Kuinka kieltäydyt kyläilykutsusta kohteliaasti?
Meillä on perheenä ihan ok sosiaalinen verkko (noin 10 perhettä, joiden luona käymme, ja jotka käyvät meillä). Nyt minua alkaa ahdistaa, kun meillä on kyläilykutsu voimassa ainakin 10 taloon voimassa. Mä en millään jaksaisi työpäivän jälkeen pakata lapsia autoon, vaan haluaisin olla perheen kanssa kotosalla. Viikonloput ovt muuten arvokasta latautumisaikaa.
Kuinka itse toimit samassa tilanteessa? Sanotko, joo, kyllä me joskus tullaan, vaikka ei ikinä/pitkään aikaan olisi tarkoitus mennä kylään. Vai osaatko sanoa ei?
Kommentit (4)
kahdestaan mieheni kanssa kotona. Muutoinkin näemme miehen kanssa vain vilaukselta, koska työskentelemme eri työvuoroissa. Ystäväni ovat ymmärtäneet.
Olen nykyisin alkanut järjestämään juhlia (10-30 hengelle) joko yksin puutarha-/lettu-/talkootapaamisen merkeissä tai sitten yhdessä jonkun kanssa juhlavammin. Joskus jopa vuokramme tilan ja kutsumme useita kymmeniä ystäviämme juhlimaan.
Muutama iso juhla vuodessa on vähemmän rasittavaa kuin kuukausittainen kyläily. Kaiken ikäiset ovat yleensä olleet tevetulleita juhliimme.
Ihan sanomalla kiitos ei. Tämän viikon olemme pyhittäneet perheelle tms. Parempi sanoa kohteliaasti suoraan kuin kierrellä tai kertoa valheita.
Tietysti voit miettiä sitäkin, että miksi koet tuttavien tapaamisen raskaana.
Kun kutsu tulee, katsot kalenterista viikonlopun, jolloin ei ole muuta menoa ja 1 tai 2 viikonloppua sitä ennen ilman mitään erityistä, että ehditte hengähtääkin. Jos joka toinen viikonloppu kyläilee, ehditte käymään jokaisella tuttavallanne n. 2-3 kertaa vuodessa:)
Meillä olen sanonut että kiitos kutsusta mutta tällä hetkellä elämän tilanteemme on sen verran hektistä että tulemme jossain vaiheessa kun sitten hieman helpottaa, ja jos emme ensin tule teille voitte vaikka jossain vaiheessa piipahtaa meille