Kuulin tänään jotain todella karmivaa kodistamme!
Muutimme tähän unelmiemme (tosin vuokra) asuntoon pari kuukautta sitten. Oikeastaan heti muuton jälkeen nuorempi lapsistamme alkoi puhua miehestä, sanotaan nyt vaikka Pekasta. Hän sanoo Pekan asuvan tietyssä huoneessa, eikä tahdo itse siellä olla, on alkanut puhua Pekan kanssa ja selvästi pelkää tätä. Aiemmin ajattelin tämän olevan vain lapsen turhan hyvää mielikuvitusta, mutta tänään kuulin naapurilta, että tässä asunnossa on kuollut väkivaltaisesti juuri tämän niminen mies ja ilmeisesti juuri siinä huoneessa, jossa tyttäreni sanoo Pekan asuvan.
Järki sanoo, ettei tässä ole mitään hätää ja että tähän on varmasti jokin järkevä selitys, mutta silti alkoi pelottaa aivan kamalasti. Haluaisin jopa muuttaa pois tästä asunnosta, vaikka tämä onkin todella ihana, kohtuullisen edullinen ja hyvien kulkuyhteyksien varrella.
En ole koskaan ollut aaveisiin uskovaa tyyppiä, mutta väkisinkin tässä alkaa miettiä, kummitteleeko meillä.
Kommentit (28)
Naapuria on vain tähän saakka oikeastaan pikaisesti tervehditty ohi kulkiessa, ei juteltu aiemmin. Jotenkin tuntuu, että olisi saanut pitää omana tietonaan koko asian.
se, kelpaako katolinen pappi teille on kai kiinni teidän uskosta, ei juuri muusta. Mulle kelpais jos pelottais.
Mä oolen tosin itse aina ajatellut, ettei kummituksilla ole syytä haluta mulle mitään pahaa - näin siis jo silloin kun olin lapsi ja käsittelin asioita omalla kohdallani. Kyllä sama logiikka pätee omienkin lasteni kohdalla.
mutta silloin ehkä on parempi jättää puhumatta kummituksista kovin paljon, niillä on rationaalisempi lähestymistapa. Sanoka vain että haluatte siunausta ja varjelusta elämällenne tässä kodissa.
En kyllä tiedä uskallanko enää tähän asuntoon jäädä, vaikka pappi kävisi täällä " manaamassakin" . Kun en itse tuota aavetta kuitenkaan näe.
että teidän asunnossa on kuollut sen niminen tyyppi? Ja sen jälkeen alkanut puhua siitä...
Ystäviä meillä ei talosta vielä oikeastaan edes ole, koska asuttu tässä vasta pari kk ja tänä aikana lapset sairastellutkin paljon, joten ollaan pysytelty sisällä.
kerroitko sille ensin siitä että sun lapsi puhuu " Pekasta" ja " Pekalle" ja sen jälkeen se kertoi mitä " oli tapahtunu" teiän kämpässä...?