Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nössö työntekijä pitää puolensa?

Vierailija
04.06.2023 |

Olen aina ollut säännöllisissä kokopäivätöissä ja palkka - ja lomaraha - on tullut ajallaan, ei ole tarvinnut vaatia erikseen mitään eikä puoltaa koko ajan oikeuksiaan. Nyt on osa-aikatyö missä on epäsäännölliset työajat joista täytyy pitää kirjaa. Koko ajan pelkään että palkassa yritetään huijata (sellaisia kokemuksia olen muilta kuullut ravintola-alalta, ja meno on tässä paikassa vähän sekavalla pohjalla muutenkin).

Joku täällä sanoi että jos sopimuksessa on taattu tietty tuntimäärä, työnantajan kuuluu maksaa ne tunnit vaikkei työtunteja olisi ollutkaan. Minulla on nyt tällainen tilanne, mutten tiedä yhtään, miten lähden VAATIMAAN että työnantaja maksaa työtunneista joita en ole tehnyt.

Tämän lisäksi pyydetään töihin esim. tunnin varoitusajalla, ja sitten alkaa kiukuttelu jos ei pääse tulemaan.

Tämä on vaan niin stressaavaa. Onko tällainen jatkuva omien oikeuksien vahtiminen tyypillistä osa-aika- ja pätkätöitä tekeville?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi parempi työpaikka, niitä on ravintola-alalla pilvin pimein. Miksi jäisit paskapaikkaan?

Vierailija
2/5 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi parempi työpaikka, niitä on ravintola-alalla pilvin pimein. Miksi jäisit paskapaikkaan?

Ei ole tarkoituskaan jäädä, mutta tämä on muutaman kuukauden määräaikainen sopimus niin en voi keskenkään lähteä...

Mietin vain, jos työelämä tulee tulevaisuudessakin olemaan tällaista taistelua. Ei kai sitä oikein voi etukäteen tietää, millainen paikka on kyseessä ja kuinka hyvin työtuntien saaminen ja palkanmaksu oikeasti sujuu. Tämäkin paikka vaikutti hyvältä alunperin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulut ammattiliittoon, niin sieltä voit kysyä neuvoja asiantuntijalta.

Vierailija
4/5 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulut ammattiliittoon, niin sieltä voit kysyä neuvoja asiantuntijalta.

En kuulu ammattiliittoon.

Tämä on muutenkin vain väliaikainen työ, ei ole minun alani ollenkaan.

Vierailija
5/5 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta on aliarvostettu ongelmanratkaisukeino...