Poliisi varoittaa: vanhempi älä jätä vastaamatta tuntemattomaan numeroon päättäjäisviikonloppuna
Voi tulla huonoja uutisia
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä joutuu nuoret menemään ihan keskelle metsää (ei siis mihinkään laavulle, vaan oikeasti metsään) juhlimaan, koska nämä poliisit ovat vahtaamassa joka paikassa. Eikö ole parempaa tekemistä näillä? Tutkisivat vaikka Raisa Räisäsen murhaa!
Miten niin joutuu? Mitä laitonta he aikovat tehdä jos poliisien valvonta sitä jotenkin häiritsee?
Mää en haluu kyl et mitkään kytät tulee häirittemään meidän juhlii.
Vierailija kirjoitti:
Meillä joutuu nuoret menemään ihan keskelle metsää (ei siis mihinkään laavulle, vaan oikeasti metsään) juhlimaan, koska nämä poliisit ovat vahtaamassa joka paikassa. Eikö ole parempaa tekemistä näillä? Tutkisivat vaikka Raisa Räisäsen murhaa!
Mulle tulee kans mieleen, että ollaan taidettu jo mennä ylireagoinnin puolelle. Nuoruuteen kuitenkin kuuluu pienet hölmöilytkin, alkoholin, tupakan kokeileminen. Ei se nyt hyväkään ole, mutta onko ihan tosissaan poliisi- ja lastensuojeluasia.
Tekisivät poliisit jotain hyödyllistä eivätkä ahdistelisi nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätänpäs! Mun nuori ei ole missään ryyppyjengissä, tuolloinkaan 😊
Silloinko hänelle ei voi mitenkään tapahtua mitään?
Toki voi, vaikka kotona. Mutten siltikään vastaile luuriin aina kun joku random-nro soittaa..
En osaa olla kovin huolestunut. Toki diilerit voisivat teoriassa tulla ikkunan kautta pojan huoneeseen.
Onneksi ei itse tarvitse tuollaisesta huolehtia! Fiksut lapset, jotka eivät aiheuttaneet ongelmia tai ryypänneet. Ovat toki jo aikuisia
Nyt vanhemmat järki päähän ja teini pysyy illan kotona.
Tänään monen mamman kullannuppu vetää lärvit.
Kuis etelän poliisi? Tarviiko vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kans mieleen, että ollaan taidettu jo mennä ylireagoinnin puolelle. Nuoruuteen kuitenkin kuuluu pienet hölmöilytkin, alkoholin, tupakan kokeileminen. Ei se nyt hyväkään ole, mutta onko ihan tosissaan poliisi- ja lastensuojeluasia.
15 vuotta sitten asiat olivat rauhalisempia ja turvalisempia. Nyt pääsee hengestään jo aika herkästi.
Tätä te ette usko, mutta korkkasin äidin ostaman Vodka-pullon 16 vuotiaana kuitupuupinon vieressä hirvimetsällä. Se oli Ritasuon tienhaarassa. Ritasuo oli suopelto perämetällä. Hirviporukalle tarjottavaksi. Pahaa oli ja myöhemmät yritykset vahvistivat arvioni - ei juotavaksi kelpaavaa. Arvatkaa jänittikö ensimäinen hörppy pullon suusta.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Nyt ollaan ihan helvadan eri maailmassa. Huumeet pyörii ihan oman ikkunan alla. Pyssyllä ei ammuta ohi hirvee vaan puolituttua asemalla niin että mainosplakaatiin tulee reikiä. Työn jälkeen moni vetää indica-tötsyt kotiinpäin kävelessään. Kannabista on piruutaan kylvetty jopa tien jakajiin.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni puhelimessa on seuranta päällä ja näen kyllä missä hän on ja on kotiintuloaika.
Se paikannus ei kerro onko hänelle sattunut jotain.
En kyllä yhtään ymmärrä vanhempia, jotka ei ole tavoitettavissa. Jos mun nuoret olisi menossa jossain tänä viikonloppuna, mä olisin todellakin tavoitettavissa.
Olen tavoitettavissa myös ihan tavallisina päivinä. Koskaan ei tiedä, vaikka kaatuisi pyörällä jossain tms. ei sen tarvii aina liittyä johonkin päihteisiin tms.
Eivät poliisit puutu nuorten juhlintaan mitenkään, jos kaikki sujuu sääntöjen mukaisesti. Saattavat vähän käydä jututtamassa mutta se siitä.