Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikeassa hinnat pompsahtaneet!

Vierailija
01.06.2023 |

Oletteko huomannut, että Ikean hinnat on alkaneet olla tavaroiden laatuun nähden melko korkealla?

Ostin verkkokaupasta puutarhatuolin pehmusteen. Näytti kuvissa tosi muhkealta ja laadukkaalta, kuitenkin livenä tosi liru ja huonolaatuisen tuntuinen ja hinta 24e.

Perus työpöytä sellaisella muovipinnoitetulla pöytälevyllä ja kiinni ruuvattavilla jaloilla näyttää olevan 60e. Muitakin hintoja äimistelin.

Vai oonko mä vaan muuttunut köyhemmäksi jossain vaiheessa?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneudestahan tuossa on kysymys.

Järkyttäviä hintoja nykyään.

Ja kun vielä laatu on paskaa ja pitää itse koota,niin ei kiitos.

Vierailija
62/128 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintojen nousun ohella myös laatu on tullut rymisten alas. 10v vanha malm lipasto aivan eri luokkaa kuin hiljattain ostettu onneton rimpula, joka ei varmaan kestä montaakaan vuotta ehjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kehitys hinnoilla täällä Atlantin toisella puolella. Löysin vuoden 2013 luettelon, ja hinnat ovat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa:

Detolf silloin $64.99/nyt $129.99

Malm sänky $149/$349

Malm lipasto $79.99/$149.99

Plus verot, 0-9.5% osavaltiosta ja paikkakunnasta riippuen. Miinus 5% jos on asiakaskortti.

Vierailija
64/128 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi panostaa laatuun, kun huonolatuisimpien tuotteiden hinnat ovat nousseet, laadukkaampien tuotteiden hintaa ei niin vaan voi nostaa, kun ihmisillä ei enään olisi niihin varaa.

Vierailija
65/128 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi panostaa laatuun, kun huonolatuisimpien tuotteiden hinnat ovat nousseet, laadukkaampien tuotteiden hintaa ei niin vaan voi nostaa, kun ihmisillä ei enään olisi niihin varaa.

Ehkä jopa suoraan puusepältä?

Vierailija
66/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ikean hinnat tuntuu kalliilta niin veikkaan että huonekalupuuseppä ei ole silloin se mistä kannattaa lähteä kyselemään huonekaluja.

Vierailija
67/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvi on kallista

Vierailija
68/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa todellakin on useimmat huonekalut nykyään niin kalliita että Vepsäläinen on alkanut kiinnostaa ja kaupat syntyi siellä.

Vierailija
69/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan puisen ja hyvännäköisen, massiivisen huonekalun mikä kestää, saa muutamalla kympillä, toisinaan jopa ilmaiseksi.

Miksi ostatte Ikea sontaaa. Se on rumaa ja persoonatonta, sielutonta ja mitään sanomatonta.

Vanhoista huonekaluista aistii sen, mitä ne ovat saaneet nähdä ja kokea.

Vierailija
70/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkuttelija. kirjoitti:

Mitä mieltä olette niistä ravintola-annoksista?

Ei kovin kummoisia eikä edes edullisia enää. Ostosreissun lomassa menee jos kauempaa tulee Ikeaan.

Nyt kesäaikaan on lasten annokset euron, joten olen käynyt lasten kanssa siellä syömässä. 7e maksaa yksi aikuinen ja kaksi lasta, ja lapsethan rakastaa niitä lihapullia (tai toinen haluaa aina lihattomia) ja on halpaa.

Vierailija
71/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ikean hinnat tuntuu kalliilta niin veikkaan että huonekalupuuseppä ei ole silloin se mistä kannattaa lähteä kyselemään huonekaluja.

Tuollaiset huonekalupuusepän valmistamat jakkarat tilasin itse:

https://www.eldecshop.com/tuotteet.html?id=66312/969616

Muutama kymppi enemmän piti maksaa kuin Ikean jakkarasta. Tuskin parilla kympillä on mitään merkitystä kenellekään.

Vierailija
72/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintojen nousun ohella myös laatu on tullut rymisten alas. 10v vanha malm lipasto aivan eri luokkaa kuin hiljattain ostettu onneton rimpula, joka ei varmaan kestä montaakaan vuotta ehjänä.

Meillä olevista Malmeista se uudempi on parempi, vanhassa laatikon pohjat retkottaa, uudemmassa on tuet siellä. Tosin ei se uudempikaan ihan uusi ole, ehkä 5v vanha, joten en tiedä millaisia nyt ihan uusimmat on.

Vierailija
73/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 e on halpa. 

Vierailija
74/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 e on halpa. 

Riippuu ihan siitä, mitä sillä saa. 60€ on helvetin paljon jostain pienestä Ikea laatuisesta lastulevykalusteesta, kuten vaikka yöpöytä.

Vierailija
75/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kymppi enemmän piti maksaa kuin Ikean jakkarasta. Tuskin parilla kympillä on mitään merkitystä kenellekään.

Toihan on ihan pikkuruinen, melkein joku nuken tai lasten kaluste

Vierailija
76/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on ihan pikkuruinen, melkein joku nuken tai lasten kaluste

No lasten käyttöön ne pääasiassa ostettiin, mutta itse käytän sitä porrasjakkarana. Ihan hyvin ylettyy yläkaappeihin.

Vierailija
77/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ektorp 2hh sohva 529e,pari vuotta sitten ostin hintaan 399e. Huhhuijakkaa!

Saksassa sama kyseinen sohva maksaa nyt 429, en tiedä mitä sitten aiemmin. Sama muiden tuotteiden kohdalla, hintaero on huikea. Mutta nämähän ovat suomihintoja ettei sinänsä edes yllätä, että tismalleen samasta tuotteesta voidaan nyhtää satasia enemmän kuin toisessa Euroopan maassa.

Vierailija
78/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Råtta-pehmolelu oli vuosikausia 2,99 e. Sillä hinnalla niitä viitsikin ostaa koirille leluiksi, kun niiden elinikä tuppaa olemaan lyhyt. Nyt on 5,99 e.

Fenomenin 19-senttisiä kynttilöitä olen joka vuosi ostanut varmaan sen 10 kappaletta per vuosi ja aina ennen maksoivat 2,90 e, nyt 3,90 e.

Puolukkahillokin oli vuosia 1,99 e, sitten 2,20 e ja nyt 3,29 e. Alkaa olla halvempaa ostaa hillo Prismasta kuin Ikeasta :D.

Eihän nuo hinnat euroina paljoa ole, mutta kyllä noista huima korotusprosentti tulee.

Vierailija
79/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako muualta, kuin suoraan puusepältä, valmiiksi koottuja kalusteita enää nykyään? Jostain Tyylikalusteelta ehkä. Kaikkialla ne huonekalut myydään litteissä paketeissa. 

Jos vertaa Ikeaa mihin tahansa vastaavanlaatuiseen huonekaluliikkeeseen, niin Ikea useimmiten voittaa sekä laadussa ja kasausohjeiden paremmuudessa, hinnan ollessa samaa tasoa.

Jysk on liike, josta en ikinä enää osta mitään. Puiset puutarhakalusteet kesti melkein yhden kesän, sen jälkeen ne piti hioa vanhoista maaleista ja maalata uudelleen. Kaikkien kalusteiden kasausohjeet on täyttä kuraa ja laatu on enemmän pilipalia kuin mikään. Jyskissa se pakkomyynti on myös raivostuttavaa. Se on toinen syy, miksen sen liikkeen ovea avaa. 

Masku on todella kallis, vaikka jatkuvine alennusmyynteineen antaa toista kuvaa. Se yritys ei tee muuta kuin kusettaa. Naurattaa ne mainokset, joissa huonekalun ovh on 659e ja nyt -70%. Siihen samaan -70% hintaan sen saa siitä naapurin Sotkasta normaalihinnalla. Maskun laatu on taattua Jysk-laatua. 

Sotka, kuten Jysk. 

Asko, kallis, eikä laatu yhtään ikeaa kummempaa. 

Vepsäläinen. Kallis ja kalusteissa täysin eri genre. Ei oikein voi verrata näihin ns. halpakauppoihin. 

Ikeasta ja Askosta löytyy myös niitä parempia huonekaluja, niiden hinta on myös suurempi. 

Vierailija
80/128 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa tämä nykymaailma: kaiken hinta nousee vähintään 30-50 % ellei enemmänkin, mutta palkat polkevat paikoillaan. En ole koskaan ollut mikään himoshoppailija, mutta välillä sitä kuitenkin jotakin tarvitsisi. Sitä kun naivisti ennen kuvitteli, että kaikki menisi aina eteenpäin. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi