Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lelujen (erit. pelien) säilytyksestä

Vierailija
06.12.2006 |

Koti vaipuu hitaasti kaaokseen kun lapsi kasvaa, ja koko ajan tulee uusia leluja, hyviä toki. Jouluna taas odotettavissa lisää. Lapsi vasta kohta 2 v. Eli tavaralla on hyvää aikaa kasaantua vielä vuosien ajan.

Miten säilytätte palapelejä ja pelejä, joissa pikkuosia? Pääseekö lapsi niihin itse käsiksi vai pitääkö pyytää?

Meillä nuppipalapelit oli hetken hyllyssä korkealla, mutta huomasin, että poika ei niitä kaipaa eikä siis tee, enkä itsekään niitä juuri muistanut. Kun ne oli lapsen ala-hyllyllä, niin poika teki niitä paljon, osaa ne jo läpi, mutta nurja puoli: KAAOS. Eli saattaa innostua tiputtamaan palat patterin taakse tai muuta mukavaa... Odotan " kauhulla" isompia palapelejä ja muita pelejä.

Entä muut lelut? Onko sekaisin isossa lelulaatikossa autot ja nuket ja pehmot ja krääsä, vai kaikki erillään omissa laatikoissa? Missä ne erilliset laatikot sitten on? Lattialla vaan?

Ääh. Tavaran määrä kasvaa mutta tila vaan vähenee... No, ei tämä ole iso murhe, ei tarvii vetää hernettä nenään (" ettäs kehtaa valittaa, lapsella on leluja, meidän lapsella ei ole yhtää peliä..." ).

Joulumieltä kaikille, vinkkejä odotellen!

Laura

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa neidin itse ottettavissa kuitenkin. neiti on nyt 1v 8kk ja ollaan jo harjoiteltu myös tavaroiden siivoamista. 2 -vuotiaalle voi jo selittää ettei palapelin paloja jätetä levälleen vaan ne laitetaan takaisin hyllyyn...ja harjoitushan tässäkin asiassa tekee mestarin.. =) ja kyllä meilläkin välillä pon kaaos..ja sen luomiseen osalklistuu kyllä myös koululainen isosisko...

Vierailija
2/3 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole meillä lapsen ulottuvilla, ei sen jälkeen kun palat tungettiin patterin taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaapin hyllyllä johon ei vielä kunnolla yletä. Osa palapeleistä on kirjoituspöydän laatikossa josta voi niitä halutessaan ottaa.

Pehmot kun ei pahemmin poikalasta kiinnosta niin ne on olleet pahvilaatikossa parvella jo pidemmän aikaa. Autot on yhdessä lelulaatikossa, toisessa ns. keittiötavarat ja kolmannessa työkalut. Suurimman osan " vauvaleluista" olen vienyt varastoon muovilaatikoissa (ettei pääse hiiret tms. syömään jos niitä ilmaantuu). Kirjat on hyllyssä niin ettei pääse käsiksi, osa makkarissa tosin lattialla, että saa iltasadut luettua helposti (yleensä kirjaston kirjoja).

Meillä eniten piirretään, kyniin pääsee käsiksi. Lisäksi legot on tynnyrissä lattialla, josta voi niitä ottaa.

2-3-vuotiailla taitaa olla tapa, että lelulaatikko kaadetaan kokonaan ja sitten hyvä jos niillä leikitään hetki. Kaaokseen ei auta muu kuin opettaminen, että kun kyllästyy jollain leikkimään niin ne lelut kerätään takaisin ennenkuin kaadetaan toinen laatikko. Meillä pyydetään yleensä äiti apuun mutta pääasia että lapsi kerää edes osan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi