Yläkouluun siirtyminen
Poikani siirtyy ensi syksyllä yläkouluun ja lupailin hänelle kesällä ostaa tietokoneen, kun jo koulutyöhönkin sitä tarvitaan. Nyt vain mietin, että millainen olisi sopiva. Lähinnä mietin pöytäkoneen ja läppärin eroja ja käyttöjärjestelmän valintaa. Minulle itse Windows on tuttu, mutta olen kuullut puhuttavan, että siinä on kauheasti tietoturvaongelmia ja vastaavaa. Arvostaisin kovasti vinkkejä. Suuret kiitokset jo etukäteen.
Kommentit (14)
Ennen ostoksia ota selvää, saavatko lapset koulusta läppärit. Monissa kouluissa nykyään annetaan käyttöön omat koneet. t. yläkoulun ope
Me ostettiin pöytäkone. Läppärin lapsi sai jo 6 luokalla koulusta ja kantaa sitä 9 luokalle asti.
Missähän munapirtissä mahdoitte asua koronan etäaikana? Meillä on yläkouluun siirtyvällä ollut tietokone koko sen ajan käytössä ja nimenomaisesti se kammottava Windows-pohjainen, täysin ilman mitään ongelmia.
En yllättyisi, jos tämä olisi taas yksi mäkkifanaatikon aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ostoksia ota selvää, saavatko lapset koulusta läppärit. Monissa kouluissa nykyään annetaan käyttöön omat koneet. t. yläkoulun ope
Joissakin kouluissa ainakin Helsingissä koulun koneet ovat vain koulussa käytettävissä eli kotiin piti hommata oma kone läksyjä varten. Tosin jos osasi hyvin perustella, miksi kotiin ei pysty hankkimaan sopivaa konetta, ainakin etäkoulun aikaan sai lainaksi koulun koneen. Tai muistelen, että rehtorilta tuli wilmassa joku viesti, jossa kysyttiin tarvetta koulun koneelle.
Vierailija kirjoitti:
Monilla on jo tietokoneet kotona ennen yläastetta.
Juu onnistuukin puhelimilla kaikki. Kukapa enään tietokonetta tarttee
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin pöytäkone. Läppärin lapsi sai jo 6 luokalla koulusta ja kantaa sitä 9 luokalle asti.
Kai läppäriin pöydän tarvitsee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin kouluissa ainakin Helsingissä koulun koneet ovat vain koulussa käytettävissä eli kotiin piti hommata oma kone läksyjä varten. Tosin jos osasi hyvin perustella, miksi kotiin ei pysty hankkimaan sopivaa konetta, ainakin etäkoulun aikaan sai lainaksi koulun koneen. Tai muistelen, että rehtorilta tuli wilmassa joku viesti, jossa kysyttiin tarvetta koulun koneelle.
Meillä ainakin koneita kouluissa jotka pysyy koulussa. Kotona käyttäköön omia koneitaan. -yläkoulun ope
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi otsikoida vähän paremmin, kysehän ei ole yläkouluun siirtymisestä, vaan tietokoneen ja käyttöjärjestelmän valinnasta.
T. Äikänope
Juu, mutta tähän vaiheeseen liittyykin tietokoneen osto. Tähän mennessä poika pärjännyt puhelimella
-ap
Kyllä siinä on pakko olla vähintään 4090 näyttis, jotta poika voi tumputellessaan laskea vaikka yksittäiset tuherokarvat.
Eiköhän poikasi ole jo siinä iässä että keksii itse mitä tarvitsee. Sinä saat tyytyä maksumiehen/naisen virkaan!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi otsikoida vähän paremmin, kysehän ei ole yläkouluun siirtymisestä, vaan tietokoneen ja käyttöjärjestelmän valinnasta.
T. Äikänope
Tätä mä olen täällä monesti ihmetellyt, että miksi ihmiset ei osaa otsikoida kunnolla edes yksinkertaisia asioita. Oikealla otsikoinnilla saa helpommin sopivia vastauksia.
Pöytäkonetta käyttävät vain pelaajat. Läppäri muutoin kätevämpi. Win 11. Katso käyttäjien kommentit nettisivuilta.
T. Äikänope