Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohteletko muita ihmisiä sen mukaan, miten älykkäinä heitä pidät?

Vierailija
06.06.2023 |

Muuttaisitko tapaasi suhtautua ihmiseen, jota olet pitänyt tyhmänä, jos saisitkin tietää, että hän on sinua reippaasti älykkäämpi? Mietin, kannattaako mennä testiin, että saisi parempaa kohtelua. Pyrin itse kohtelemaan kaikkia ihmisiä ystävällisesti ja tasapuolisesti. Paitsi pahantahtoisia ihmisiä, joita vältän.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaikkien kanssa välttämättä keskustele kirjallisuudesta ja vaikkapa oopperasta, miksi keskustelisin? On muitakin puheenaiheita. Sanana tuo tyhmempi on aika leimaava mielestäni ja en ajattale ihmisistä noin kategorisesti.

Ja ei sitä älykkyystestin tulosta kannata kertoa, ei välttämättä edes kaikille perheenjäsenille.

kyllähän sen huomaa

Vierailija
22/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittiko ap, että menemällä älykkyyden tutkimukseen hän voisi saada jonkin merkin itseensä älykkyydestään, ja muut sitten reagoisivat siihen kohtelemalla häntä jollain tavalla? Älytön ajatuksentynkä.

Miksi älytön? Aivan varmasti se vaikuttaa siihen, miten toisen ihmisen näkee ja miten häntä kohtelee. Jos on aina pitänyt jotakuta yksinkertaisena ja selviääkin, että hän on itseasiassa sinua älykkäämpi. 

Miten tämä selviää? Vain yksi juttu tulee mieleen. Sulla ei ole mitään koulutusta, ja toisella on vaikka ylempi korkeakoulututkinto. Kertoo aika lailla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelen eri tason älykkyydellä varustettuja ihmisiä eri tavoin. En missään tapauksessa huonosti, mutta vähemmän älykkään kohdalla lasken keskustelun vaativuustasoa, eikä puutu tyhmyyksiin.

Vierailija
24/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvonpiirteet, pään muoto, tms. ulkonäköseikat näkyy vaikuttavan kaikkein eniten miten toisia kohdellaan, jos on epäonnekseen saanut ns. "tyhmän näköisen" ulkomuodon, kohtelu on karua, kun taas kauniita kohdellaan aina hyvin ja ystävällisesti :/

Ei voi naamaa syyttää, jos päällä on rikkinäiset, likaiset ja väärän kokoiset vaatteet. Varsinkaan jos suihkussakin on käyty viimeksi pari päivää sitten. Se joka uskotteli että vaatteilla ei ole väliä on valehdellut. Mielipide muodostetaan ulkonäön perusteella jo kauan ennen kuin henkilö avaa edes suutaan.

Suomessahan ei tätä tunnusteta, mutta vaatteet vaikuttavat erittäin paljon ihmisen ulkonäköön ja miten ihmiseen suhtaudutaan. Kukaan ei tätä myönnä, ettei luultaisi pinnalliseksi, mutta niin se vaan menee.

Ei se ole noin yksinkertaista. Karu ulkonäkö vaan eittämättä vaikuttaa kohteluun vaikka on kuinka asialliset vaatteet päällä ja tietysti perusasiat kunnossa kuten suihkussa käyty, hampaat pesty, hiukset leikattu ja kammattu, jne.

Vierailija
25/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitää kohdella itselleni tuntemattomia ihmisiä mitenkään erityisellä tavalla. Ovat ihmisiä, ja jos eivät minun silmilleni tai korvilleni hypi, niin ihan sama, ovat ihmisiä. 

Mutta jos tulee nyppimään meikäläistä, niin kyllä voin heitä älynsä vaatimalla tavalla kohdella.

Normaali ihminen antaa itsellensä tuntemattomien olla rauhassa.

Vierailija
26/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen ystävällinen ja kohtelias kaikille.

Vierailija
27/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittiko ap, että menemällä älykkyyden tutkimukseen hän voisi saada jonkin merkin itseensä älykkyydestään, ja muut sitten reagoisivat siihen kohtelemalla häntä jollain tavalla? Älytön ajatuksentynkä.

Ilmeisesti ajatuksena oli, että kun on saanut tietoonsa Mensan testin pistemäärän, tatuoi sen otsaansa, että kaikki huomaavat heti, miten fiksu hän on.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastauksena: koska kukaanhan ei oikeasti siitä toisen pärstästä sitä äo-testin tulosta näe, niin kyllä siihen, miten toista ihmistä kohtelee, vaikuttaa se, miten se ihminen käyttäytyy ja millainen hänen luonteensa on. Ei oletettu älykkyys.

Vierailija
28/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvonpiirteet, pään muoto, tms. ulkonäköseikat näkyy vaikuttavan kaikkein eniten miten toisia kohdellaan, jos on epäonnekseen saanut ns. "tyhmän näköisen" ulkomuodon, kohtelu on karua, kun taas kauniita kohdellaan aina hyvin ja ystävällisesti :/

Ei voi naamaa syyttää, jos päällä on rikkinäiset, likaiset ja väärän kokoiset vaatteet. Varsinkaan jos suihkussakin on käyty viimeksi pari päivää sitten. Se joka uskotteli että vaatteilla ei ole väliä on valehdellut. Mielipide muodostetaan ulkonäön perusteella jo kauan ennen kuin henkilö avaa edes suutaan.

Suomessahan ei tätä tunnusteta, mutta vaatteet vaikuttavat erittäin paljon ihmisen ulkonäköön ja miten ihmiseen suhtaudutaan. Kukaan ei tätä myönnä, ettei luultaisi pinnalliseksi, mutta niin se vaan menee.

Ei se ole noin yksinkertaista. Karu ulkonäkö vaan eittämättä vaikuttaa kohteluun vaikka on kuinka asialliset vaatteet päällä ja tietysti perusasiat kunnossa kuten suihkussa käyty, hampaat pesty, hiukset leikattu ja kammattu, jne.

Uskon, että ensikohtaamisella näin saattaakin joidenkin kohdalla olla, mutta valtaosa ihmisistä pääsee tuosta hetkessä yli, kun keskustelu alkaa ja se keskustelukumppanin luonne ja keskustelutaito ja sosiaalinen älykkyys tulee sieltä esiin. Jos sitten se oma ennakkoasenne on se, että kuitenkin kaikki pitää minua vastenmielisenä ääliönä, niin en edes viitsi yrittää, niin sitten voi toki olla, että kohtelukin on sen mukaista.

Vierailija
29/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtelen eri tason älykkyydellä varustettuja ihmisiä eri tavoin. En missään tapauksessa huonosti, mutta vähemmän älykkään kohdalla lasken keskustelun vaativuustasoa, eikä puutu tyhmyyksiin.

Oletko niin älykäs, että ymmärrät, että ihmisten verbaalisissa taidoissa ja kyvyssä ilmaista itseään on eroja? Todella moni tuntuu ajattelevan, että hyvä yleistieto, korkeakoulututkinto ja kyky ilmaista itseään ovat sama asia kuin älykkyys. 

Vierailija
30/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvin älykkäillä ihmisillä erityisesti on vaikeuksia tämän kanssa kun heiltä usein puuttuu tunneälyä ja herkkyyttä. Heillä on enemminkin hyvin rationaalinen etiikka.

Vierailija
31/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökkinaapurustossa on juristi,lääkäri ,siivooja,lähihoitaja,automekaanikko ja yrittäjä ja kaikkien kanssa juttu luistaa hyvin ja hauskaa pidetään..

Vierailija
32/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko ap nyt ihan tosissasi, että saisit parempaa kohtelua sillä, että alat vuorovaikutustilanteessa lesota jostain älykkyystestin pistemäärästä? Jos näin, niin luulisin, että kokemasi kohtelu keskustelutilanteissa ei johdu siitä, että ihmiset pitäisivät sinua tyhmänä, vaan siitä, että olet sosiaalisesti lahjaton tai ainakin rajoittunut.

Vierailija
33/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitan ap, mutta jos ihan kategorisesti kaikki ihmiset pitävät sinua tyhmänä, niin en oikein usko, että älykkyystestistä olisi tulossa sinulle iloisia yllätyksiä.

Se muiden pinnallinen mielipide on ehkä vain ulkonäöstä tullut mielikuva eikä kerro mitään henkilön todellisista kyvyistä.

Minua sitten ärsyttää tämä nykyajan pinnallisuus ja kilpailuyhteiskunnan raadollisuuden mukanaantuoma törkeä käytös, kun ei itse pärjätä kilpailussa muuten niin sitten pyritään painamaan toisia alas ettei itse näytettäisi niin huonolta!

Voihan se joillain noinkin olla, mutta itse en muodosta mielipidettä toisten älykkyydestä ulkonäön perusteella enkä erityisesti mieti asiaa. Mutta jos joku suullisen ulosannin perusteella vaikuttaa kovin tyhmältä, niin yritän kyllä vältellä seuraa. En kuitenkaan montaa sellaista tunne.

Vierailija
34/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitan ap, mutta jos ihan kategorisesti kaikki ihmiset pitävät sinua tyhmänä, niin en oikein usko, että älykkyystestistä olisi tulossa sinulle iloisia yllätyksiä.

Se muiden pinnallinen mielipide on ehkä vain ulkonäöstä tullut mielikuva eikä kerro mitään henkilön todellisista kyvyistä.

Minua sitten ärsyttää tämä nykyajan pinnallisuus ja kilpailuyhteiskunnan raadollisuuden mukanaantuoma törkeä käytös, kun ei itse pärjätä kilpailussa muuten niin sitten pyritään painamaan toisia alas ettei itse näytettäisi niin huonolta!

Voihan se joillain noinkin olla, mutta itse en muodosta mielipidettä toisten älykkyydestä ulkonäön perusteella enkä erityisesti mieti asiaa. Mutta jos joku suullisen ulosannin perusteella vaikuttaa kovin tyhmältä, niin yritän kyllä vältellä seuraa. En kuitenkaan montaa sellaista tunne.

Niinhän sitä aina kysyttäessä sanotaan mutta kumminkin aika usea itseään älykkäänä pitävä on ylimielinen ja toisia pelkkänä paskana pitävä pöyhkeilijä, ja varsinkin jos toisen ulkonäkö on karu.

Huono kohtelu ei kyllä ole omiaan kehittämään mitään sosiaalisia taitojakaan kun aina joutuu vaan puolustuskannalle eikä edes halua hakeutua enää ihmisten kanssa tekemisiin kun ei sitä paskaa jaksa kuunnella.

Vierailija
35/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä aina kysyttäessä sanotaan mutta kumminkin aika usea itseään älykkäänä pitävä on ylimielinen ja toisia pelkkänä paskana pitävä pöyhkeilijä, ja varsinkin jos toisen ulkonäkö on karu.

Huono kohtelu ei kyllä ole omiaan kehittämään mitään sosiaalisia taitojakaan kun aina joutuu vaan puolustuskannalle eikä edes halua hakeutua enää ihmisten kanssa tekemisiin kun ei sitä paskaa jaksa kuunnella.

Ja taas tätä amis-paskaa!

Vierailija
36/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan onko joku kuinka kusipäinen tai ei, muulla ei niin väliä.

Vierailija
37/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole noin tyhmä.

Vierailija
38/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, kyllä. Kaikkien kanssa en ensikohtaamisen jälkeen suostu edes kommunikoimaan jatkossa.

Vierailija
39/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuitenkin niin, että oma sydämen tila vaikuttaa siihen miten kohtelee muita.

Jos on armollinen, nöyrä ja kärsivällinen niin se jotenkin loistaa ihmisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi