Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vielä perua työpaikan, jonka otin jo vastaan?

Vierailija
30.05.2023 |

Minulle on tapahtunut iso virhe ja nyt tarvitsen apua sen korjaamiseen. Olin ihan burnoutissa keväällä ja hain uutta työtä. Sainkin sellaisen ja sanoin, että voin ottaa sen vastaan. Kyseessä on valtion virka, vielä ei ole ns. viran vahvistusta (vai mikä sen virallinen nimi onkaan) tehty sillä asia on turvallisuustarkastusvaiheessa. Asiat kuitenkin selkisivät töissä, olen saanut työterveydestä apua ja haluaisin tosi paljon nyt jäädä tähän työhön missä olen. En jaksa aloittaa uutta työtä uusine kuvioineen kun jaksaminen ja arjen hoitaminen on muutenkin todella uuvuttavaa tällä hetkellä. Olisi terveydellisistä syistä siis järkevämpää jäädä nykyiseen työhön.

Mutta mitä teen, voiko tuota työtä vielä perua? Hävettää ihan hirveästi ja häpeän vuoksi voisin ottaa tuon työn mutta se onkin nyt ainoa syy, miksi vaihtaisin työpaikkaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koeaikaa? Jos on niin mene päiväksi töihin, ota nykyisestä työpäivästä vapaata, ja ilmoita että purat työsopimuksen koeaikaan vedoten. Älä missään tapauksessa perustele miksi, työntekijän ei tarvitse ilmoittaa koeaikapurun syytä.

No on mutta ei tällainen kikkailu ole kenenkään kannalta järkevää.

Ja kyllä, olen edelleen uupunut ja burnoutissa. Kiitos vaan. Siksi en uskokaan, että työpaikan vaihto parantaisi tilannettani yhtään mutta kun kerran olen jo lupautunut, niin en kehtaisi peruakaan. Mietin vain onko tässä nyt jotain korvausvelvollisuutta tai juridista estettä, etten voi ilmoittaa, etten tulekaan?

Miten voit olla työelämässä etkä tiedä tätä, tai osaa hakea tietoa?

Vierailija
22/26 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, millaisia tyyppejä valtion virkoihin otetaan. Yritäppä ihan itse asiasi sevittää. Tiedän, että teillä ei ole mitään vastuuta tekemisistänne, mutta kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JO on pitkä valintaprosessi. Millaisella vakanssilla olet siellä entisessä paikassa. Eikö sulla ole irtisanomisaikaa. Oletko tehnyt - mikäs se on se yksi termi, jonkinlainen väliaikainen irtisanoutuminen...

Erikoista, että olet jo tavallaan otettu virkaan, mutta teet kuitenkin entistä työtä ja olet siellä työ/virkasuhteessa. 

Ehkä sillä uudella työnantajalla on joku kakkossijalla oleva. Sen kun kysyt heiltä, voitko perua heille menemisen.

Valtiolla on, kun pitää tehdä turvatarkastukset ja yleensä keskellä kesää ei pestit ala virastotyössä. Nykyisen työ hän voi irtisanoa sen kaksi viikkoa ennen lopettamista, eikö tuo ole ihan normaali käytäntö?

2 vko jos ollut töissä alle 5v, 1 kk jos yli. Aika monessa työehtosopimuksessa.

Vierailija
24/26 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat työnantajalle että viina alkoi maistumaan ja on enää muutama laatikko ja tulen sitten, vaikka parin viikon päästä, onko ok?

Vierailija
25/26 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vaan sinne, että et ota työpaikkaa sittenkään vastaan. Ei tartte perustella, mutta toki kohteliasta sanoa jotain.

Vierailija
26/26 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koeaikaa? Jos on niin mene päiväksi töihin, ota nykyisestä työpäivästä vapaata, ja ilmoita että purat työsopimuksen koeaikaan vedoten. Älä missään tapauksessa perustele miksi, työntekijän ei tarvitse ilmoittaa koeaikapurun syytä.

Mistä ihmeestä keksit, että työntekijän ei tarvitse ilmoittaa koeaikapurun syytä? Jos ei ilmoita, saa maksaa työnantajalle korvauksen, jos tämä sitä vaatii eli rekyrointikulut + kuukauden palkka sivukuluineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi