Jos leipoo juhliin niin pitääkö olla laktoositonta voita vai käykö tavallinen voi?
Onko voissa oleva laktoosimäärä merkityksellinen? Kaapissa valmiina tavallista luomuvoita.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Margariinia saa halvalla täysin maidottomana.
Mutta sitä ei kukaan käytä.
Vierailija kirjoitti:
Margariinia saa halvalla täysin maidottomana.
Suksi nyt kuuseen margariinis kanssa! Ketju käsittelee voita-
En mieti ruokavammaisia, leipoessani / kokatessani.
Leivontamargariinilla välttyy miettimästä, kun käy kaikkiin erikoisruokavalioihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jo lääkkeissä oleva määrä merkityksellinen. Harvinaista joo, mutta jollain käy tällainen kielteinen lottovoitto.
Mulla sama.
(Lääkäri on toki sitä mieltä ettei ole mahdollista. 😒)
Vierailija kirjoitti:
En mieti ruokavammaisia, leipoessani / kokatessani.
En minäkään. Mutta juhlissa kaikilla on kivempaa kun tarjottavat sopii lähes kaikille, eivätkä ihmiset ala kertomaan niistä suolistovaivoistaan.
Jos teet tarjottavista muutenkin laktoosittomia, varminta että myös voi on laktoositonta. Koska silloinhan et voi rehellisesti sanoa laktoosittomaksi jos joku kysyy, ja otat riskin että mitäs jos jollekin vieraalle se voin laktoosi tuottaakin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Leivontamargariinilla välttyy miettimästä, kun käy kaikkiin erikoisruokavalioihin.
Älä viitsi!
Vierailija kirjoitti:
No, tuo ei kuulu hyviin levonnaisiin eikä kyllä minkäänlaiseen ruokavalioon.
Ei kai tuossa tule kuin 6-7 euroa kuluja ostaa laktoositon?
Miksi margariini herättää niin paljon harmitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 100 grammassa voita on 0,8 grammaa hiilihydraattia niin osa on siitä laktoosia. Jos annosta kohti on vaikka 10 grammaa voita leivoksessa niin siitä tulisi 0,08 grammaa per annos hiilihydraattia
Aiheuttaako tuollainen määrä laktoosia oireita? Jos on vaikka 0,08 grammaa laktoosia?
Toki voit testata. Varaa vessat vai näitä laktoosittomia varten, varaa vessoihin varavaatteet. Voi meinaan tulla useampi vahinko.
Kyllä vaan voi laktoositonta ruokavaliota noudattavalle aiheuttaa.
Onko joskus käynyt näin?
Mä teen aina kaiken laktoosittomana. On niin yleinen vaiva. Eikä toisaalta ongelma tehdä laktoositonta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi margariini herättää niin paljon harmitusta?
No mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen aina kaiken laktoosittomana. On niin yleinen vaiva. Eikä toisaalta ongelma tehdä laktoositonta.
Katsotko ihan kaikista tuotteista?
Enpä vastannutkaan sinun kommenttiisi.