Miksi näytän rumemmalta kuin meikkaan?!
Enkä tarkoita että meikkaisin överisti. Esim jos laitan ripsaria, vähän huulisävyä ja poskipunaa ja meikkivoidetta minusta tulee nuutuneen ja ikäistäni vanhemman näköinen. Eikö sen pitäisi mennä toisinpäin
Kommentit (46)
Mikä vuodenaika olen, kun silmäni ovat siniharmaat ja hiukset punertavaan kultaan taittuva maantien vaalea?
Aina kun laitan ruskeaa luomiväriä, joku tulee kysymään, olenko sairas. Lehtien mukaan ruskean pitäisi nimenomaan sopia kaikille.
Meikkivoide ja puuteri kantsii kyllä unohtaa viimeistään kun alkaa olla nelikymppinen. Samoin ne paksuimmat peitepuikot ym. ja vaihtaa ihan vaan sävyttävään kosteusvoiteiseen ja silmänalusille sitten jotain tosi nestemäistä peiteväriä jos tarvis.
Niitä tiettyjä ihon virheitä (ja ikääntymisen merkkejä) ei vaan oikeasti saa millään pakkelilla enää piiloon ja jos yrittää, niin ne vain korostuu ja sitten näyttääkin aivan hoopolta sen lisäksi että näyttää vaan ikäiseltään. Ikääntymisessä ei ole mitään pahaa vaikka toki se kyllä hieman tottumista vaatii miltä oma naama nopsaan alkoi näyttää.. Silti aikaa vastaan on turha yrittää tapella ja fiksumpaa on vaan keskittyä itsensä hyväksymiseen.
Ja jos aiemmin laittoi ripsaria sen kaksi kolmekin kerrosta jotta sai sekä paksuutta että pituutta maksimaalisesti niin nykyään ihan se yksi siististi vedetty kerros riittää.
Suurin osa meikkaavista näyttää rumemmilta. Pitää olla kauniit kasvot ja sitten vasta meikki näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vuodenaika olen, kun silmäni ovat siniharmaat ja hiukset punertavaan kultaan taittuva maantien vaalea?
Aina kun laitan ruskeaa luomiväriä, joku tulee kysymään, olenko sairas. Lehtien mukaan ruskean pitäisi nimenomaan sopia kaikille.
Ruskeaakin on aika monta eri sävyä eli veikkaisin, että sulla on vaan väärä ruskean sävy ja/tai tummuusaste.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö liian tummaa ruskean sävyä luomissa? Kannattaa siirtyä vaaleampaan, kultaiseen sävyyn ja se ettei levitä sitä luomivakoon asti. Vain liikkuvalle luomelle.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa meikkaavista näyttää rumemmilta. Pitää olla kauniit kasvot ja sitten vasta meikki näyttää hyvältä.
Totta ainakin siinä mielessä, että tosi moni yrittää saada itsestään ihan toisen näköisen sillä meikillä sen sijaan, että vain korostaisi omia parhaita puoliaan. Lisäksi jos vaikka on kovin "taikinainen" naama josta ei juurikaan kasvonpiirteet erotu niin se taidokkainkin ja ihan ammattilaisen tekemäkin silmämeikki näyttää lähinnä hassulta ja vaan korostaa sitä "taikinamaisuutta".
Aina kantsisi miettiä sitä kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää selvittää värikarttasi. Itse olen viileään taittava neutraali kesä. Pyrin käyttämään meikissä neutraaleja sävyjä, kuten rusehtavan harmaa ja utuinen roosa. Sama vaatteissa. Välttelen vahvoja ja tummia värejä.
Miten ja missä sen oman värikartan voi selvittää?
Meikkivoiteen sijaan bb/cc-voidetta tai sävyttävät päivävoidetta? Kunnon kosteutus alle ja ehkä pohjustus voidetta. Mulla meikki ei tunnu imeytyvän ihoon, näyttää irrallisista, mutta mun iho onkin pinta kuiva.
Vierailija kirjoitti:
https://kotiliesi.fi/terveys/tee-itse-varianalyysi-ja-selvita-mitka-var…
Tuolla ei ole yhtään vaihtoehtoa, jotka sopisivat minulle (tummat hiukset, läpi vuoden tumma, kellertävä iho ja kirkkaan siniset/turkoosit silmät).
Vierailija kirjoitti:
Hei mulla sama väritys kuin sulla. Oon saanut kahta eri tulosta. Kesää ja kevättä. Ota näistä nyt selvää. Iho kyllä enempi kellertävä pinnaltaan. Mutta en tiiä tekeekö lämpimät värit enempi keltaiseksi. Meikissä viileät sävyt freesimpiä mutta lämpimätkin sävyt ok. Ainakin kun laitan korallista huulipunaa niin näytän nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Parhaita videoita on ne joissa ihmisellä ei ole noin hyvä iho (joka on todella helppo meikata) vaan meikataan tavalla tai toisella ongelmainen iho (esim. couperosa, akne, kuiva iho.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusjuttu, että meikki vanhentaa olemusta, etenkin meikkivoide ja muu ihomeikki. Sinänsä se voi kyllä tehdä kauniimman näköiseksi, mutta meikitön on yleensä nuoremman näköinen kuin meikattu.
Jos haluat kaunistaa itseäsi, mutta et näyttää vanhemmalta, niin vaihda meikki kevyempään ehostukseen eli esim. meikkivoide pois ja iho hyvään kuntoon, kulmat siistiksi, ripsien taivutus ja halutessasi hieman ripsiväriä, huuliin kiilto tai huultesi värinen rajaus + rasvaus.
Tuossa on kyllä se ongelma että kaikkien ihoa ei saa hyvään kuntoon vaikka mitä tekisi.
Terveellisillä elämäntavoilla voi vaikuttaa ihonsa kuntoon hurjasti vaikka tietenkään niillä ei voi mennyttä muuttaa (esim röökinpolton/auringonpalvonnan aiheuttamat vauriot) eikä ikääntymistäkään mikään pysäytä vaan sitä voi ainoastaan halutessaan hidastaa hieman.
Ja niiden "elämänmerkkien" kanssa on sitten vaan parempi oppia elämään, koska ei niitä ei saa peitetyksikään vaikka kerrostaisi naamaansa millaisen määrän tahansa erilaista pakkelia päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olet kevät tai kesä, mutta ihon sävy on tärkeä tietää tuossa määrittelyssä. Onko sinulla sisäranteessa violetit, siniset vai vihreät verisuonet? Entä mikä on huuliesi luonnollinen väri? Onko enemmän viileä tai pinkki vai persikkaisempi punainen?
Ruskeita luomivärejäkin on miljoonaa eri sävyä. Liian punertavat ruskeat saavat minun siniharmaat silmäni näyttämään itkeneiltä tai sairailta, vaikka monesti sanotaan, että punertava tai lämmin ruskea korostaa sinisiä tai siniharmaita silmiä. Olen kuitenkin viileä tyyppi, joten viileät ruskeat ja beiget sekä harmaanruskeat sävyt sopivat minulle paremmin kuin kullan- tai punaruskeat.
Eihän näitä lorikoita jaksa hullu erikkikään lukea. Yotubesta näkee ja kuulee sekästi ja sielläkin valikoimaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää selvittää värikarttasi. Itse olen viileään taittava neutraali kesä. Pyrin käyttämään meikissä neutraaleja sävyjä, kuten rusehtavan harmaa ja utuinen roosa. Sama vaatteissa. Välttelen vahvoja ja tummia värejä.
Miten ja missä sen oman värikartan voi selvittää?
Koulutuksen saaneet henkilöt tekevät rahasta värianalyyseja, jos et itse osaa/jaksa tehdä etsiväntyötä netissä.
Kokeile jättää se poskipuna ja meikkivoide pois ja tilalle vaan jotain sävyttävää kosteusvoidetta pikkaisen tasaamaan ihon sävyä. Sitten vaan huuliin maltillisesti sävyä esim vaikka huulikiillolla (kunhan ei ole mikään sellainen superkiiltävä) ja vähän ripsaria ripsiin (ei siis montaa kerrosta päällekkäin).
Ja värillä on väliä eli se maltillisenkin sävyinen huulipuna/kiilto pitää valita itselle oikein.
Vanhemmilla naisilla on yleinen virhe se, että kitsastelevat meikki- ja peitevoiteen kanssa ja laittavat liian rajun silmämeikin (yleensä kovat mustat rajaukset sekä ylä- että alaluomelle).
Sama juttu. Olen joskus antanut myös muiden meikata minut, joten taidoista ei ainakaan johdu. Minulla on on omasta mielestäni hieman teräväpiirteiset kasvot (olen myös hoikka) ja luulen, että se on yksi syy, miksi näytän ikälopulta transnaiselta meikit naamassa. Meikittömänä näytän ihan "normaalilta".