Haluaisin omakotitalon, mutta onko siinä järkeä yksin asuvana?
Sellaista naista, joka kykenisi kantamaan oman osuutensa taloudesta ja tienaisi about saman kuin minä en voi saada. Mitään elintapasairasta, köyhää ja saamatonta en ala elättämään. Ei minun rahani siihen riitä. Tienaan hitusen yli suomalaisten keskiarvon, 3800e/k. Käytettynä on toki kohtuuhintaisia taloja, mutta ne on järkyn isoja yksin elävälle. Yli 100 neliötä järjestään. Riittäisi 60-80 neliötä ja jonkinlainen harrastustila lisäksi.
M38
Kommentit (37)
Mä olen asunut yksin omakotitalossa jo kohta 20 vuotta. Tykkään puutarhahommista, rakastan sitä että on oma piha. Mun talossa on vain 50 neliötä, alun perin kesämökiksi rakennettu pieni mummonmökki. Hyvin riittää yhdelle ja koiralle.
- Tatjana
Melkoisen tympeä miehenjämä tuo ap on.
Tämä olisi voinut olla hyvä ketju omakotitaloasumisesta yksin, mutta aloituksen alkuosa pilasi sen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi voinut olla hyvä ketju omakotitaloasumisesta yksin, mutta aloituksen alkuosa pilasi sen.
Voi se olla sitä edelleen, kun ensin mielensäpahoittajat häipyvät tästä ketjusta.
Asun vuonna 1903 valmistuneessa omakotitalossa. En tarvitse miestä vastaamaan "omasta osuudestaan" taloudesta, koska vihdyn hyvin kaksin koiran kanssa.
Olen elättänyt itseni 16-votiaasta asti ja pärjään hyvin nyt 71-vuotiaana eläkkeelläni, vaikka saankin vain hieman alle 2000 euroa puhtaana kuussa.
Aloittaja on ihme vinkuja, jopa mieheksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakennutin noin 80 neliön omakotitalon ja siihen autotallin,
johon mahtuu auto ja siinä on ns puuhailutila.
N46
Paljonko maksoi tontteineen päivineen? Missä päin Suomea ja rakennusvuosi?
Ohis
noin 370000€. Naantali, ei kantakaupunki ja 2017.
Noita alle 70-neliön "pientaloja" on Vantaa ainakin pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Ohis
Huh, kalliilta vaikuttaa. Onko merenrantatontti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Ohis
Ei, maanrakennustyöt, viemäröinti, sähköt, energiatehokkuus, jne niin äkkiä sitä hintaa kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä onnistuit saamaan tästäkin aloituksesta naisvihan epitomian? Olin jo tulossa vastaamaan otsikon kysymykseen kannustavasti ja asiallisesti mutta itse aloituksen luettuani en voi todeta muuta kuin että toivottavasti yksikään nainen ikinä ei lankea. Yäk.
Mitäs naisvihaa siinä on? AP halusi vain omillaan tulevan naisen itselleen mikä on sallittua. M48
Keskityppä vähän. Aloittaja kiukuttelee naisille, koska ei löydä naista joka tuloillaan auttaisi kustantamaan hänelle haluamansa omakotitalon.
Pieniä omakotitaloja on alettu suunnittelemaan ja rakentamaan, et ole ainut joka tuollaista haluaa. Miehen kanssa asutaan 120 m2 omakotitalossa 1000 neliön tontilla. Odotellaan eläkepäiviä, silloin talo ja mökki puuhineen meillä tuo mukavaa arkiliikuntaa ja remppaamishommia.
Olen asunut jo pitkään omassa talossa yksin. En ole kuitenkaan koskaan tehnyt yhtään aloitusta siitä kuinka rumana naisena en voi saada miestä jakamaan kustannuksia kanssani. Itse asiassa voisin vaikka ottaakin jonkun rattopojan tähän tekemään mulle nikkarointeja ylläpitoa vastaan. Mutta en ole tehnyt siitäkään aloitusta että en kelpaa edes elättäjäksi. En osaa samaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Ohis
Ei, maanrakennustyöt, viemäröinti, sähköt, energiatehokkuus, jne niin äkkiä sitä hintaa kertyy.
Kyllä on rakentaminen ja tontit kallistuneet. Me rakennutimme 110 neliöisen talon 30km Hgistä ja tontteineen ja töineen maksoi 220k vuonna v 2003
Minä haluaisin punaisen mummon mökin ja pelakuita ikkunoille. Mahdoton toteuttaa, koska Helsingissä viihdyn niin hyvin. Lisäksi sairaanhoito on huippua täällä. Mummon mökissä onnettomuuden sattuessa yksin saisi vaikka kuolla, toisaalta ei sekään hullumpaa olisi. Hankkisin kaksi saksanpaimenkoiraa, joita omaksi ilokseni kouluttaisin. Saisivat aidatulla tontilla hassutella keskenään. Hyvä kotivakuutus niistä olisi. Tekisin päivittäin pitkän pitkiä kävelylenkkejä ja metsässä koirat tietty irti. Hyvin koulutetut tulevat luokse salamana, kun kutsuu. Asuisivat kanssani mökissä, ai että.
Muutama kana, joilta saisi tuoreita munia. Sitten saisi jättää hyvästit matkustelulle. Haaveeksi taitaa jäädä.
Hanki talo itsellesi ja sitten kattele josko löytyy joku höynäytettävä, joka tulisi lisämaksajaksi.
Itse asuin (nainen) 250 neliöisessä okt:ssa vuosia yksin eron jälkeen. Siinä asutaan jos pystyy sen kustantamaan ja on valmis tekemään kaikki okt-työt, ja minä pystyin.
Mutta lähtökohtaisesti olet ehkä ihan hitusen väärällä kärjellä liikenteessä.
Onnea matkaan!
Ei tarvitse kuin katsoa paikallista facebookin sinkkuryhmää, niin itku tulee. Suurin osa on jollain tavalla valtion tukiaisilla eläviä, täysin saamattomia, lahjattomia ja vailla kunnianhimoa olevia ihmisiä. Harvalla on korkeakoulututkintoa. Paljon työttömyyttä, vääriä valintoja, elämäntapasairauksia jne.
Ei se väärin ole, jos ap toivoo enemmän itsensä kaltaista, eteenpäin pyrkivää ihmistä. Ehkä teininä tai nuorena aikuisena kun kaikki ovat vielä samalla viivalla, asioilla ei välttämättä ole merkitystä.
Mutta lähempänä 40 vuotta näillä asioilla alkaa tulla eroavaisuuksia.
Se köyhä ja saamaton ei ymmärtäisi kunnianhimoista miestä ja päinvastoin. Arvot ovat liian kaukana toisistaan.
Eikä kukaan alle 40-vuotias suostu piiaksi yhdellekään miehelle, se on varma-
Oikotieltä löytyy 1013 taloa, joka on max 80 neliötä