Äänten kuuleminen
Olen ollut psykoosissa ja kuullut ääniä yhtäjaksoisesti todella pitkään. Nyt lääkkeet estävät psykoosin syntymisen, mutta kuulen edelleen välillä ääniä.
Olen pikkuhiljaa oppinut pitämään äänistä ja johdattelemaan niitä. Koen yksinäisyyttä ja silloin äänten kanssa sisäisesti jutteleminen auttaa olotilaa. Onkin yhtäkkiä kavereita. Olen saanut heidät puolelleni.
Kommentit (15)
Odottele rauhassa, jos joku kohtalotoveri löytää ketjun.
Todennäköisesti iljeikijöitä kuitenkin tulee.
Onko vielä olemassa Moniääniset Ry?
Onko sinulla koskaan näköharhoja? Onko äänillä selkeää sukupuolta ja ikää?
Mihin aikaan vuorokaudesta sinulla on eniten ääniä, vai onko mitään tiettyä aikaa?
Oletko mahdollisesti saanut työtarjouksia CIA:lta?
Mitä teet silloin, kun äänet eivät hiljene, vaikka et enää tahtoisi kuulla niitä, painostavat itsepintaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Toihan on skitsofrenia klisee.
-eri
Jos pidän nettipaastoa, niin kuulen puoliunessa erilaisia räsähdyksiä, piipityksiä, kolahduksia ym. Koskaan en ole puhetta kuullut, paitsi nuorena radiosta, kun joku nainen toisteli nimeäni.
Suomessa arvioidaan olevan noin 50 000 skitsofreniaa sairastavaa henkilöä eli skitsofreenikkoa.
Minulla oli itseasiassa psykoottinen kohtaus ilman aiempaa mielenterveyshäirilötä. Siihen lliityi 3 asuntoa, 2 kuolemaa, rahahuolia ja krooninen unettomuus.
Tunnen suurta empatiaa aloittajaa kohtaan.
Jos jaksat kertoa, niin olisi kiva kuulla "äänistä" lisää.
Voi hyvin - Sköt Om Dig!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan on skitsofrenia klisee.
-eri
Mitäköhän muita kliseitä skitsofreniaan on liitetty? foliohattuilu jne. 🙃
-eri
Vierailija kirjoitti:
Odottele rauhassa, jos joku kohtalotoveri löytää ketjun.
Todennäköisesti iljeikijöitä kuitenkin tulee.
Onko vielä olemassa Moniääniset Ry?
Olen kuullut ääniä pikkulapsesta asti, luulin ensin että se on normaalia ja niin käy kaikille. Sitten kun tajusin ettei se olekaan normaalia niin en viitsinyt kertoa kenellekään, kun en halunnut että ihmiset pitää hulluna. On kuin päässäni asuisi kymmeniä eri ihmisiä.
16-vuotiaana masennuksen myötä äänet muuttuivat osittain aggressiivisemmiksi. Hokevat mm. tapa itsesi jne.
Nyt vihdoin 25-vuotiaana hakeuduin psykiatrille, joka oli sitä mieltä että tämä olisi ehkä kohdallani biologista. Jotkut kuulemma vaan kuulevat ääniä ilman varsinaista syytä, liittyi jotenkin aivoihin.
Nyt keskityn parantumaan masennuksesta niin ehkä äänetkin lopulta rauhoittuisi, kestän ne kyllä jos itsemurhakehotukset loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa arvioidaan olevan noin 50 000 skitsofreniaa sairastavaa henkilöä eli skitsofreenikkoa.
Aikas paljon.
Onko täällä muita äänten kanssa kamppailevia?