Juhliin arkivaatteissa, normaalia?
Meillä oli eilen ylioppilasjuhlat ja ihmetytti kaksikin perhettä, jotka tulivat paikalle farkuissa ja huppareissa/ t-paidoissa. Eikö ihmisillä ole enää minkäänlaisia käytöstapoja ja etikettiä? Oletteko huomanneet samaa, vai onko meillä vain tavallista törpömpiä ystäviä? (Itseasiassa hyvin varakkaita ihmisä, tienaavat hyvin ja matkustelevat paljon, mutta ei se näköjään korreloi mitenkään sivistyksen ja tapakultturin kanssa.)
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä olivat TYPERIÄ nu ap: mainitsemat farkkujuhlijat. Aivan kuvottavaa, ei siis mitään käytöstapoja. Se on toisten kunnioittamista pukeutua juhliin parempiin kuteisiin
Mistä sinä tiedät ettei ne siistit farkkuasut ole kyseisten ihmisten siisteimmät= juhlakelpoisimmat vaatteet. Kaikilla ei ole varaa ja mahdollisuutta hienostella. Jos arkisto sin pitää työvaatteita ja vapaalla collareita tai verkkareita niin silloin ne farkut on se siistein ratkaisu .
Kylläpä ihmiset ovat pikkusieluisia nirppanokkia.
Luitko aloitusta ja myöhempia ap;n lisäyksiä? Ko. ihmiset pukeutuvat arkena töihinkin fiksummin, puku ja kauluspaidat. Ikäänkuin juhlavaatteet töissä ja juhliin mennään rönttävaatteissa.
Mieheni veljen perhe ei koskaan tule juhliimme silloin kun ne pidetään. Tulevat päivää myöhemmin arkivaatteissaan, omien sanojensa mukaan siksi, että eivät jaksa pönöttää puku päällä ja seurustella vieraiden kanssa. Lisäksi saavat rääppiäisissä syöttää kaikki loput herkut lapsilleen, joten paljon kätevämpää heille. Minua tämä tapa ärsyttää suunnattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me löydettiin kirpparilta tosi vi
hienot, uudenveroiset juhla-asut koko porukalle. Ei maksanut paljon mitään, minun mekko sai jopa kehuja.
Olen 170cm ja 55kg, joten vaatteet istuvat kauniisti ja näyttävätkin upeilta.
Ei sen juhla-asun ole pakko olla uusi ja kallis.AP alapeukuttaa.
En ymmärrä? Miksi hyökkäät minua vastaan? En ole alapeukuttanut ja sitäpaitsi tässä ko. kommentissahan joku nimenomaan on panostanut juhlapukeutumiseen! Sitähän minä toivoinkin, en sitä, että vaatteet olisi rahallisesti kalliita.
Ap
Nyt vasta luin...en minä kommentoinut tuota. Terv. Tuo kirpparishoppailija🙂
No sitten jätän tulematta, kannattaa varmaan pukukoodi ilmoitella kutsussa. Urpo...
Meille tuli mieheni valmistujaisiin hänen kaverinsa hupparissa ja muovikassissa omat juomansa mukana.... lähetimme ihan viralliset kutsukortit ja kaikki muut paikallaolijat olivat osanneet pukeutua pukuun ja juhlamekkoihin. Tämä kaveri ilmeisesti luuli tulevansa johonkin kotibileisiin omien juomiensa kera. Noh, ymmärsi kyllä vartin jälkeen poistua ja ollaan kyllä jälkikäteenmiehen kanssa muisteltu tuota ja nyt jo hymyilyttää.
En nyt ehkä loukkaantuisi tuosta kun loukkaantuminen on minulle aika vierasta yleensäkin. Mutta olen kyllä itse tätä vanhanaikaista väkeä ja ajattelen, että juhliin pukeudutaan juhlavaatteisiin, ei arkivaatteisiin. Olkoon ne juhlavaatteet sitten mitä on, siitä on toki monia eri näkemyksiä mutta huppari tuskin on kenenkään juhlavaate.
Näitä näkyy nykyisin joka juhlissa.
Mutta olen ihmetellyt miehen veljen perhettä tässä asiassa. Nuorempina kulkivat aina juhlissa siisteissä vaatteissa. Olivat siis opiskelijoita ja osa-aikaisina tyyliin kaupan kassalla.
Nyt kun on vakityöt niin vuosi vuodelta pukeutuvat juhliin arkisemmin. Alkuun jäi pois puvun takki, sitten oli suorat housit ja kauluspaita, sitten farkut ja kauluspaita jne.
Viimeksi miehen siskonpojan rippijuhlissa mentiin tosiaan jo huppari ja farkkushortsit linjalla. Muuten ihan sama, mutta ihmetyttää tämä pukeutumisen alasajo. Omien lastensa juhlissa edelleen pitävät pukua ja siistiä mekkoa.
Joskus olemme miettineet, viestivätkö he pukeutumisellaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap on kutsunut juhliinsa rikkaita, itselleen melkein tuntemattomia ihmisiä, jotta varmasti lapsensa saisi avokätisiä rahalahjoja :).
Kirjoitin 'tuntemattomia' sen takia, että jos ap tuntisi kyseiset ihmiset, hän tietäisi jo ennestään, etteivät he pukedu juhliin.
Kyllä olemme säännöllisesti tekemisissä perheen äidin kanssa ja olen käynyt heillä useasti. Yksissä heidän järjestämissä juhlissaankin olemme käyneet ja kyllä meillä oli ihan ykköset yllä, kuten muillakin heidän vieraillaan ja oli heillä itselläänkin, omissa juhlissaan.
Tuo rahan perässä kutsuminen oli mauton kommentti, enkä usko heidänkään näin ajatelleen, arvomme on jossain ihan muualla.
Ap
Vai mauton kommentti, kun itse olet niin "hyvä ystävä", että tulet tänne juoruamaan heistä.
Olet nolo provoilija.
Kyllä minusta jokainen viestii pukeutumisellaan jotain. Harkitusti tai tahtomattaan.
Noloa heiltä. Olivat kuvitelleet että teidän juhlissa hupparilinja on millä mennään. Ylimielisyyksissään nolasivatkin itsensä.
Vastattiinko tässä ketjussa jo siihen, että olivatko hupparit, t-paidat ja farkut jotain merkkikamaa vai todellakin ihan peruskotivaatetta? Eli oliko yhtään mitään yritystä heillä pukeutua siististi?
Ei sillä ole mitään merkitystä, kuinka paljon se huppari maksaa, kun se huppari ei nyt vaan ihan vastekappaleena ole sovelias yhtään minkälaisiin juhliin!
Compredo?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta jokainen viestii pukeutumisellaan jotain. Harkitusti tai tahtomattaan.
Enemmän siinä kyllä kyse on viestin lukijasta, joka tulkitsee miten haluaa. Mutta miksi esim. Minun pitäisi välittää siitä, mitä esim. Sinä minun pukeutumisesta luet?
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli mieheni valmistujaisiin hänen kaverinsa hupparissa ja muovikassissa omat juomansa mukana.... lähetimme ihan viralliset kutsukortit ja kaikki muut paikallaolijat olivat osanneet pukeutua pukuun ja juhlamekkoihin. Tämä kaveri ilmeisesti luuli tulevansa johonkin kotibileisiin omien juomiensa kera. Noh, ymmärsi kyllä vartin jälkeen poistua ja ollaan kyllä jälkikäteenmiehen kanssa muisteltu tuota ja nyt jo hymyilyttää.
Meillä valmistujaiset ovat olleet yleensä juurikin kotibileet kavereiden kanssa.
Kyllähän tuo puvun takki on jo nuoremmalle pukumiehelle vapaa-aikana pönötystä. Vanhempi väki pitää varmaan pyhäpukuaan juhlissa päällä. Se on myös usein merkki siitä että henkilö ei ole käyttänyt pukua ammatissaan. Silti odottaisin vierailta edes kauluksellista, silitettyä t-paitaa. Siistit farkut tosin käyvät. Huomio ja pukuoikeus juhlakalulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo puvun takki on jo nuoremmalle pukumiehelle vapaa-aikana pönötystä. Vanhempi väki pitää varmaan pyhäpukuaan juhlissa päällä. Se on myös usein merkki siitä että henkilö ei ole käyttänyt pukua ammatissaan. Silti odottaisin vierailta edes kauluksellista, silitettyä t-paitaa. Siistit farkut tosin käyvät. Huomio ja pukuoikeus juhlakalulle.
Puvun takki on puvun takki. Sitä ei olekaan tarkoitus käyttää kuin samasta kankaasta tehtyjen housujen kanssa tietenkään. Mikään pönötysvaate se kuitenkaan ei ole. Puku on hyvin monikäyttäinen asu, ja pukuja on valtavan monenlaisia. On arkipukuja, hellepukuja, juhlapukuja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä valmistujaiset ovat olleet yleensä juurikin kotibileet kavereiden kanssa.
Peruskoulusta valmistuvalle riittää hyvin kotibileet farkuissa. Tohtoriksi valmistuvalle on sitten hieman eri tasoiset bileet.
Kukin tyylinsä ja kykyjensä mukaan. Lahjakkaimmat juhlijat huomataan mediassakin, kuten viikonloppuna näimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puvun takki on puvun takki. Sitä ei olekaan tarkoitus käyttää kuin samasta kankaasta tehtyjen housujen kanssa tietenkään. Mikään pönötysvaate se kuitenkaan ei ole. Puku on hyvin monikäyttäinen asu, ja pukuja on valtavan monenlaisia. On arkipukuja, hellepukuja, juhlapukuja jne.
Naamiaispukuja, uimapukuja, sukelluspukuja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamiaispukuja, uimapukuja, sukelluspukuja jne.
Aivan, ja myös tuulipukuja sekä verkkapukuja. Niitä kykenee käyttämään ilman, että pitäisi osata solmia solmiota tai silittää paitaa.
Kuittailisit ihmiselle, joka käyttää aikaa ja rahaa, jotta voisi osallistua juhliisi. Hyvin moukkamaista.
ohis