Koti-ikävä muuton jälkeen
Ihan hullua, muutin vain kaupunginosasta toiseen ja nyt on silti ikävä vanhaa kotia. Varsinkin, kun hankkiuduin eroon paljosta tavaramäärästä.
Nyt sitä vain miettii, että ei se nyt ollutkaan niin paha se entinen koti ja itse asiassa olisi mennyt helpommalla jos ei olisi muuttanut, sillä se verotti paljon työelämään panostamista.
Ja on yksinkertaisesti ikävä entiseen kotiin ja ikävä kaikkia niitä tavaroita, joista hankkiutui eroon. Jotenkin vieras olo uudessa paikassa, vaikka kuvittelin haluavani tätä.
Muutenkin ollut paljon muutoksia elämässä viime vuosina, niin jotenkin sellainen olo että miksi tämäkin vielä, ja en voi syyttää kuin itseäni päätöksestä.
Kommentit (4)
Mä olen muuttanut monta kertaa ja tottunut siihen että aina tulee koti=ikävä, silloin ajattelen että kun nyt tästä uudesta muutan eteenpäin niin sit mulla on koti-ikävä tänne. Sen kun muistaa niin se helpottaa. Kotiutuminen vie hetken aikaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen muuttanut monta kertaa ja tottunut siihen että aina tulee koti=ikävä, silloin ajattelen että kun nyt tästä uudesta muutan eteenpäin niin sit mulla on koti-ikävä tänne. Sen kun muistaa niin se helpottaa. Kotiutuminen vie hetken aikaa aina.
Kiitos vastauksesta. Osaksi ehkä tilannetta pahentaa se, että hankkiudun niin paljosta tavarasta eroon. Silloin se tuntui helpottavalta, mutta nyt kaipaa niitä. Hullua, tiedän että ei ole mitään järkeä tuntea näin. Mutta jotenkin niin monet jutut jäivät entisen kodin myötä.
- ap
Ja lisään vielä, että asuminen entisessä alkoi olla vaikeaa koska kyseessä oli vanha taloyhtiö jossa paljon remontointitarpeita. Ja lisää remontteja olisi ollut tulossa. Silti nyt kun katsoo kuvia joita otin esimerkiksi huonekaluista joita olin myymässä, niin ihmettelee, että eihän se nyt niin huonossa kunnossa ollutkaan.
- ap