Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö huoltoyhtiöt tiskikoneen asennuksia

Vierailija
29.05.2023 |

Vai pitääkö varata erikseen joku tyyppi? Mistä halvimmalla? Voiko itse laittaa paikoilleen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee. Kodinkoneliike, jos ostat uuden koneen, voi asentaa sen. Voit myös asentaa sen itse, mutta on syytä olla tarkka, ettei tule myöhemmin riitaa vakuutusyhtiön kanssa, jos jotain sattuu.

Vierailija
2/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu huoltoyhtiöstä. Osalla on oma putkimies joka niitä tekee. Kannattaa soittaa huoltoyhtiön toimistoon ja kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa itsekin, mutta itse olen suosinut Gigantin maksullista palvelua eli tuovat uuden, vievät vanhan pois ja asentavat uuden. Ollut kaikista yksinkertaisia ja ei tarvitse sopia eri suuntaan aikatauluja. Varmaan huoltoyhtiötkin tekevät maksua vastaan.

Vierailija
4/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiön kautta monesti saa asennuksen. Tämä pitää siis itse maksaa eli tunnin työstä.

Koneen ostopaikasta voi myös kysyä hintaa, siellä on yleensä hinnoiteltuja kotiinkuljetus ja asennus erikseen.

Vierailija
5/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee. Kodinkoneliike, jos ostat uuden koneen, voi asentaa sen. Voit myös asentaa sen itse, mutta on syytä olla tarkka, ettei tule myöhemmin riitaa vakuutusyhtiön kanssa, jos jotain sattuu.

Kerrostaloissa yleensä Tiskarin asentaminen itse on kiellettyä.

Vierailija
6/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentajalla pitää olla putkimiehen paperit, taloyhtiö ja vakuutusyhtiö vaativat tämän.

Vierailija
7/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tällaisesta ennen kuullut. Olen asentanut itse koneen, vanhan tilalle, valmiiseen paikkaan. Töpseli seinään ja vesiliitokset kiinni, koneen työntö vuotosuojan päälle.

Vierailija
8/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tällaisesta ennen kuullut. Olen asentanut itse koneen, vanhan tilalle, valmiiseen paikkaan. Töpseli seinään ja vesiliitokset kiinni, koneen työntö vuotosuojan päälle.

Ja alakerrassa kiitetään, kun tee-se-itse-vieärityksesi jonain kauniina päivänä falskaavat. Onneksi sinulla on sitten esittää vakuutusyhtiölle paperi, josta ilmenee, että oli ammatti-ihminen asialla.

Vierailija
9/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alakerrassa kiitetään, kun tee-se-itse-vieärityksesi jonain kauniina päivänä falskaavat. Onneksi sinulla on sitten esittää vakuutusyhtiölle paperi, josta ilmenee, että oli ammatti-ihminen asialla.

No eipä ole vuotanut, mutta ei tässä siitä ollut kyse, vaan siitä, että saako sen itse asentaa. Ei se joka paikassa ole kiellettyä. Joissain taloissa voi olla, mutta ei automaattisesti kaikissa.

Vierailija
10/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tuossa on mitään virheitä tehdä. Varsinkin jos et jätä koneen sulkuhanaa auki kun olet poissa kotoa tai et käytä konetta. Putkiasennuksissa ei varsinaisesti ole mitään lainsäädäntöä asentajan ammattitaidosta vaan kyse on lähinnä siitä että asentajalla on vastuuvakuutus josta maksetaan asennusvirheen aiheuttamat vahingot. 

Vierailija
11/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä veden syöttö on jatkuvasti paineellinen, ilman putkarintutkintoa ei ole asiaa koskea. Terv. Putkari

Vierailija
12/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asentajalla pitää olla putkimiehen paperit, taloyhtiö ja vakuutusyhtiö vaativat tämän.

Mistä niitä putkimiehen papereita saa?

Vierailija
13/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä veden syöttö on jatkuvasti paineellinen, ilman putkarintutkintoa ei ole asiaa koskea. Terv. Putkari

Laki ei kiellä koskemasta mutta hyvä tietää mitä tekee.

Vierailija
14/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuuma veden syöttö tai lämmitys kierto putkistot ole jatkuvasti paineellisia?

Onneksi meillä on kaukoviisas putkari asentanut sulku venttiilin pesu koneelle, niin sepä ei olekaan jatkuvasti paineellinen.

Vierailija
15/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä putkimiehen papereita saa?

Koulusta .

Vierailija
16/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki ei kiellä koskemasta mutta hyvä tietää mitä tekee.

Jos vahinko sattuu ja itse tehty on maksumies selvillä . Ammattimiehen vahinko menee vakuutuksesta ja asukas ei joudu maksajaksi .

Vierailija
17/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tein itse ja säästin" ihmiset sitten sormi suussa kun omasta virityksestä tulee muutaman kymppitonnin lasku kun vedet vuotaneet rakenteisiin

Vierailija
18/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi tehdä tämäkin asia niin tulee tehtyä kunnolla.

Vierailija
19/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole vuotanut, mutta ei tässä siitä ollut kyse, vaan siitä, että saako sen itse asentaa. Ei se joka paikassa ole kiellettyä. Joissain taloissa voi olla, mutta ei automaattisesti kaikissa.

Saathan sä asentaa mutta jos vahinko käy eikä sulla ole esittää dokumenttia laillisesta, ammattimiehen/-naisen asennuksesta, tulee sun kytkennöistä kallis lasku johon jonka maksat ihan itse, etkä saa apuja vakuutusyhtiöstä euroakaan.

Vierailija
20/20 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain saa ja joistain ei, on kuitenkin maksullinen palvelu. Jos ostaa kodinkoneliikkeestä uuden, niin niistä yleensä voi ostaa myös asennuspalvelun. Tai sitten tilaa itse putkiasentajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän