Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikuisuuskysymys: Juusto kinkun alle tai päälle, ja mitä sen jälkeen? Kurkkuviipale? Tomaattiviipale?

Vierailija
06.06.2023 |

Onko yksiselitteistä vastausta olemassa?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, mulle ei ole mitään väliä. Kurkku on ainoastaan päällä koska sen yleensä viipaloin ensin ja 'pienemmät' päälle tyyppisesti

Vierailija
22/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän päälle ensin levite, sitten lihatuote (yleensä broileria tai kalkkunaa) ja päälle juusto. Jos laitan kasviksia, niin kurkku ja tomaatti tulee päällimmäiseksi (tomaatti kurkun alle jos molempia), paprikakin päällimmäiseksi, mutta salaatinlehden laitan leikkeleen alle eli alimmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto, leikkele, kurkku ja tomaatti. Tässä järjestyksessä.

Juuri näin - jos siis luetellaan järjestyksessä ylhäältä alas.

Tomaatti kuuluu alimmaksi, jotta siitä mahdollisesti valuva mehu imeytyisi edes osittain leipään joka puolelle valumisen sijaan.

Vierailija
24/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto on mun raswa leivällä eli alle, loput päälle !

Vierailija
25/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän ole kuin yksi oikea vastaus: juusto kuuluu kinkun päälle.

Vierailija
26/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivän päälle ensin levite, sitten lihatuote (yleensä broileria tai kalkkunaa) ja päälle juusto. Jos laitan kasviksia, niin kurkku ja tomaatti tulee päällimmäiseksi (tomaatti kurkun alle jos molempia), paprikakin päällimmäiseksi, mutta salaatinlehden laitan leikkeleen alle eli alimmaiseksi.

Tässä alkaa olla melkoisen oikeaoppista toimintaa. Ottakaapa muut säheltäjät mallia miten varmakätistä ja määrätietoista meininkiä...

Vierailija
27/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvalevite, kinkku, juusto, kurkku ja punainen paprika. Tuossa järjestyksessä minä laitan päällysteet leivälle.

Vierailija
28/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan meille aamuvoikkarit aina valmiiksi, tärkeä muistaa että omaan juusto päälle, mutta siippa menee ihan tolaltaan jos hänellä ei ole juusto alimmaisena...

Mä en taas voi syödä ollenkaan toisen tekemää voileipää. Laittavat siihen aina liikaa rasvaa minun makuuni ja sitten en vaan voi syödä sitä kun se rasva takertuu kurkkuun, etenkin jos se on jotain margariinia. Pieni sipaus vaan voita tai voimariinia, niin se olla pitää :)

Vierailija
29/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä alkaa olla melkoisen oikeaoppista toimintaa. Ottakaapa muut säheltäjät mallia miten varmakätistä ja määrätietoista meininkiä...

Ja arvaapa onko tämä jotenkin suunniteltu vai ihan vaan jostain vakiintunut tottumus? Joo, en oikeasti ole ajatellut asiaa / suunnitellut leipäni rakentamista ennen kuin tuota kirjoittaessani.

-22

Vierailija
30/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan meille aamuvoikkarit aina valmiiksi, tärkeä muistaa että omaan juusto päälle, mutta siippa menee ihan tolaltaan jos hänellä ei ole juusto alimmaisena...

Mä en taas voi syödä ollenkaan toisen tekemää voileipää. Laittavat siihen aina liikaa rasvaa minun makuuni ja sitten en vaan voi syödä sitä kun se rasva takertuu kurkkuun, etenkin jos se on jotain margariinia. Pieni sipaus vaan voita tai voimariinia, niin se olla pitää :)

Mä laitan kans vaan pienen sipaisun, jos mies tekee itse, laittaa paljon enemmän. Näin siis säästän sekä levitettä että hänen terveyttään😉!

Vierailija
31/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienet hyvinkin keski-ikäinen, kun puhut voimariinista? Harva enää muistaa Oivariinin olleen aluksi Voimariini.

-ohis

Vierailija
32/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juusto päälle ei tahmaa

Vierailija
33/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto, leipä, tomaatti, kinkku.

Vierailija
34/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto aina päälle.

Vierailija
35/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä laitat leivällesi mutta Juusto on aina päällimmäisenä.

Vierailija
36/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienet hyvinkin keski-ikäinen, kun puhut voimariinista? Harva enää muistaa Oivariinin olleen aluksi Voimariini.

-ohis

Minäpä muista kun Oivariini tuli kauppoihin. Mitä meillä levitettiin leivän päälle ennen kuin tuli Flooraa??

Vierailija
37/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Minäpä muista kun Oivariini tuli kauppoihin. Mitä meillä levitettiin leivän päälle ennen kuin tuli Flooraa??

Siis Voimariini tuli. Voi + margariini.

Vierailija
38/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juusto, leikkele, kurkku ja tomaatti. Tässä järjestyksessä.

Miksi juusto alimmaiseksi? Jos on voideltu leipä niin laitan ensin kinkun ja sitten toisen maitotuotteen ja sitten kasvikset...

Pahoittelen, järjestys:

Juusto

Leikkele

Kurkku

Tomaatti

Salaatinlehti tai feta-ja kotijuusto voi horjuttaa marssijärjestystä, muttei kuitenkaan niin merkittävästi, että sen takia pitäisi muuttaa ohjesääntöä. piste! 😉

Ei feta-eikä kotijuustoa leivän päälle!!!

Vierailija
39/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipa, levite (hummus tms), leikkele, juusto, tuoreet; kaksi sormea ja ylahuuli. Tai jos tuoreet on sellaisia etta luiskahtavat liian helposti juuston paalta niin sitten leikkele, tuoreet, juusto.

Vierailija
40/61 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiuunileipä, raastan pintaan valkosipulia, sitten tulee voi, juusto, sinappi, hotti soossi, leikkele, ja päälle purjo.

Luulin että ei tarvitsisi kenellekään tarjota näistä leivistä palaakaan, mutta miesystävä meni ja tykästyi niihin kun maistoi...