Kuka maksaa tukkiutuneen vessanpöntön avauksen taloyhtiössä?
Kommentit (21)
Riippuu siitä miksi se on tukkeutunut. Jos sinne on tungettu vessaan kuulumatonta tavaraa niin asukas, jos taas muuten vaan tukkeutunut niin huoltoyhtiö hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä miksi se on tukkeutunut. Jos sinne on tungettu vessaan kuulumatonta tavaraa niin asukas, jos taas muuten vaan tukkeutunut niin huoltoyhtiö hoitaa.
En ole sinne mitään talouspaperia tai vastaavaa tunkenut, jos sitä tarkoitat. Vain sitä itseään. Veti jo melko huonosti, kun muutin ja nyt näköjään meni tukkoon. Mistä sen sitten tietää onko sinne kuulumatonta tavaraa laitettu? Mietin, jos ed. asukas on...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et saa itse karhupumpulla auki?
Karhupumppu, tuo joka kodin vakiovaruste !😀
Ei oikeasti tarvita sellaista välineistöä kerrostalossa, jos asiallisesti elellään vaan nyt vain ilmoitusta huoltoon.
Ei sitten tullut mieleen soittaa kiinteistöhuoltoon vaan ensimmäisenä tuli vauvapalsta mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti tarvita sellaista välineistöä kerrostalossa, jos asiallisesti elellään vaan nyt vain ilmoitusta huoltoon.
Parin euron sijoitus, joka kannattaa tehdä. Etenkin, jos on huonosti vetävä vessa.
Normitukoksen hoitaa huoltoyhtiö. Jos paljastuu, että sinne on työnnetty jotain luvatonta, asukkaalle voi tulla iso lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti tarvita sellaista välineistöä kerrostalossa, jos asiallisesti elellään vaan nyt vain ilmoitusta huoltoon.Parin euron sijoitus, joka kannattaa tehdä. Etenkin, jos on huonosti vetävä vessa.
kyllä nyt ennemin pyrkisin ehkä selvittämään, miksi se vessa vetää huonosti ja korjaamaan asian..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sinne mitään talouspaperia tai vastaavaa tunkenut, jos sitä tarkoitat. Vain sitä itseään. Veti jo melko huonosti, kun muutin ja nyt näköjään meni tukkoon. Mistä sen sitten tietää onko sinne kuulumatonta tavaraa laitettu? Mietin, jos ed. asukas on...
Ap
Kuinka kauan olet asunut ko. asunnossa? Et vastaa edellisen asukkaan toimista.
Parasta ottaa yhteyttä tahoon, jonka kautta avaaminen onnistuu. Näin vältetään isommat vahingot.
Vaikuttaa siltä, että viemäriputkessa on jotain, joka tukkeuttaa putkea ja tämä perustukkeuttaja ei hajoa. Sen ympärille sitten kertyy muuta ainesta ja putki on ainakin väliaikaisesti kokonaan tukossa.
En ole asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti tarvita sellaista välineistöä kerrostalossa, jos asiallisesti elellään vaan nyt vain ilmoitusta huoltoon.Parin euron sijoitus, joka kannattaa tehdä. Etenkin, jos on huonosti vetävä vessa.
Ei ole kiinni rahasta vaan siitä, etten mitään ylimääräistä roinaa nurkkiini hamstraa. Ei kuulosta hyvältä taloyhtiö, jossa vessa vetää niin huonosti, muuttaisin ainakin itse pois.
Joo en sitä rupea itse rukkaamaan tai täällä on kohta isompi ongelma. Soitin huollolle. Haluaisin vain tietää kuka lystin maksaa.
Ap
Viime kuun alussa vasta muutin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos asukkaan suolesta tullut p...ka tukkii pöntön niin kyllä se on ihan asukkaan vika.
Vierailija kirjoitti:
Ja taloyhtiö (asukkaat) maksaa.
Vohan se tukos olla vähän kauempanakin, älä pelkää että syy olisi sinun, soita huoltoyhtiöön pian vaan
Joissain pönttömalleissa on niin ahdas nielu, että vähänkään isompi lasti ei kulje siitä helposti läpi. Meillä oli edellisessä asunnossa vastaava ongelma. Mutta luonnontuotteessa on se etu, että se yleensä alkaa vedessä hajota, joten tukos ratkeaa itsekseen kun malttaa tovin odotella.
Meillä menee helposti tukkoon vessa ihan paperista ja siitä itsestään.
Syyt selvitetty ihan putkikameran kanssa: putkisto rakennettu päin peppua, liikaa jyrkkiä mutkia.
Talo uudehko kerrostalo, valmistunut 2012. Asumme ylimmässä kerroksessa, joten yläpuoleltamme ei tule tukkeuttajia.
Karhupumppu on vakiovarusteemme ja vessa pitää vetää noin kolmesti, kun käy isommalla hädällä.
Jos ap:n vessa on vetänyt jo kuukauden päivät, niin tuskin on edellisen asukkaan tukos, voi olla yläkerroksista tullut. Tai sitten vain on yritetty vetää liian isoa paperi ja ulostemassaa kerralla. Vedä vessa osissa. Ensin ulostat, sitten vedät vessan, sitten pyyhit, vedät vessan, pyyhit ja vedät vessan.
Karhupumpulla saat auki, vaikka menis tostaki tukkoon.
Laskua ei tuu sulle, jos et ole heittäny vessaan kamaa.
Tänne se tuli jonkun laitteen kanssa, veti kerran ja that's it.
O_O
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiinni rahasta vaan siitä, etten mitään ylimääräistä roinaa nurkkiini hamstraa. Ei kuulosta hyvältä taloyhtiö, jossa vessa vetää niin huonosti, muuttaisin ainakin itse pois.
Nyt oli aika laimeeta selitystä. Se on silloin ylimääräinen, jos sä et osaa tai uskalla käyttää sitä. Saattaahan siinä toki kynnet katketa työn touhussa.
APUAAAAA