Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummi ei osallistunut lapseni ristiäisiin, rippijuhliin eikä aio tulla nyt ylioppilasjuhliinkaan.

Vierailija
27.05.2023 |

Miksi ihmeessä ihminen on aikoinaan suostunut kummiksi? Lapsuudenystävästäni on kyse. Eikö tällaiset ihmiset ajattele lainkaan sitä lasta/nuorta vaan vain itseään?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, minä en ollut kummilapseni ristiäisissä, en rippijuhlissa jaen myöskään ylioppilasjuhlissa ja se oli niin lapselle kuin hänen vanhemmilleenkin täydellisen ok.

Ystäväni halusi minut ensimmäisen lapsensa kummiksi ehdottomasti, mutta asuimme silloin ulkomailla ja odotin viimeisilläni meidän lastamme, joten en luonnollisesti päässyt juhliin. Olen kuitenkin lapsen kummi, siitä on ihan kummikirja tallessa.

Kun tuli lapsen rippijuhlat, niin tuli taas esteitä, eli minulla tulehtui umpisuoli ja olin sairaalassa, joten se niistä juhlista sitten.

Ylioppilasjuhlien aikana taas meillä oli oma ylioppilas juhlittavana ja koska välimatka on 245 km, niin me kummatkaan emme päässeet toistemme lasten juhliin. Ystäväni on meidän lapsemme kummi.

Tässä on kuitenkin ollut nyt 20 vuotta aikaa olla kummina ja niiden vuosien aikana olen täyttänyt kyllä sen paikan ihan hyvin. : )

Ymmärrän, että noin voi sattua, mutta melko harvinaista kumminkin. Sun tapauksessa myös kaksi kertaa on ollut ennakkoon tiedossamn. Sitten on näitä vieraita, olkoot sitten kummeja tai ei, jotka ensin ilmoittavat olevansa tulossa, mutta perunat vasta juhlapäivän aamuna epämääräisen selityksin.

Vierailija
42/43 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi yhtään halunnut ystäväni pojan kummiksi, mutta en kehdannut kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukaan ei ole pyytänyt kummiksi. Yksi ei-kirkkoon kuuluva lähisukulainen on, Jonka elämässä olen säännöllisesti.