Pieni pyyntö mökin omistajille: älä kutsu ihmisiä mökillesi.
Useimpia ei kiinnosta ajaa tuntitolkulla hyttysten syötäviksi, käydä puuceessä ja syödä käristynyttä grillimakkaraa.
Kiitos.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat vähän katkeralta. :)
Olen enemmän veneilijätyyppiä. Meillä on siis vene.
Ap
No sitten vaan sanot, ettei pääse kun ollaan veneilemässä. Ongelma ratkaistu. Osa tykkää mökkeilystä ja sinne tulee kutsumattakin...meitä on moneksi.
Milloinka hoidatte tuttavuus suhteitanne, jos kesä ja mökki ei käy. Tekemistä ja talkoitakin voi järjestää ruokailuineen, saunoineen, juomineen.. Eikä vain piipahtaa kahveilla muodon vuoksi.
Elämä on kyllä helppoa, kun kukaan ei koskaan kutsu mihinkään, eikä kutsu itse itseään muiden mökeille.
Pieni pyyntö, kutsu ihmeessä. Osallistun talkoisiin, tuon paljon ruokaa tai osallistun kustannuksiin ja olen kivaa seuraa muutenkin.
Meillä on molempien vanhemmat eronneet niin on 4kpl jo vanhempien mökkejä joille jokainen ihan ehdottomasti haluaa meidät kylään lasten kanssa. Siihen sitten muut mökkihöperöt vielä päälle.
Sitkeästi ne jaksaa ruinata, vaikka useimmiten kieltäydytään kunniasta.
Toivottavasti myyvät kaikki ollessaan vielä hyvissä voimissa, ettei noiden ylläpidossa vielä joudu auttamaan tai saa perintönä riesakseen.
Mulla kaveri hommasi mökin, josta oli pitkään haaveillut. Lopulta taisi tulla siellä aika pitkäksi, kun olin kutsumassa kaikkia kavereita vuoron perään mökille. Ei meinannut uskoa, ja loukkaantuikin, kun ei tajunnut että en neljän viikon lomasta voi enkä halua irrottaa viikkoa hänen mökillään. En edes yhtä lomaviikonloppua.
Inhoan mökkeilyä ja oman tilan puutetta, ja tuossa yhdistyisi molemmat.
Toisaalta kyllä tiedän, että on näitä mökkipummijoitakin ja varmaan jopa enemmän mitä mökille pakkokutsujia. Töissä mulla yhdellä työkaverilla on mökki ja toinen työkaveri vihjailee tämän tästä, että voisit kutsua. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti myyvät kaikki ollessaan vielä hyvissä voimissa, ettei noiden ylläpidossa vielä joudu auttamaan tai saa perintönä riesakseen.
Mä toivon näin myös, en siksi etten rakastaisi mökillä oloa, vaan toivon, että käyttävät nuo rahat itseensä ja siihen, että voivat tehdä tosi kivoja ja kalliita juttuja vanhuuden päivillään.
Ymmärrän hyvin.
Monille mökki on "pyhä", koska ovat lapsuudesta lähtien tottuneet käymään siellä ja se on täynnä heidän kultaisia muistojaan: tuolla kivellä oli tapana istua isin kanssa kalastamassa, tällä polulla pikkusiskoa puri käärme, tuolla hellalla mummo paistoi lettuja... ja minä näen vain kulahtaneen röttelön ja ryteikköisen rannan. Loukkaantuvat, kun en näe samaa nostalgiaa enkä osaa arvostaa mökkiä.
Toinen versio on se, että kutsutaan mökille työleirille: saunapuut pitää hakata, laituri maalata ja ulkohuussi tyhjentää. Mökeillä on joko äärimmäisen tylsää (Pelattaisko vaikka jotain lautapeliä? Lämmitettäiskö sauna tänään vielä toisenkin kerran?) tai sitten jatkuvaa raatamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä vaikka kutsutaan.
Olet oikeassa, mutta moni suuttuu, jos ei sano jotain pätevää syytä, miksei halua lähteä mökkihelvettiin.
Ap
No mitä väliä sillä on? Suuttuminen on heidän ongelmansa, ei sinun. Ei sinun tarvitse selitellä kutsujille mitään päteviä syitä sille, ettet tule. Kyllä kutsujan täytyy itse jo etukäteen asennoitua niin, että annettuun kutsuun vastataan joko myöntävästi _tai_ kieltävästi.
Jos kieltävä vastaus on kutsujalle = henkilökohtainen maailmanloppu, niin sitten on.
Positiivisesti voisit aina ajatella, että eivätpähän mökkiläiset kutsu sinua vastaisuudessakaan mökilleen, kun kerran menit ja suututit heidät. ;)
Vierailija kirjoitti:
Milloinka hoidatte tuttavuus suhteitanne, jos kesä ja mökki ei käy. Tekemistä ja talkoitakin voi järjestää ruokailuineen, saunoineen, juomineen.. Eikä vain piipahtaa kahveilla muodon vuoksi.
En tule talkoilemaan sun kotiin, enkä tule talkoilemaan sun mökille. Vai tuletko itse tekemään meille töitä kahvia vastaan? Meillä käy kotona yövieraita n. 4-5 kertaa vuodessa ihan kotona, eikä ketään laiteta talkootöihin tekemään aitaa tai maalaamaan taloa. Miksi näin tehtäisiin mökillämme?
En lähde alkeellisille mökeille.