Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tehnyt valintoja yhtesikunnan/sukulaisten painostuksesta?

Vierailija
06.06.2023 |

Siis kuinka paljon ymparisto on vaikuttanut valintoihisi, esim. ammatti, puoliso, mahdollisesti lapsien hankinta jne? Vai oletko aina ollut oman polkusi kulkija?

Itse jouduttuani miettimaan, enta jos mulla ei ole kuin puoli vuotta elinaikaa, niin mita haluaisin tehda, havahduin, etta mulla ei ole hajuakaan, mita haluan. Seuraava ajatus oli: pitaako mun olla kuolemansairas ennekuin teen sita, mita oikeasti haluan.

Jos olisin miettinyt tata aiemmin, en ehka olisi koskaan mennyt naimisiin. Jos olisin paatynyt hankkimaan lapsia (nyt niita on 2, koska niinhan se elama menee: mennaan naimisiin ja hankitaan lapsia), niin olisin itsellinen aiti.

Opinnot olisin keskeyttanyt, mutta nyt kirvistelemaan ja tervaa juomaan tottuneena suoritin ne loppuun. Opiskellesssani en koskaan ollut innostunut yhdestakaan luennosta. Iha hullua hommaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, töissä käyn ihan vain sen takia, että yhteiskuntarakenne niin vaatii. 

Vierailija
2/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa. Olen käynyt hirveästi kouluja koska yhteiskunnassa on lietsottu/lietsotaan pelkoa, että hyviä töitä ja kunnon palkkaa ei saa ilman koulutusta. Samalla muu elämä on jäänyt elämättä, kun olen juossut koulutuksen ja töiden ja hyvien palkkojen perässä. Tavallaan hirveä pelko persiissä koko ajan että en löydä menestystä ja sitten...tapahtuu jotain hirveää, kai? 

Suku ei ole voinut painostaa minua mihinkään. Säälittää naiset jotka menee oman äitinsä painostuksesta naimisiin. Ihan kuin jossain 1800-luvulla. Jos mun äiti yrittäisi painostaa mua johonkin, laittaisin välit poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti olen, ikävä huomata tämä 50-vuotiaana... 

Olen halunnut miellyttää muita, että tulisin hyväksytyksi, ...enkä hylätyksi.

Sisimmässäni en ole ikinä ollut kiinnostunut rahasta tai sen ansaitsemisesta. Opiskelu olisi kiinnostanut, mutta hyväksymmässä ilmapiirissä kuin mitä ympärilläni oli. Olen kiinnostunut tosi monista asioista, ja olisin kaivannut samanhenkisiä, pohdiskelevia, maailmaa ihmetteleviä, luovia ihmisiä lähelleni.

Sen sijaan olin materialistien ympäröimä, ja häpesin sotkuista kotiani, tyylittömiä vaatteitani ja yritin mahtua johonkin typerään porvarin muottiin.

Lapsia olisin halunnut 10, mutta eihän mulla realistisesti ajatellen ollut rahkeita edes nykyisten kahden kasvattamiseen, kun ei ollut kodinhoitajaa tai satunnaista lastenhoitajaa, olin ihan ylikuormitettu lähes koko ajan.

Vierailija
4/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ero vireille ja etelään rantapoikia vokottelemaan.

Vierailija
5/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja maksan koska muuten valtio käyttää väkivaltamonopoliaan minua vastaan.

Vierailija
6/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko että liian läheltä kyllä kävi, kun perheessä on yksi aivan jumalaton painostaja jonka manipulointia en nuorena meinannut tajuta kunnes sitten onneksi ihan viime tipassa! Aiheet liittyivät juurikin näihin perinteisiin, perheen ja talon hankintoihin, vaikka oikeasti olen aika erakkomainen vapaa sielu enkä halua niitata tulevaisuutta edes pariksi vuodeksi eteenpäin, lapsia en vihaa, mutta en myöskään sellaisia halua. Ärsyttäviä tuollaiset oman elämäntyylinsä ja näkemyksensä mussuttajat!

Vierailija
7/8 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veroja vasten tahtoani.

Vierailija
8/8 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hiukan painostusta, välillä piti kahvitauon, mahdollisesti voi aiheuttaa sysäyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi