Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohteletko muita ihmisiä sen mukaan, miten älykkäinä heitä pidät?

Vierailija
06.06.2023 |

Muuttaisitko tapaasi suhtautua ihmiseen, jota olet pitänyt tyhmänä, jos saisitkin tietää, että hän on sinua reippaasti älykkäämpi? Mietin, kannattaako mennä testiin, että saisi parempaa kohtelua. Pyrin itse kohtelemaan kaikkia ihmisiä ystävällisesti ja tasapuolisesti. Paitsi pahantahtoisia ihmisiä, joita vältän.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii no

kohtelu huononeen mitä paremman tuloksen saat

Vierailija
2/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kohtele älykkäitä sen paremmin

kyllä siihen vaikuttaa muut asiat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo aiemmin todettiinkin, että kohteluun vaikuttavat täysin eri asiat, kuin oletettu älykkyys.

Vierailija
4/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän älykkäiden ihmisten kanssa esim. keskustelun aiheet tuppaavat olla erilaisia kuin vähemmän älykkäiden kanssa. 

Vierailija
5/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaikki on tasa-arvoisia mulle, koska jokainen on kuolevainen.

Vierailija
6/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, minä mukaan lukien, useimmiten peilaavat toistensa käytöstä ihan kaikilla tasoilla.

Jos on ystävällinen ja normaali toisia arvostava käytös niin saa samanlaista useimmiten takaisin. Ihan riippumatta älykkyydestä.

Vierailija
7/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti KAIKKI tekee näin. Ensinnäkin, jos vaan voin, pyrin välttelemään (erittäin) tyhmiä ihmisiä. Niinkuin, mitä voi puhua niiden kanssa...

Vierailija
8/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykäs mutta vähän hankala luonne. Siis ystävällinen, empaattinen mutta joskus saatan hiiltyä helposti. Saan erittäin huonoa kohtelua. Minua tölvitään, väheksytään ja ignoorataan. 

Vierailija
9/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en pysty kohtelemaan kaikkia ihmisiä yhtä kohteliaasti, mutta en tiedä onko vaikuttavin tekijä kohteluun toisen älykkyys... Ehkä enemmän vaikuttaa toisen tapa kohdella muita ihmisiä, varsinkin hänelle vieraita.

Vierailija
10/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, minä mukaan lukien, useimmiten peilaavat toistensa käytöstä ihan kaikilla tasoilla.

Jos on ystävällinen ja normaali toisia arvostava käytös niin saa samanlaista useimmiten takaisin. Ihan riippumatta älykkyydestä.

Tämä ei kyllä pidä paikkansa ollenkaan, minun kokemukseni mukaan. Moni on omaksunut työelämästä sellaisen tavan, että itse ja muiden on puhetyylissä ja olemisessa todistettava paikkansa ja älynsä ihan koko ajan. Se on levinnyt sitten vapaa-aikaan. Tiettyjen ihmisten seurassa ei voi olla rennosti koskaan, vaan on jokaisella sanallaan ja kommentillaan julistettava älykkyyttään.

Vierailija
11/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvonpiirteet, pään muoto, tms. ulkonäköseikat näkyy vaikuttavan kaikkein eniten miten toisia kohdellaan, jos on epäonnekseen saanut ns. "tyhmän näköisen" ulkomuodon, kohtelu on karua, kun taas kauniita kohdellaan aina hyvin ja ystävällisesti :/

Vierailija
12/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittiko ap, että menemällä älykkyyden tutkimukseen hän voisi saada jonkin merkin itseensä älykkyydestään, ja muut sitten reagoisivat siihen kohtelemalla häntä jollain tavalla? Älytön ajatuksentynkä.

Vierailija
13/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähemmän älykkäitä" täytyy käsitellä silkkihansikkain ja välttää ottamasta kantaa oikein mihinkään, koska ottavat asiat helposti itseensä ja saavat hillittömiä raivokohtauksia vähäpätöisistäkin asioista. Ihan selvin päin jopa.

Älykkäämpien kanssa voi kommunikoida vapaammin, kun toisella ei mene tunteisiin jos kannattaa eri puoluetta tai urheilujoukkuetta kuin itse. Ja haistattelun sijaan sanovat kiitos, jos korjaa esim. lipsahtaneen asiavirheen. Samoin kuin jos itse huomaavat että minulta tulee joku lapsus niin eivät ala lällättelemään että miten joku voi olla noin tyhymä, vaan ilmaisevat asian hienotunteisesti. Ja samallahan siitä voi aueta vaikka uusi keskustelun aihe että koska se Ranskan suuri vallankumous nyt olikaan.

Vierailija
14/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittiko ap, että menemällä älykkyyden tutkimukseen hän voisi saada jonkin merkin itseensä älykkyydestään, ja muut sitten reagoisivat siihen kohtelemalla häntä jollain tavalla? Älytön ajatuksentynkä.

Miksi älytön? Aivan varmasti se vaikuttaa siihen, miten toisen ihmisen näkee ja miten häntä kohtelee. Jos on aina pitänyt jotakuta yksinkertaisena ja selviääkin, että hän on itseasiassa sinua älykkäämpi. 

Vierailija
15/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan ap, mutta jos ihan kategorisesti kaikki ihmiset pitävät sinua tyhmänä, niin en oikein usko, että älykkyystestistä olisi tulossa sinulle iloisia yllätyksiä.

Vierailija
16/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvonpiirteet, pään muoto, tms. ulkonäköseikat näkyy vaikuttavan kaikkein eniten miten toisia kohdellaan, jos on epäonnekseen saanut ns. "tyhmän näköisen" ulkomuodon, kohtelu on karua, kun taas kauniita kohdellaan aina hyvin ja ystävällisesti :/

Ei voi naamaa syyttää, jos päällä on rikkinäiset, likaiset ja väärän kokoiset vaatteet. Varsinkaan jos suihkussakin on käyty viimeksi pari päivää sitten. Se joka uskotteli että vaatteilla ei ole väliä on valehdellut. Mielipide muodostetaan ulkonäön perusteella jo kauan ennen kuin henkilö avaa edes suutaan.

Suomessahan ei tätä tunnusteta, mutta vaatteet vaikuttavat erittäin paljon ihmisen ulkonäköön ja miten ihmiseen suhtaudutaan. Kukaan ei tätä myönnä, ettei luultaisi pinnalliseksi, mutta niin se vaan menee.

Vierailija
17/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pään muoto? :D

Vierailija
18/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitan ap, mutta jos ihan kategorisesti kaikki ihmiset pitävät sinua tyhmänä, niin en oikein usko, että älykkyystestistä olisi tulossa sinulle iloisia yllätyksiä.

Se muiden pinnallinen mielipide on ehkä vain ulkonäöstä tullut mielikuva eikä kerro mitään henkilön todellisista kyvyistä.

Minua sitten ärsyttää tämä nykyajan pinnallisuus ja kilpailuyhteiskunnan raadollisuuden mukanaantuoma törkeä käytös, kun ei itse pärjätä kilpailussa muuten niin sitten pyritään painamaan toisia alas ettei itse näytettäisi niin huonolta!

Vierailija
19/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaikkien kanssa välttämättä keskustele kirjallisuudesta ja vaikkapa oopperasta, miksi keskustelisin? On muitakin puheenaiheita. Sanana tuo tyhmempi on aika leimaava mielestäni ja en ajattale ihmisistä noin kategorisesti.

Ja ei sitä älykkyystestin tulosta kannata kertoa, ei välttämättä edes kaikille perheenjäsenille.

Vierailija
20/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän se niin menee,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän