Onko mulla oikeus tuntea mustasukkaisuutta miehestä josta tulossa ero?
Asumme siis vielä saman katon alla ja varmaan asutaan vielä ainakin kesän ajan. Mies haluaa erota, mä en. Pelkään miehen löytävän uuden naisen pian ja olen mustasukkainen. Olen miehelle jotakin sanonutkin, mutta yritän hillitä itseni.
Rakastan miestä ja mua raastaa ajatus, että emme ole enää yhdessä ja että mitä jos mies tapaa jonkun toisen.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Se että rakastat miestäsi ja et haluaisi erota tuntuu varmaan tosi pahalta. Ymmärrän hyvin tunteesi. Itsekin tulin hylätyksi ja muut vaihdettiin heti toiseen. Minun vikani oli ainoastaan se että halusin ihan normaaleja parisuhteeseen kuuluvia asioita mutta hän ei halunnut kuin ainoastaan tapailusuhdetta. Tämä vaan piti hyväksyä ja se ettei tämä mies ollut arvoiseni, ansaitsen parempaa.
Älä siis syytä itseäsi. Vika ei ole sinussa. Asiat vaan eivät aina mene niin kuin itse haluaisi.
No meillä ollut kuitenkin ihan kunnon parisuhde ja yhdessä oltiin yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Nää narsismi- ja läheisriippuja-kommentit on melko överiksi vedetty 🤦
Tsemppiä ap, nuo on normaaleja tunteita suhteessa sekä erossa. Jos itsellä on romanttisia tunteita niin mustasukkaisuus on vaan normaalia.
Koita ottaa itsellesi tilaa ja päästä muualle, se toisen kanssa asuminen vaan pitkittää eroprosessia.
Ja jos sulla on toiveita vielä suhteen jatkumisesta, niin voihan se olla että mieskin käy sua kaipailemaan kun et olekaan enää siinä.
Mutta lähde nyt omillesi mahdollisimman pian ja ala kasaamaan elämääsi ilman miestä.
Ei ole paikkaa mihin mennä ja toive olisi, että mä pystyn jäämään tähän taloon. Talosta on lainaa eikä tätä niin vain saisi myytyä jos myynti tulee eteen.
Violetta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omiin tunteisiin tarvitse kysellä oikeuksia. Vähän marttyyrasenteelta kuulostaa tuo. "Anteeksi kun olen olemassa, anteeksi anteeksi."
Yritä puhua asiallisesti miehen kanssa, että tiedät onko päätös jo varma.
Mikä hiton marttyyriasenne?!? Nämä on mun tunteita jotka ero ja siitä aiheutuva tuska aiheuttaa. En vedä mitään marttyyrijuttua vaan suren ja olo on iha pjaska.
Kyllä me ollaan puhuttu ja mies on päätöksensä tehnyt. Olisi vain pitänyt puhua aiemmin eikä vasta nyt kun on jo myöhäistä, mutta kun mies ei ole halunnut puhua kunnolla.
Jotain suhteessa on ollut pahasti pielessä ellei muuten uskalla ilmaista itseään kuin eroamalla. Terveessä suhteessa puhutaan.
Violetta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap, nuo on normaaleja tunteita suhteessa sekä erossa. Jos itsellä on romanttisia tunteita niin mustasukkaisuus on vaan normaalia.
Koita ottaa itsellesi tilaa ja päästä muualle, se toisen kanssa asuminen vaan pitkittää eroprosessia.
Ja jos sulla on toiveita vielä suhteen jatkumisesta, niin voihan se olla että mieskin käy sua kaipailemaan kun et olekaan enää siinä.
Mutta lähde nyt omillesi mahdollisimman pian ja ala kasaamaan elämääsi ilman miestä.Ei ole paikkaa mihin mennä ja toive olisi, että mä pystyn jäämään tähän taloon. Talosta on lainaa eikä tätä niin vain saisi myytyä jos myynti tulee eteen.
Mies kyllästyi kulissiliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Violetta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä rakasta ketään, edes itseäsi. Sairaalloinen takertuminen ja mustasukkaisuus ovat merkki erittäin heikosta itseluottamuksesta ja narsistista käytöstä.
Rakkaus ei ole pakko. Pakotettu rakkaus karkaa kuin elohopea nyrkkiin puristetusta kourasta. Ja siksi miehesi varmaan onkin lähdössä. Sinä kuristat hänet läheisriippuvuudella.
Hän on jo ratkaisunsa tehnyt. Jos oikeasti rakastat, kunnioitat hänen päätöstään.
No mitä nyt hlvettiä? 😂
Normaaleja tunteita, ne haihtuu kyllä aikanaan. Saman katon alla asuminen vaan pahentaa asiaa.Joo melkoisen övereita tulkintoja tekee nyt jotkut täysin tuntemattomien ihmisten elämästä. Ero on iso asia ja tämä yhtä tunteiden vuoristorataa nyt. On niin tuore asia vielä.
Oikeasti huvittavaa ja säälittävää, että mun lyhen aloitusviestin perusteella mut leimattiin ties miksi.
Maailmalla ihmisiltä on lähtenyt henki tollasissa suhteissa. Syystä ollaan huolissaan.
Mustasukkaisuus ja takertuvuus ei ole kummaltakaan sukupuolelta mitenkään tervettä.
Itse pitäisin kyllä epänormaalimpana ihmistä, jolla ero ei tunnu missään vaan ohittaa olankohautuksella ilman tunteita.
Missä se takertuvuus siis on? Ei AP ole painostanut ja uhkaillut jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä rakasta ketään, edes itseäsi. Sairaalloinen takertuminen ja mustasukkaisuus ovat merkki erittäin heikosta itseluottamuksesta ja narsistista käytöstä.
Rakkaus ei ole pakko. Pakotettu rakkaus karkaa kuin elohopea nyrkkiin puristetusta kourasta. Ja siksi miehesi varmaan onkin lähdössä. Sinä kuristat hänet läheisriippuvuudella.
Hän on jo ratkaisunsa tehnyt. Jos oikeasti rakastat, kunnioitat hänen päätöstään.
Ei välttämättä narsistisesta, läheisriippuvainen eli takertuvainen voi olla myös käänteisnarsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Violetta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä nyt hlvettiä? 😂
Normaaleja tunteita, ne haihtuu kyllä aikanaan. Saman katon alla asuminen vaan pahentaa asiaa.Joo melkoisen övereita tulkintoja tekee nyt jotkut täysin tuntemattomien ihmisten elämästä. Ero on iso asia ja tämä yhtä tunteiden vuoristorataa nyt. On niin tuore asia vielä.
Oikeasti huvittavaa ja säälittävää, että mun lyhen aloitusviestin perusteella mut leimattiin ties miksi.
Maailmalla ihmisiltä on lähtenyt henki tollasissa suhteissa. Syystä ollaan huolissaan.
Mustasukkaisuus ja takertuvuus ei ole kummaltakaan sukupuolelta mitenkään tervettä.Itse pitäisin kyllä epänormaalimpana ihmistä, jolla ero ei tunnu missään vaan ohittaa olankohautuksella ilman tunteita.
Missä se takertuvuus siis on? Ei AP ole painostanut ja uhkaillut jäämään.
Tänäänkin ihmisiä kuolee yrittäessään lähteä epäterveestä suhteesta. Moni ajattelee just tuolleen. 'Oot minun'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Violetta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä nyt hlvettiä? 😂
Mustasukkaisuus ja takertuvuus ei ole kummaltakaan sukupuolelta mitenkään tervettä.Itse pitäisin kyllä epänormaalimpana ihmistä, jolla ero ei tunnu missään vaan ohittaa olankohautuksella ilman tunteita.
Missä se takertuvuus siis on? Ei AP ole painostanut ja uhkaillut jäämään.Tänäänkin ihmisiä kuolee yrittäessään lähteä epäterveestä suhteesta. Moni ajattelee just tuolleen. 'Oot minun'
Lääkkeet ottamatta?
Ei missään sanota noin.
"Hänen luokseen tuli myös fariseuksia, jotka häntä koetellakseen kysyivät, saako mies hylätä vaimonsa. Hän vastasi heille: Mitä Mooses on siitä säätänyt?
He sanoivat: Mooses antoi meille luvan kirjoittaa erokirjan ja hylätä vaimon. 5Silloin Jeesus sanoi: Te olette kovasydämisiä, siksi hän laati teille sen säännöksen.
Mutta maailman alussa Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi.
Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi.
Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.
Kun he olivat keskenään, opetuslapset kysyivät uudestaan tätä asiaa.
Jeesus sanoi heille: Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen.
Mark. 10:1-12
Vierailija kirjoitti:
Mutta lähde nyt omillesi mahdollisimman pian ja ala kasaamaan elämääsi ilman miestä.
Toi syyttelijä on varmaan suhteista toisiin lennosta hyppivä sarjapettäjä. Oikea haiseva näätä.
Hassua, toisessa ketjussa lytätään "toinen nainen" ja täällä eroava nainen haukutaan narsistiksi.
Tätä naisten välistä solidaarisuutta?
Onkohan sama ketjun aloittaja molemmissa...
Älä välitä noista trolleista, ne haluaa reaktioita. Tsemppiä sulle, aika helpottaa oloa.