Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sote-alalla, työ on liian vaikeaa eikä ole ketään jolta kysyä neuvoa

Vierailija
06.06.2023 |

Työvoimapula-ala, kuten kaikki tietää. Vaativiinkin tehtäviin palkataan meitä, jotka ei ennestään osaa juuri sitä tehtävää vaikka muodollinen pätevyys työhön onkin. Työnantaja kyllä perehdyttää talon tapoihin eli että tässä on printteri ja näin toimii meidän tietojärjestelmät, mutta ei itse tehtävän ja työn sisältöön. Eli koko ajan työssä tulee eteen asiakastilanteita, joissa ei ole aavistustakaan mitä pitäisi tehdä. Ei ole ketään keneltä kysyä. Työnantaja ei suostu lähettämään maksullisiin koulutuksiin, koska koulutusbudjetit on ajettu alas. Pomot vain sanoo, että koita selvitä, tsemppiä, kyllä se siitä.

Miten te muut olette ratkaisseet tilanteen?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teet? Jos et osaa diagnosoida tai hoitaa jotain potilasta, sitten pitää vaan konsultoida työkavereita ja/tai lukea tietokantoja ja hoitosuosituksia. Niin muutkin tekevät.

Vierailija
2/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino on kysyä työkavereilta ja pähkäillä yhdessä. Oma mentaliteetti töissä on tällä hetkellä tyyliä lottoarvonta eli koska työnantaja ei tarjoa selkeitä ohjeita tai perehdytystä, tehdään ratkaisut mutu-tuntuman perusteella. Ihan perseestä ja epätasa-arvoista asiakkaille ja plaille mutta minkäs teet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu selvästikin. Onnea matkaan. Ihan sama mitä teet, kun asiakkaathan joka tapauksessa valittaa, jos ovat sivistyneitä ja uhkailevat ja solvaavat, jos sivistys puuttuu. 

Vierailija
4/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teet? Jos et osaa diagnosoida tai hoitaa jotain potilasta, sitten pitää vaan konsultoida työkavereita ja/tai lukea tietokantoja ja hoitosuosituksia. Niin muutkin tekevät.

En ole hoitaja enkä lääkäri, vaan muu sote-alan maisterikoulutettu. Työssäni ei siis diagnosoida eikä ole jotain hoitosuositus-ohjekirjoja tai tietokantoja jostain ohjeista. Tässä organisaatiossa on yksi toinen, joka tekee samaa työtä, mutta mahdollisuus kohdata hänet on lyhyesti kerran kuussa eräässä kokouksessa eikä hän ehdi neuvoa minua muuten, koska hänellä on niin kiire oman työnsä kanssa.

Ap

Vierailija
5/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että pomot on eri alan ihmisiä, sote-alalla hekin, mutta eri kuin minä. Niin he ei edes osaisi neuvoa työssä vaikka haluaisivat.

Ap

Vierailija
6/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten neuvoa sinä sotealalla muka tarvitset etkö ole koulua käynyt!!!

Vierailija
7/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi nainen joka vissiin itkee sitä ettei saa perehdytystä töissä kun teillä naisilla ei ole mitään oma-aloitteisuutta tai luovuutta🤦🏻

Vierailija
8/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten neuvoa sinä sotealalla muka tarvitset etkö ole koulua käynyt!!!

Kyllä olen koulut käynyt. Alaani vaadittavat yliopisto-opinnot on hyvin arvosanoin suoritettuna. Ja työkokemustakin alalta on.

Jos tietäisit sote-alasta jotain, et olisi tuollaista kysymystä esittänyt.

Ap

Vierailija
9/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei osaa tehdä työtä vaikka on paikkaan rekrytoitu. Missä uutinen?

Vierailija
10/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso googlesta??

Vierailija
11/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy joltain mieheltä neuvoa.

Vierailija
12/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso googlesta??

Mitä minun pitäisi sieltä katsoa?

Ap

Vierailija
13/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia naisten alat korvataan kohta tekoälyllä.

Vierailija
14/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso googlesta??

Ap

Eli et osaa edes sitä. Huoh.

Vierailija
15/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso googlesta??

Ap

Eli et osaa edes sitä. Huoh.

Höh. Ei googlaamalla ole mahdollista löytää mitään tietoa siitä, miten työtehtävät tulisi hoitaa. Ei sitä tietoa missään netissä ole.

Ap

Vierailija
16/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan se on, tavalliset ihmiset ei vain sitä tajua, että se on noin.

Vierailija
17/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiat, ap. Kurja tilanne, enkä osaa neuvoa. Mutta älä välitä näistä junttikommenteista (joiden kirjoittajat ovat tuskin saaneet peruskoulua käytyä).

Vierailija
18/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko facebookin uraverkostosta apua? Siellä on ainakin kollegoja. 

Vierailija
19/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko facebookin uraverkostosta apua? Siellä on ainakin kollegoja. 

On siellä kollegoja, ja joskus jonkun yksittäisen lyhyen asian voi kysyäkin. Mutta joka päivä tulee eteen työtilanteita, joissa ei ole aavistustakaan mitä pitäisi tehdä. Osaan työstä arviolta puolet, toinen puolikas on että ei mitään käsitystä aiheesta.

Ap

Vierailija
20/34 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sympatiat, ap. Kurja tilanne, enkä osaa neuvoa. Mutta älä välitä näistä junttikommenteista (joiden kirjoittajat ovat tuskin saaneet peruskoulua käytyä).

Kiitos tsempistä!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä