Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako työpaikkaa hait, ennen kuin sait paikan?

Vierailija
04.06.2023 |

Itse olen laittanut vasta yhden hakemuksen, ja minut pyydettiin heti haastatteluun. Se antoi hieman toivoa, ja nyt yritystä vaan uusiin tuuliin.

Moniako hakemuksia olette joutuneet laittamaan, ennen kuin tärppäsi? Pyysittekö suoraa palautetta, ja mihin homma kaatui? Vai onko se sitten vaan siitä kiinni, sattuuko olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes hakenut työpaikkaa, minulle soitettiin koulun jälkeen että tuletko hommiin.

Vierailija
2/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ammatissa en koskaan työllistynyt perinteisen työnhaun kautta. Nykyisessä ekalla kerralla toisella haulla ja toisen kerran viides kohde otti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan hakenut yhtäkään työpaikkaa, kaikkiin on pyydetty ja olen kilpailuttanut työnantajaehdokkaita. Työelämää takana nyt 36 vuotta.

Vierailija
4/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä riippuu tietysti aivan täysin alasta, koulutuksesta ja työkokemuksesta. Niin ja hakijan iästä myös...

Olen korkeasti koulutettu, mutta oman alani töitä en saa, koska en alunperin voinut mennä niihin töihin (pitkä tarina, en jaksa kertoa), ja valmistuin yli 10 vuotta sitten. Eli tällä CV:llä on tämänikäisenä ihan turha edes yrittää. Aionkin perustaa myöhemmin oman yrityksen, mutta nyt ei yksinkertaisesti ole varaa.

Joten olen työttömänä työnhakijana hakenut sellaisia ns. duunarihommia, johon ei vaadita mitään tiettyä koulutusta. Sellaisia, joihin tämän palstan ja poliitikkojen mukaan otetaan kuka vaan, koska on niiiiiin huutava työvoimapula. No, olen puolen vuoden aikana hakenut jotain sataa paikkaa. Useimmista en saanut edes vastauksia. Ne muutamat haastattelut, mihin lopulta pääsin, olivat sitten positiivisia. Sain pari osa-aikaista paikkaa.

Palkka on surkea ja työ kurjaa, mutta ainakaan en ole pelkällä peruspäivärahalla enää.

Vierailija
5/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Joutuuko jotkut muka hakemaan työpaikkaa? Mulle ja työkavereille soittelee head huntterit harva se viikko.

Ammattikoulun käynyt

Vierailija
6/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna taisin tehdä noin 20 hakemusta seuraavaan syksyllä alkavaan lukuvuoden mittaiseen pätkään. Tai oli osa vakipaikkojakin. Taisin kuuteen haastatteluun päästä kunnes yhdestä tärppäsi. Ensi keväänä sama rumba.

Vierailija
7/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelun aikana pyydettiin työpaikkaan ja työpaikkaa vaihtaessani olen päässyt hakemaani. Sairaanhoitajana helpompaa kuin monella muulla. 

Vierailija
8/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisin 22 paikkaa hakea. Sitten yhdestä niistä pari kuukautta hakua myöhemmin soitettiin ja pyydettiin haastatteluun mistä paikan sain. 

Vierailija
9/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin paikkoihin olen päässyt ensi yrittämällä, lukuunottamatta yhtä 18-vuotiaana laittamaani kesätyöpaikkahakemusta ja yhtä paikkaa johon en varsinaisesti hakenut mutta minua pyydettiin hakemaan, jäin siinä kisassa kakkoseksi koska rekrytoiva esimies halusi palkata entisen alaisensa ja epäilen että olin kisassa mukana vain jäniksenä.

Vierailija
10/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen saanut kaikki paikat mitä olen hakenut. Olen lähihoitaja ja teen Koulunkäynninohjaajan hommia erityislasten kanssa. Nyt taas aloitan uudessa vakkariduunissa, toivotaan että se on hyvä niin ei tarvi heti irtisanoutua ja mennä johonkin muualle.

Vierailija
11/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana hain kesätöitä yhdestä paikasta ja sain sen jo pelkän puhelun perusteella. Kesän loputtua sitten halusivat pitää mut palkkalistoilla ja tehtiin tuntisopimus. Sain tehdä niin paljon kuin halusin opiskelun ohessa. Kun valmistuin sain vakipaikan. Viihdyin siellä 16v.

Sitten halusin maisemavaihdosta ja hain yhtä paikkaa 400km päästä. Kävin haastattelussa, sain paikan ja nyt 7v kyseisessäfirmassa.

Vierailija
12/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä työtön, mutta kohta niin vetämässä on n. 30 hakua ja 80:n tähtään. 12 eri paikkaan hain jo aiemmin, mihinkään ok paikkaan en kelvannut ja parissa ei palkka miellyttänyt.

Teen tätä ihan sosiaalisena kokeena, varmaan vähempikin riittäis mutta sama hakea kun sopivia paikkoja on paljon auki.

Vierailija
13/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikatyötä olen hakenut 10 vuotta ja haen edelleen. Osa-aikatyötä sain 6 vuotta sitten ja olen edelleen samassa firmassa osa-aikatyössä.

Vierailija
14/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, taas äärioikeistolaista roskaa (paitsi hoitajat)! Hedhantterit vaan soittelee!

Vierailija
15/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain ensimmäisellä hakemuksella haastattelun, mutta en tullut valituksi. Laitoin vielä ainakin 10 hakemusta, joista kahteen sain vielä haastattelun ja toinen tärppäsi. Tämä kaikki tapahtui kolmen viikon sisällä viime syksynä. En ollut kovin ranttu paikoista joita hain, kun kokemusta alalta on vielä vain vähän.

Vierailija
16/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin hakea 3 paikkaan, ekaa en saanut mutta toisesta jo tarjottiin paikkaa. Kolmannen haastatteluun en ehtinyt ennen kuin tuosta toisesta jo tarjottiin. Hylkäsin kuitenkin tarjouksen koska ei saanut tehdä etänä kuten nykypaikassani.

Vierailija
17/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan hakenut yhtäkään työpaikkaa, kaikkiin on pyydetty ja olen kilpailuttanut työnantajaehdokkaita. Työelämää takana nyt 36 vuotta.

Kerroppas mitä teet työksesi ja mitä osaat sellaista mitä muut eivät osaa, että saat noin valita.

Vierailija
18/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä nyt viimeksi ehdin hakea.

Vierailija
19/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi hyvä tuuri ja heti ensimmäisen paikan sain. Kävin henkilökohtaisesti henkilökuntapäällikön luona kysymässä, ja heti tärppäsi. Nuorena luulin että niin työtä haetaan, mutta ehkä kannatti töppäillä sen verran.

Vierailija
20/21 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, taas äärioikeistolaista roskaa (paitsi hoitajat)! Hedhantterit vaan soittelee!

Kyllä ne ihan oikeasti soittelee ja paljon, mutta sillä taas ei oo välttämättä työllistymisen kannalta mitään tekemistä, soittelevat siis monelle muullekin yhtä pätevälle... Toki hyviä kontakteja jos onnistuu tekemään vaikutuksen ja sattuu sopiva paikka avautumaan.