Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittekö omia hautajaisianne?

Vierailija
30.05.2023 |

Mä mietin. Mietin, että kuka niihin viitsii tulla ja mitä minusta niissä sanotaan. Kukaan ei täällä elämässä ole sanonut minusta mitään kaunista, niin mietin sanooko muistotilaisuudessa kukaan mitään, pidetäänkö sellainen edes. Millaiset luulet sinun hautajaisten olevan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan mieti joutavia

Vierailija
2/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mietin, enhän minä niitä ole täällä itse viettämässä tai kuuntelemassa.

Perheelle olen antanut ohjeet, että miten haluan tulla haudatuksi (polttohautaus, ei mitään omaa hautakiveä vaan sellaiseen muistolehtoon), muuten ei väliä.

Vierailija
4/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaikki suunnitelmat valmiiksi, mielimusiikkia, suosikkivirret, vain yksi kukka, tuhka sirotellaan muistolehtoon (ei jää hoidettavaa hautaa) jne. "Kehua" ei tarvitse kenenkään, lapset ja lastenlapset muistelkoot keskenään. Ystävistä en tiedä, kuka lienee hengissä ja kuka muuten pystyvä tulemaan. Tällainen suunnitelma auttaa huomattavasti hautajaisten järjestelyissä. Aion elää vielä kauan, mutta koskaan ei tiedä.

Vierailija
5/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas toivon etttei kukaan järjestä mitään hautajaisia minulle. Tuhkaksi vaan ja tuhkat johonkin jokeen kirtään maailmaa. Kukin voi sitten tykönänsä muistella jos haluaa.

Vierailija
6/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt vain, millaisen hautakiven toivoisin..

Vierailija
7/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helmetissä?

Mä mietin, miten teen elämästäni hyvän ja rakastan rakkaitani. Kiviäkin kiinnostaa mitä mun raadolleni tapahtuu kun elämä on siitä loppunut.

Väliä on vain sillä, mitä on nyt.

Vierailija
8/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hautajaisia, mutta kuolinsiivousta olen tehnyt ja testamentin. Läheisille olen kertonut, että haluan tuhkauksen ja mitään muistotilaisuutta ei tarvitse pitää. Haudata saa minne haluaa eikä hautaa tarvitse hoitaa.

Vierailija
9/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun ongelmani.

Sikäli täytyy kuolema olla mielessä, että muistaa elää.

Vierailija
10/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Odotan innolla jo syntymää ja elämää.

Vierailija
11/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti. Olen esittänyt toiveen, että ne hoidetaan mahdollisimman helpolla tavalla. Hautaustavaksi helpoin lienee tuhkaus. Hautakiveä ei minun puolesta tarvita, mutta jos jotain tahtovat laitata, niin nimilaatan johonkin muistelulehtoon  tai ei sitäkään. Mielestäni hautajaiset ovat jälkeen jääneitä varten, ei kuollutta. Lopultakin tehkööt miten itse tykkäävät.

Vierailija
12/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että arkkuni kuljetettaisiin isossa amerikkalaisessa avoautossa ja kaitsareista soisi Highway to Hell mahdollisimman kovaa.

Vierailija
13/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisia ei ole pakko pitää. Minä en halua semmosia. Nolottaisi olla huomion keskipisteenä, en ole eläessäkään halunnut koskaan olla.

En sitten tiedä mitä semmoisen vainajan kanssa tehdään.

Vierailija
14/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mieti. Olen esittänyt toiveen, että ne hoidetaan mahdollisimman helpolla tavalla. Hautaustavaksi helpoin lienee tuhkaus. Hautakiveä ei minun puolesta tarvita, mutta jos jotain tahtovat laitata, niin nimilaatan johonkin muistelulehtoon  tai ei sitäkään. Mielestäni hautajaiset ovat jälkeen jääneitä varten, ei kuollutta. Lopultakin tehkööt miten itse tykkäävät.

Hautajaiset ovat nimenomaan vain jälkeenjääneille. En ymmärrä koko hautajaisia.

Vierailija
15/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti hautajaisia, mutta olen tekemässä juuri ruotsalasta kuolinsiivousta, ja karsin nurkista sellaista turhaa tavaraa jota en halua jättää jälkeen jäävien silmille.

Vierailija
16/16 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt arkun valmiiksi.

En mieti enää.