Ikäsi ja eläkekertymäsi tähän mennessä?
Kommentit (50)
Kertymä tällä hetkellä 3.758 e/kk ja ennuste 65 v 3kk 5.033 e/kk
M57
Olen 31-vuotias ja eläkekertymäni on 245 euroa. Alin eläkeikäni on 67 v 11 kk ja ylin 70 v. Ylemmässä arvioitu eläkemäärä on yli 200 euroa enemmän kuin alemmassa eli varmaan pitää sinne saakka odottaa.
Jos jään eläkkeelle 65 v 2300 €, lähemmäksi 67 v sinnitellessä 2500 ja risat.
Eläkkeisiin pitäisi asettaa 4000€ maksimi. Säästöä tulisi. Korkeita palkkoja nauttivilla on mahdollisuus sijoittaa jo työssäolon aikana niin, että voivat nauttia sijoittamisen hedelmistä eläkkeellä. Ei ole oikein, että yhteiskunta maksaa ölyeläkettä.
Eläke pitäisi arvottaa työnteon perusteella, että siivooja ja toimitusjohtaja saa molemmat täydestä työurasta saman rahan.
Paljonko ajattelit sitten aikanaan todellisuudessa saada tänään arvioidusta? Siis kaikkien leikkausten jälkeen.
Entä montako vuotta todennäköisesti ehditte olla eläkkeellä, kun eläkeikää pikkuhiljaa hivutetaan koko ajan ylöspäin?
Ekäke jos näyttää huonolta niin ylitöitä vaan sen minkä voi tehdä. Sitten täytyy pihimmin elää eläkkeellä jos mielestään pieni. Ennakoida hyvän aikaa että velat on maksettu kun pääsee eläkkeelle.
Tuskimpa kestää eläkejärjestelmä pystyssä minun eläkeikääni asti.
Itse säästelen sijoituksiin eläkepäiviksi, mitään en laske tuon pyramidihuijauksen varaan.
Muistaakseni se on noin 15 €. Olen 45-vuotias mies.