KIRJATTU KIRJE- ilmoitus tuli tänään postiluukusta
En odota mitään joten vähän ihmetyttää tuo ilmoitus. Onko kenelläkään ajatusta mikä voisi olla? Ilmoituksessa luki että voi hakea postista klo 16 jälkeen. Minkälaisia asioita näissä lähetetään?
Kommentit (44)
Tavalliset kirjeet katoavat kuin pieru saharaan ilmeisesti postilaisten mukaan, lähetänkin kirjepostia tästä syystä kirjattuna jos ikinä tarvetta on.
Vierailija kirjoitti:
No, jokos hait sen kirjeen? Mitä sisälsi?
Käyn hakemassa klo 16 jälkeen kun ilmoituksessa luki että silloin noudettavissa.
Haaste , joku asia paperi tai raha shekki. Joskus ihmettelin että tuli kirjattu kirje minulle. Se oli isältä joka oli kirjoittanut shekin minulle 60000 euroa. Isää en ollut nähnyt 36 vuoteen. Se lähti kun olin 5 vuotias. Se halusi korvata rahalla kun lähti eikä pitänyt yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jokos hait sen kirjeen? Mitä sisälsi?
Käyn hakemassa klo 16 jälkeen kun ilmoituksessa luki että silloin noudettavissa.
Tarkista kuka tai mikä taho sen on lähettänyt. Joskus on oman etunsa mukaista olla saamatta jotain postia. Toki ajan kanssa kirjeen lähettänyt taho saattaa laittaa kirjeen haastemiehen kautta toimitettavaksi tms, mutta mikäli kirjeessä on jokin asia, jonka hoitaminen käytännössä edellyttää asianajajaa, olet ehtinyt jo tarkistaa kotivakuutuksestasi, että oikeusturvavakuutuksesi on kunnossa. Jos ei ja tiedät tarvitsevasi, niin se vakuutus pitää ottaa ennen kuin oikeasti sitä tarvitset.
Mä joskus aikanani tilailin mm. lenkkareita UK:sta, tulivat "kirjattuna kirjeenä". Ekalla kerralla saapumisilmoituksen tullessa hätkäytti.
Vierailija kirjoitti:
Älä avaa kirjettä, se voi olla pfishing. Ja jos avaat niin älä klikkaa mitään linkkiä!
Merkitse se roskapostiksi. Postilaatikossa on sellainen toiminto.
Mä haluaisin kyllä olla näkemässä, kun ap klikkailee linkkejä paperikirjeestä...
Osallistuin kerran johonkin kyselyyn tai tutkimukseen lapsiin liittyen. Sain kirjattuna kirjeenä 200 e lahjakortin S-ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Älä avaa kirjettä, se voi olla pfishing. Ja jos avaat niin älä klikkaa mitään linkkiä!
Ei mun postilaatikossa ole mitään toimintoa, jolla voi kirjeen merkitä roskapostiksi. Siinä on luukku, josta kirjeet ja muut postit tiputetaan ja toinen lukollinen luukku, josta ne saan pois.
Tässä oli kyse ihan vanhanaikaisesta paperisena toimitettavasti kirjatusta kirjeestä, joka pitää noutaa fyysisesti Postin toimipisteestä.
Kelan ilmoitus tukien takaisinperinnästä?
Vierailija kirjoitti:
Kelan ilmoitus tukien takaisinperinnästä?
Tavallisena kirjeenä tulee. T. Kokemusta on😁
Menet hakemaan sen niin siinähän se sitten selviää mikä se on.
Postin pitäisi tulla kotiin perille. Muuten se on turhaa juoksutusta. Osa ei ehkä pääse hakemaan jos kaukana ja esteitä. Miten lähettäjälle sitten ilmoittaisi että en pääse hakemaan, lähetä luukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun postilaatikossa ole mitään toimintoa, jolla voi kirjeen merkitä roskapostiksi. Siinä on luukku, josta kirjeet ja muut postit tiputetaan ja toinen lukollinen luukku, josta ne saan pois.
Tässä oli kyse ihan vanhanaikaisesta paperisena toimitettavasti kirjatusta kirjeestä, joka pitää noutaa fyysisesti Postin toimipisteestä.
Olet kaiken lisäksi mVITUNtosikko.
Vierailija kirjoitti:
Postin pitäisi tulla kotiin perille. Muuten se on turhaa juoksutusta. Osa ei ehkä pääse hakemaan jos kaukana ja esteitä. Miten lähettäjälle sitten ilmoittaisi että en pääse hakemaan, lähetä luukusta.
Kaikki ihmiset eivät ole vaikeavammaisia.
Minä olen kerran elämäni aikana saanut kirjatun kirjeen ja se oli kertausharjoituskutsu.
Ai postista haettu kirjattu paperinen kirje. Et ole tainnut sellaista ihmettä nähdä.