintakaan tietoinen valinta, mikä rauha siihen kätkeytyykin. .Ajallan posti on tullut kotipsoiteeseni paperisena postin kautta aina esim. Verovirastosta.
Mulle kävi ap ihan samoin. Mitään muutoksia en ole tehnyt, enkä alunperinkään mitään korjauksia. Mieskään ei ole tehnyt mitään muutoksia tai korjauksia. Sain vain tiedon, että veronpalautuksen maksupäivä siirtyy elokuulta juuri 4.9. saakka. Olin suunnitellut käyttöön rahat elokuussa.
Tuleeko jostain/joltakulta viesti kun verotus on valmistunut kun paperiversiota ei enää tule postin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettelemistä siinä on että joillekin on varsin ok että omia rahoja on jossakin jemmassa ja ne saa tiettynä ajankohtana takaisin. Pienituloiselle ja köyhyysrajan alapuolella olevalle ihmiselle se on merkittävä asia, että jossakin kuussa on isommat "tulot". Hyvätuloisten on varmaan tosi vaikea tätä ymmärtää, mutta näin se on ainakin minun piireissäni näyttäytynyt että veronpalautusajankohtaan on joku ylimääräinen hankinta tai ehkä jopa reissu suunniteltu.
Niin, onhan se hyvä tapa jemmata sitä omaa rahaa jos ei ne rahat omissa hyppysissä muuten pysy.
Minulla pysyy raha hyvin hyppysissä, jopa niin hyvin, että en säästöistä halua ottaa rahaa käyttöön. Veronpalautusraha on sellaista, että sen voin tuhlata ihan hyvällä omallatunnolla. Sitä tulee max muutama satanen ja sekin eläkesäästöni alijäämähyvityksen vuoksi.
Niin, ovat ne sitten tosi halveksittavia sellaiset ihmiset, toden totta.