Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylmääää! Kesä peruttu?

Vierailija
03.06.2023 |

Petteri ja Purra myyneet kesän ja lämpimät kelit ruåttalaisille ja norskeille?

Työläinen kuulemma laiskistuu lämpimillä. Kylmässä työ maistuu paremmin.

Luotettavista lähteistä olen kuullut, että lämpimät ilmavirrat käännettiin tuulimyllyillä pois Suomesta.

Näin on. Ettekö uso? No työhän kummaa sakkia olette.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ilmastonmuutos ihmiset ovat kovin iloisia näistä matalista lämpötiloista.

Vierailija
42/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin tämä tulee olemaan hyvä kesä, jos sää pysyy näin viileänä. Itse kuulun heihin.

sama, viimeiset 2 hellepätsikesää jätti jälkeensä vain jäätävän univelan eli todellakaan ei tullut nautittu kesästä silloin. Joka kämppään kun ei saa sitä viilennyspumppua. Olisin todella tyytyväinen jos tämä kesä pysyisi siinä +22 ja kevyt tuulevire ja sadetta silloin tällöin setissä.

Osta ilmastointilaite.

ei sitä voi pitää yöllä päällä, liian äänekäs. Päivällä siitä sai onneksi vähän helpotusta.

Asun asunnossa missä jääkaappi on alkovin vieressä ja koirat haukkuu 24 tuntia. Olen nukkunut 8 vuotta korvatulpilla. Ei rahaa muuttoon. Joten tässä hieman perspektiiviä.

Ainiin kesäsin on 48 astetta sisällä lämmintä ja talvisin +15. Tämän mainoksen tarjosi SATO oy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että ilmastonmuutos ihmiset ovat kovin iloisia näistä matalista lämpötiloista.

Se vain on omituista että ilmastomuutos ihmiset riekkuvat ja riemuitsevat aina helteillä, mutta ei heitä näy pahemmin kommentoimassa kun on tavallista viileämpää.

Vierailija
44/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin tämä tulee olemaan hyvä kesä, jos sää pysyy näin viileänä. Itse kuulun heihin.

sama, viimeiset 2 hellepätsikesää jätti jälkeensä vain jäätävän univelan eli todellakaan ei tullut nautittu kesästä silloin. Joka kämppään kun ei saa sitä viilennyspumppua. Olisin todella tyytyväinen jos tämä kesä pysyisi siinä +22 ja kevyt tuulevire ja sadetta silloin tällöin setissä.

Osta ilmastointilaite.

ei sitä voi pitää yöllä päällä, liian äänekäs. Päivällä siitä sai onneksi vähän helpotusta.

No mutta sinullahan on keskilämpötila mukavat 32 astetta, että ei pitäisi olla valittamista. 

Tulee myös säästöä saunavuoroissa.

Asun asunnossa missä jääkaappi on alkovin vieressä ja koirat haukkuu 24 tuntia. Olen nukkunut 8 vuotta korvatulpilla. Ei rahaa muuttoon. Joten tässä hieman perspektiiviä.

Ainiin kesäsin on 48 astetta sisällä lämmintä ja talvisin +15. Tämän mainoksen tarjosi SATO oy

Vierailija
45/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1987 kesällä vain 2 viikkoa todella lämmintä tosi kylmän talven jälkeen. Eipä ollut kivaa. Espoo.

Vierailija
46/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Hyvin tyypillistä Suomen kesää, että toukokuussa tulee ensimmäiset lämpöiset kelit, jopa ekat helteet, ja sitten kesäkuu on viileämpi. Sitten taas loppukesästä lämpenee. Kesä hei alkoi vasta, älä vielä stressaa.

Vierailija
47/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkäsin kun kaupassa käydessäni oli mukavan raikasta muttei kuitenkaan kylmää. Lämpö ja aurinko on jees, muttei sitäkään koko kesää jaksa.

Vierailija
48/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan täällä Marchessa mökillä. Pakko pulahtaa välillä altaaseen kun on niin kuuma. Olkaa onnellisia te siellä pohjolassa.

Vierailija
49/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileä kesä on siunaus! Helteet ovat kauhea vitsaus ja korkeimman rangaistus talven ajan jumalattomuuksista.

Vierailija
50/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Riikalla on paljon takkeja mitä kääntää.

Vierailija
51/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä 91 oltiin siskon kanssa ongella toppahaalareissa. Tästä on kuvamateriaalia.

Vierailija
52/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1994 kesäkuu tosi kylmä.

7.7. loppui loma ja kuukauden helle alkoi.

Vierailija
53/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 20 astetta ensiviikolla, joten ihan hyvät säät ovat festareille 🤟

Vierailija
54/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kylmyys muuten haittaa, mutta eteinen on täynnä kasveja, kun niitä ei voi ulkona pitää tuossa säässä.

Ensi viikolle on luvattu lämpenevää, mutta yöt on kuitenkin niin kylmiä, että ainakin tomaatti pitää nostaa yöksi sisälle.

Vierailija
55/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon päästä on 25 astetta lämmintä.

Olen 32-vuotias ja lapsuudessani ja nuoruudessani kesäkuussa käytiin lenkillä hanskat käsissä Keski-Suomessa. Nämä 30-asteiset kesät eivät ole normaaleja, vaikka näköjään moni niin luulee, kun muistaa elämän vain parin vuoden päähän.

Sinäkö uskot sääennusteisiin?

Vierailija
56/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon kuluttua alkaa sitten jo pimentyä. NYT on ne Suomen valkeat yöt.

Vierailija
57/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta ilmastointilaite.

otan osaa, asuin itsekin sadolla jonkun vuoden. Jatkuvasti kaikkea häikkää vaikka uudehko talo ja tosiaan joku eroahdistunut pitbull isoineen keuhkoineen tuotti aika mukavaa taustamelua useamman tunnin päivässä. Silloin vietin valtaosan illoista vastamelukuulokkeet päässä( hankin kuulokkeet juuri sen vuoksi). Pois muuttaessani ko. firma muisti mua vielä turhalla laskulla..että juu.

Vierailija
58/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kylmyys muuten haittaa, mutta eteinen on täynnä kasveja, kun niitä ei voi ulkona pitää tuossa säässä.

Ensi viikolle on luvattu lämpenevää, mutta yöt on kuitenkin niin kylmiä, että ainakin tomaatti pitää nostaa yöksi sisälle.

Kasvihuoneeseen ja hallaharsoa päälle.

Vierailija
59/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän korkea taivas. Kaunis kotimaan suvi.

Vierailija
60/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuo höpö höpö. Ärsyttää pahasti nuo höpö höpötyypit.