Miten lopettaa pitkä ryyppyputki
Ilman katkoja ja rauhoittavia? Olen ryypännyt puoli vuotta joka päivä noin 24 tölkkiä olutta. Olen kolmekymppinen mies ja painan noin 80 kiloa. Kauanko pitää loivennella ja missä kohtaa alkaa helpottaa ja elämä voittaa?
Kommentit (28)
Mieti miksi täytät tyhjyyden tunnetta juuri alkoholilla. Opettele olemaan yksin, kohtaa epämukavuus. Korkki kiinni lopullisesti
Älä nyt kesäksi lopeta kun kaikki muut kiskoo minkä jaksaa
Vähitellen vähentämällä. Seinään ei kannata lopettaa muuta kuin ammattilaisen valvonnassa.
Kyselet asiaa täällä niin kauan kunnes lyöt vaikka pääsi ja vammaudut tai sössit muuten asiasi peruuttamattomasti. Lycka till!
Alkaa olemaan sellaisia määriä, että seinään lopettaminen voi olla riski. Viinakramppi ei ole mikään vitsi ja siihen voi kuolla, joko itse kramppiin tai siihen, että saa sen väärässä paikassa, kuten auton ratissa. Itse olen yhden krampin saanut ja se riitti. Sen jälkeen tunnustin olevani alkoholisti. Kerran olen sittemmin ratkennut juomaan ja se päättyi katkolle, nyt 6 vuotta selvin päin.
Mikset menisi katkolle ja ottaisi lääkkeitä? Minullakin oli valtavat ennakkoluulot sitä paikkaa kohtaan, mutta itseasiassa se oli ihan mukava paikka levätä ja toipua. Oma loiventelu tuskin auttaa, minäkin yritin sitä varmaan joka päivä vuosia, mutta en saanut määriä pysymään kurissa ja seuraavana päivänä oli aivan yhtä kamala olo.
Sä olet kolmekymppinen. Vähän nuorempi kuin minä ennen kuin sain elämäni takaisin. Sulla on vielä hyvin aikaa korjata asiasi ja alkaa elämään elämääsi.
Parisen viikkoa, kun ottaa vain kun on pakko. Vaatii suuria annoksia b-vitamiineja, ettei tule aivovaurioita ja siten sydänkohtausta.
Jättämällä juomatta, hakeutumalla katkolle ja sen jälkeen AA:han.
Kukaan ei sun puolestas tuota tee.
Jos et lopeta, sun eliniänodote on max. 42 vuotta ja sut muistetaan luuserina ja sitä ennen sua inhotaan ja vihataan. Maksa, haima ja munuaiset hajoaa ja kuolet siihen että oma elimistösi myrkyttää sinut.
Alkoholismi on parantumaton, paheneva, kuolemaan johtava sairaus. Ainut hoito on lopettaminen ja sen päätöksen teet sinä.
Vähitellen. Itse lopetin niin, että vähensin ensin 10% juoduista oluista, sitä muutama viikko, sitten taas 10% pois ja niin edelleen. Näin ei tullut kamalia vieroitusoireita, ei fyysisiä eikä psyykkisiä.
322 kirjoitti:
Pitää vain oppia alkoholisoituneena huomaamaan kaljasta tulleet bakteerikannat joita joka aamu hengittää herättyään ja se laittaa ihmisen juomaan taas. 24 olueella päivässä tulee hajuja ja bakteereja oluesta jotka inspiroivat vain kaljan juontia ja jos kaljasta alkoholisoituneena oppii näkemään ja siivoamaan nämä bakteerikannat pois ennen nukkumaan menoa niin herätessä on jotain muuta aistittavana.
Ota viimiset kännit ja huuhtele kaikki tyhjät olut juomat vedellä hajujen poistamiseen ja tuuleta koko kotisi ikkunat auki kun nukut ja ennen nukkumaan menoa myös kaljasta alkoholisoituneena voi imuroida sohvat ja liat ym... keinoja eliminoidaakseen kaljan tuomaa bakteerikantaa kotootasi
Tota viestiä ei kyllä oo kirjoitettu selvin päin...
Vierailija kirjoitti:
Vähitellen. Itse lopetin niin, että vähensin ensin 10% juoduista oluista, sitä muutama viikko, sitten taas 10% pois ja niin edelleen. Näin ei tullut kamalia vieroitusoireita, ei fyysisiä eikä psyykkisiä.
Aika huikean paska neuvo.
1) Harva alkoholisti pystyy näin systemaattiseen lähestymiseen
2) Tuolla tavalla kestää kuukausia lopettaa juominen.
Nössöt lopettaa!! Haeppas nyt kunnon lasti viinaa.
Voisin vastata kysymykseesi jos elämässä ei olisi kyse voittamisesta, vaa'an tasapainosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huikean paska neuvo.
1) Harva alkoholisti pystyy näin systemaattiseen lähestymiseen
2) Tuolla tavalla kestää kuukausia lopettaa juominen.
Mitä sillä kuukausilla on väliä, jos on juonut jo ties kuinka kauan, minä noin 20 vuotta? Ja yrittänyt monta kertaa AA:ta ja ties mitä, repsahtanut takaisin vaan. Joten minä päätin, että ei haittaa, jos se vie aikaa, kunhan suunta on oikea.
Itselläni systemaattinen lähestymistapa ei ollut suuri ongelma, olin kuitenkin ihan työssäkäyvä ihminen enkä täysrappiolla. Osasin kyllä pitää kirjaa juomistani annoksista ja vähentää niitä suunnitelman mukaan. Osasin toki myös muutenkin juoda niin, että aamulla promillet on nollassa töissä, joten joku voisi sanoa jopa etten ollut alkoholisti, koska kontrolloin juomistani tuossa mielessä - en koskaan ollut kännissä töissä tai ollut pois töistä alkoholin takia. Silti join tosiaan joka päivä iltaisin paljon, toleranssi oli loppuvuosina jo kova ja alkoholi paloikin nollapromilleihin uskomatonta vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Parisen viikkoa, kun ottaa vain kun on pakko. Vaatii suuria annoksia b-vitamiineja, ettei tule aivovaurioita ja siten sydänkohtausta.
Purkista otetut vitamiinit ei muuten imeydy tarpeeksi, siksi katkolla annetaan ne pistoksina. Alkoholisteilla yleensä pieni tulehdus ohutsuolessa, siksi(kin) ei imeydy oikein tableteista. Lukemattomat on ne tavat joilla alkoholi tuhoaa elimistöä, geeneistä kiinni mikä osa kärsii nopeiten/eniten. Keskimäärin hermosto vaurioituu nopeammin kuin esim. maksa.
Vau, toi ois yhtä kuin kolme viinipulloa ja kolme kaljaa. Sano nyt vielä että vetelet nelosolutta 😬
Vierailija kirjoitti:
Vau, toi ois yhtä kuin kolme viinipulloa ja kolme kaljaa. Sano nyt vielä että vetelet nelosolutta 😬
Kolmosolutta 0,5l.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmosolutta 0,5l.
Paskapuhetta mutta...paskapuhetta
Ootko käynyt mittauttamassa arvot?