Olen kateellinen älykkäille ihmisille. Kaikkea on helpompi saavuttaa!
Kommentit (12)
mutta aina on joku älykkäämpi
puolet tohtorinväitöskirjoista on keskimääräistä huonompia
Olen kateellinen ihmisille, joilla on hyvät ja sosiaaliset verkostot jo lapsuudesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
95% on työtä, 5% on lahjakkuutta.
Periaatteessa joo, mutta moniin aloihin on käytännössä jokin AO:n minimialaraja, jonka alittava ei pääse noihin hommiin vaikka miten lukisi. Jos ihminen osuu sille rajalle, ettei ole varsinaisesti kehitysvammainen mutta ei hirveästi sen ylikään, niin vaihtoehtoja ei oikeasti elämässä hirveästi ole ja nykyaikana entistä vähemmän.
En ole varma onko tämän kaiken saavuttaminen ollut helppoa.
Tutkintojen suoritus ja työtehtävistä suoriutuminen tietysti sujuu hikoilematta, mutta kilpailu on kovaa ja huipulla tuulee. Rakkautta tai tukea on turha odottaa. Sillä tavalla elämä on raadollista meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen ihmisille, joilla on hyvät ja sosiaaliset verkostot jo lapsuudesta lähtien.
Sama. T: edellinen tutkintojen ja työtehtävien suorituksen helpoksi kokenut.
Toisaalta älykkyyden kasvaessa motivointi käy koko ajan monimutkaisemmaksi. Kun ihminen on sopivan "tyhmä", hänelle riittää oman aikansa uhraamisesta palkaksi raha. Kun älyä on enemmän, ihminen kaipaa paljon enemmän viitsiäkseen uhrata aikaansa. Siksipä kai johtoasemiin on niin vaikea löytää älykästä väkeä ja tulos on se mikä se on.
Unohtakaa toi ruma kadehtiminen. Ette saavuta sillä kuin ruman naaman ja ajatusmaailman. Positiivisuus kunniaan ja hymyile niin olet viehättävä. Niinkuin entinen likka sanoi hymyillessään peilin edessä, et olkoon noin kirkolle asti ;)
Miten niin helpompaa? Vaikea saavuttaa mitään erityistä, kun keskinkertaiset omaa keskinkertaisuuttaan aina kampittavat ja sotkevat kaiken eivätkä ymmärrä älykkäiden neronleimauksia...
Älyllä ei tee mitään jos on laiska ja huono asenne.
Motivaatio, kiinnostus ja tietynlainen sisukkuus on minusta paljon tärkeämpää.
95% on työtä, 5% on lahjakkuutta.