G:eläkeote saapui, paljon eläkkeesi tällä hetkellä
Kommentit (14)
Ei niin mitään... Eipä se kotona lasten kanssa kerry...
otteessa, joten en tiedä totuutta.
ja summa on 280 euroa, tosin julkisen puolen eläketiedot puuttuvat, eli olisko jotain 500 euroa yhteensä? Itse en ole vielä saanut.
mutta varsinaista työntekoa siinä oli vain muutama lyhyt pätkä, sitten kaksi vuotta kotonaoloa...
että hyvä hyvä olla kotona lasten kanssa heti valmistuttuaan..
Eli jihuuuu! Pitäiskö jäädä eläkkeelle?
Ihan hyvässä vauhdissa, kun eläkehän alkoi itselläni kertyä vasta 23-vuotiaana. tosin menin töihinkin vasta 22-vuotiaana.
Prkl että sieppaa. Olin töissä alle 23-vuotiaana 4 vuotta , heti lukiosta siihen kunnes jäin äitiyslomalle. Sitten kotiäitinä 4 vuotta.
Nykyajan 18-vuotiaisiin olen aivan eriarvoisessa asemassa, olen menettänyt eläkekertymää 8 vuoden ajalta, kun heille näistä kertyy. No, hyvä tietysti että muutos tuli parempaan : ) Mutta omalta kannalta kismittää tietysti.
Mulla aivan sama juttu - ja mun koptiäitiys ja opiskelukin päättyi juuri siinä vaiheessa, kun niistä alkoi kertymään eläkettä. Sen jälkeen olen ollut tutkijan apurahoilla, eläkekertymä pyöreä nolla:(. Ja ikää 33v. Ottaa päähän - ei tästä 1200€ apurahasta edes mitään yksityisiä eläkevakuutuksia säästellä:((.
Prkl että sieppaa. Olin töissä alle 23-vuotiaana 4 vuotta , heti lukiosta siihen kunnes jäin äitiyslomalle. Sitten kotiäitinä 4 vuotta.
Nykyajan 18-vuotiaisiin olen aivan eriarvoisessa asemassa, olen menettänyt eläkekertymää 8 vuoden ajalta, kun heille näistä kertyy. No, hyvä tietysti että muutos tuli parempaan : ) Mutta omalta kannalta kismittää tietysti.
Ihmeen paljon vaikka olen ollut kolmen lapsen kanssa pitkään kotona. Nyt yrittäjänä ja eläkettä kertyy tooooosi vähän:((. Eläke kertynyt kun olin 4 vuotta ulkopuolisella töissä ennen lapsia.
Olin töissä just lukion jälkeen ennen 21v.= niitä ei tietenkään lasketa ja sen jälkeen olen opiskellut ja tehnyt lapset.
Mutta: kyllä se eläke kertyy myöhemminkin, töitä ehdin tehdä vielä 30vuotta. Lisäksi asunto on velaton 5vuoden päästä (jo sen myymällä ja muuttamalla pienempään pärjää monta vuotta), jolloin voin alkaa säästää rahaa joko eläkevakuutukseen tai muuten sijoittamalla. Itse en ole lainkaan huolissani, tulisin varmaan toimeen ihan pelkällä kansaneläkkeelläkin.
Otteella näkyi vain yksityisellä sektorilla ansaittu eläke. Olen tehnyt työni lähinnä valtiolla ja kunnalla.