Onko 35 paras ikä ihmisellä?
Vielä terve, mutta ei liian nuori. Aikuinen, mitta ei liian vanha.
Kommentteja puolesta/vastaan?
Mikä on mielestäsi paras ikä?
Kommentit (17)
Tuossa on kummallisesti oletus että kaikkien elämä menee samalla tavalla ja samalla kaavalla.
Olin 35 viime vuonna mutta en ole terve ollut moneen vuoteen. Jotkut ovat viiteen- tai kuuteenkymppiin ilman mitään vanhuuden kolotuksia ja ihan pirteitä.
35 on ihan hyvä, siihen astisen elämän paras. Mutta paras ikä tulee vasta myöhemmin, 50+ tai vasta 60+.
Lapsena oli ihan kivaa suurelta osin. Parikymppisestä kolmeenkymppiin taisi olla hauskempaa kuin yli 30-v.
On se liian vanha minulle, kun olen 22 v. Minä olen nuori ja minun silmissä 35 on vanha ikäloppu. Kuten varmaan kun olet 35v niin sinun silmissä yli 60v on vanha. Ja 60v. mielestä yli 80 on vanha.
Vierailija kirjoitti:
On se liian vanha minulle, kun olen 22 v. Minä olen nuori ja minun silmissä 35 on vanha ikäloppu. Kuten varmaan kun olet 35v niin sinun silmissä yli 60v on vanha. Ja 60v. mielestä yli 80 on vanha.
Tuskin kovin monet enää on vastaavanlaisia ikärasisteja. Eiköhän ole jäänne jostain menneisyydestä ajatella ja luokitella vanhemmat ikälopuiksi vanhuksiksi.
Yksi tuttu eläkeläisrouva sanoi, että 45 on/oli paras ikä. Moni on vielä ihan terve, jaksaa tehdä töitä, lapset on jo isoja niin niitä ei tarvi hoitaa ja hyysätä enää. Ja jos lapsia ei vielä ole, niin ei niitä ainakaan naiselle enää tulekaan niin senkin voi jo heittää mielestään. Saa elää omaa ja omannäköistä elämää. Hyvällä tuurilla omat vanhemmatkin on vielä hyvässä kunnossa ja pystyvät pitämään huolta itsestään ja asioistaan. Olen samaa mieltä tuon alussa mainitun rouvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kovin monet enää on vastaavanlaisia ikärasisteja. Eiköhän ole jäänne jostain menneisyydestä ajatella ja luokitella vanhemmat ikälopuiksi vanhuksiksi.
eikö ikärarismi ole ennemin että ei anna iäkkäälle mahdollisuutta.. ei ehkä miten ulkoisesti näyttää., vaikka yli 30v näytää jo kypsiltä aikuisilta.. no ehkä ei jossain Aasiassa.. No joo ikäloppu ei ole kovin mukava sana kieltämättä..
Lähellä, mutta mun mielestä 36 on paras ikä.