Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kriisipuhelimen toiminta sakkaa

Vierailija
30.05.2023 |

Ja muutenkin kun sinne pääset läpi puhumaan omista sen hetkisistä pikkukriiseistä tai vaikkapa isommistakin, niin ensinäkin kriisipäivystäjällä ei ole varattu aikaa kuin korkeintaan sen puolisen tuntia, jos sitäkään per sinne soittavaa kohtaan.
Muuten luotatteko edes noiden vapaaehtoisten kriisipäivystäjien vaitiolovelvollisuuden noudattamiseen, vaikka anonyyminä sinne voikin soitella, mutta jos availet hiukkasenkin enemmän joistakin asioista, joiden pohjilta kriisipäivystäjä voikin soittajan tunnistaa, niin nolottaisiko, jos edellä mainitusti esim. itse soittajana lörpöteltyäsi hyvinkin arkaluontoista matskuasi tunnistaisitkin kriisipuhelimen vastaajan vaikkapa kriisipuhelinpäivystäjän henkilöllisyyden hänen äänestään?
Käsittääkseni nuo valtakunnallisen kriisipäivystysvastaajien koulutustausta voi olla hyvinkin kirjavalla pohjalla, ja että miten osaavat lyhyellä kriisipäivystyspuhelinvastaajan kurssituksella omaksua kohdatakseen sinne soittava henkilö ongelmineen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni päivystäjät ovat joko sosiaalialan ammattilaisia tai koulutettuja vapaaehtoisia. Ammattilaiset on aina tosi fiksuja ja osaavat ottaa heti tilanteen haltuun, vapaaehtoiset sitten vähän värikkäämpiä keissejä, riippuu tuurista kenet saa ja kohtaavatko kemiat. Parhaansa kuitenkin yrittävät.

Itselle ei ainakaan tullut koskaan sitä oloa että minulle olisi varattu joku tietty määrä aikaa vaan että niin kauan puhutaan kun on tarve? Varmasti yli puoli tuntia on puhelu kestänyt.

Ja luotan kyllä vaitioloon, ei ole sen suhteen tullut ikävää oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla