Tositarina, apua heräsin oikea orava naamalla, onko vaarallisia?
Siis olin nukkumassa ja unissani tunsin kissan märät kylmät pikkutassut naamalla (en omista kissaa,mutta rakastan)..
Ja heräsin ja se olikin orava!!!!????
Säntäsi, siis tämä otus suorastaan lensi kämpästä ulos parvekkeelle, juuri ehdin nähdä hännän unenpöpperöisenä. (Eli 99 prosentin varmuudella oli orava). En keksi mikä muukaan eläin.
Asun vielä 3 kerroksessa! ja partsin ovi oli auki..
Jotenkin ällöttää. Ovatko oravat vaarallisia ja miten ihmeessä eksynyt sisälle ja vielä mun naamalle?
Siis söpöjä ovat tietysti,mutta oikeasti sehän on niinkuin karvainen rotta.
Eli onko jotain vaarallista?
Kommentit (84)
Aika usein oravat käy kesämökeillä. Hyppivät pöytien päällä eikä kukaan sairastu.
Vierailija kirjoitti:
Oravan tehtävä jäi kesken. Se tulee takaisin. Kun sitä vähiten odotat. Silloin homma hoidetaan loppuun. Kukaan ei kuule huutoasi.
se puree ensin kurkkusi auki ja tanssii verisuihkussa
Muinoin on syöty oravakeittoakin ihan innolla. Salmonellakin tarttuu lähinnä ulosteista, joten jos et ole syönyt kakkaa, niin on epätodennäköistä. Ulkomailla ollaan hyvinkin tiiviisti villieläinten kanssa, ruokitaan lintuja, oravia ja siilejä kädestä, ja otetaan syliin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettei orava ehtinyt operoida siellä toisessakin päässä. Mitä se sun naamasta haki, onko sulla pullea taikinanaama, joka inspiroi sitä leipomishommiin?
Olen varma. Tämä juttu ei nyt täytä sun sairaita fantasioita. Sorry.
Ja en tiedä mitä se mun naamasta/päästä haki, ei kertonut.
Atooppinen herkkä iho on kyllä naamassa, ja päällä lievä tulehdus. (Ajoittainen ruusufinni poskipäissä).
Muuta,mitä halusit tietää, vai oliko tässä?
-ap
Jos tapanasi on nukkua partsin ovi auki, todennäköisesti sama tyyppi on käynyt siellä ennenkin. Osaa reitin sun luokse. Kerran näin ohikulkiessa, kun kaksi oravaa hyppäsi viereisestä koivusta kerrostalon seinään kahdeksanteen kerrokseen. Seinä oli karheasti rapattu. Siinä pällistelin, kun ne kurkki ikkunoista sisään. Sitten hyppäsivät takaisin viereiseen koivuun. Selkeästi meni rutiinilla meni toi homma. Olisko jotkut ruokkineet niitä ikkunoistaan. Taatusti olisivat menneet sisälle, jos ikkunoita olisi ollut raollaan.
Älä huoli, ihmiset syöttää niitä täällä kädestäänkin eivätkä sairastu. Ota ihan iisisti ja hengittele syvään muutama kerta. Vaikkei se varmasti kovin mukava herätys ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettei orava ehtinyt operoida siellä toisessakin päässä. Mitä se sun naamasta haki, onko sulla pullea taikinanaama, joka inspiroi sitä leipomishommiin?
Atooppinen herkkä iho on kyllä naamassa, ja päällä lievä tulehdus. (Ajoittainen ruusufinni poskipäissä).
-ap
Haluaisin vielä tietää seuraavia asioita:
- mikä on kengännumerosi?
- oliko orava kokeillut kenkiäsi?
- oliko oravan kynnet normaalit vai kynsisienen infektoimat?
- olisitko yhtä kauhuissasi jos olisit herännyt lemmikkiorava naamaltasi?
- oletko hoitanut tulehduksiasi pihkavoiteella? Oravathan viihtyvät havupuissa.
- jos syntyisit seuraavassa elämässäsi oravana, haluaisitko kenties itse palata vielä joskus juurillesi ja tavata ihmisen oikein lähietäisyydeltä?
Odottelen vastaustasi 3.6.2023 mennessä. Jos en saa sitä, niin olen yhteydessä Oravien Ystävät Ry:hyn, ja tulemme yhdessä sinua tapaamaan kun vähiten sitä odotat.
T.🐾🐿
Kiitos kaikista asiallisista vastauksista🙂
Olen aina pitänyt yhtenä isona plussana asua kerrostalossa juuri sitä, että korkealla voi huoletta pitää partsin ovea auki.
(No se koki pienen kolauksen.)
Mutta rauhoittaa mieltä saada avautua jonnekin ja kysellä..
Ja tässä ei ole edes puita,eli pystyvät näköjään jotenkin kiipeämään talon seinää pitkin.tms.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt yhtenä isona plussana asua kerrostalossa juuri sitä, että korkealla voi huoletta pitää partsin ovea auki.
Ja tässä ei ole edes puita,eli pystyvät näköjään jotenkin kiipeämään talon seinää pitkin.tms.
-ap
Laita parvekkeelle leikkikäärmeitä ja ripusta katsosta iso leikkihaukka.
No ei niitä lakanoita tarvi vaihtaa. Meilläkin oli mökillä orava jäänyt sisälle jumiin (saapui savupiipusta eikä päässyt ulos). Oli juossut kaikkialla, mutta ei kaikkea tarvitse desinfioida, orava on ihan hygieeninen elukka, tosi harvinaista että se levittäisi mitään tauteja. Esim myyräkuume ei edes leviä oravan välityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Haluaisin vielä tietää seuraavia asioita:
- mikä on kengännumerosi?
37
- oliko orava kokeillut kenkiäsi?En tiedä,nukuin. Epäilen
- oliko oravan kynnet normaalit vai kynsisienen infektoimat?
Kts.yllä
- olisitko yhtä kauhuissasi jos olisit herännyt lemmikkiorava naamaltasi?
En ottaisi villieläimiä lemmikiksi. Ja tietääkseni ei ole suositeltavaa.
- oletko hoitanut tulehduksiasi pihkavoiteella? Oravathan viihtyvät havupuissa.
En ole
- jos syntyisit seuraavassa elämässäsi oravana, haluaisitko kenties itse palata vielä joskus juurillesi ja tavata ihmisen oikein lähietäisyydeltä?
En tiedä miten orava ajattelee. Enkä usko kyseessä olevan kukaan entinen asukas.
Odottelen vastaustasi 3.6.2023 mennessä. Jos en saa sitä, niin olen yhteydessä Oravien Ystävät Ry:hyn, ja tulemme yhdessä sinua tapaamaan kun vähiten sitä odotat.
T.🐾🐿
Voi apua, naurattaa! Aattele miten sekin säikähti kun luuli sinua elottomaksi möhkäleeksi ja sitten liikuitkin.
Olen monesti nähnyt kun oravat kiipeää rosoista seinää pitkin. Kerran tuli ikkunalaudalle ja kamala metallin ropina, säikähdin.
Tuli mieleen minun entinen kissa. Monesti heräsin siihen että sen tassu oli suussani. Ilmeisesti kuorsasin ja hän lärpätteli minun huulia. Siinä se rinnalla oli hereillä tyytyväisen ja pätevän näköisenä, ihan kuin olisi hymyillyt omalle hyvälle työlleen.
Minun on pakko pitää laseja auki parvekkeella, kärsin hapenpuutteesta ja kuumuudesta, nyt aloin itsekin jännittämään.
Ehkä se vaan halusi pois oravanpyörästä.
Olen nähnyt, kun orava juoksi 5-kerroksisen talon katolle seinää pitkin. Ei siihen mennyt kuin muutama sekunti.
Vierailija kirjoitti:
Oravan tehtävä jäi kesken. Se tulee takaisin. Kun sitä vähiten odotat. Silloin homma hoidetaan loppuun. Kukaan ei kuule huutoasi.
Se yksi orava käy kertomassa muille ja sitten ne tulevat suurella joukolla. Emme kuule hänestä sen jälkeen ikinä. Orava ei koskaan luovu saalistaan.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Oravat ovat niin taitavia kiipeilijöitä, että helposti ne pystyvät seinääkin pitkin kiipeä.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua, naurattaa! Aattele miten sekin säikähti kun luuli sinua elottomaksi möhkäleeksi ja sitten liikuitkin.
Olen monesti nähnyt kun oravat kiipeää rosoista seinää pitkin. Kerran tuli ikkunalaudalle ja kamala metallin ropina, säikähdin.
Tuli mieleen minun entinen kissa. Monesti heräsin siihen että sen tassu oli suussani. Ilmeisesti kuorsasin ja hän lärpätteli minun huulia. Siinä se rinnalla oli hereillä tyytyväisen ja pätevän näköisenä, ihan kuin olisi hymyillyt omalle hyvälle työlleen.
Minun on pakko pitää laseja auki parvekkeella, kärsin hapenpuutteesta ja kuumuudesta, nyt aloin itsekin jännittämään.
Kissaosiosta tuli mieleen: näin joskus nuorempana unta, että joku kuristi kaulasta. Heräsin ja kissa oli pitkin pituuttaan kaulan ympärillä. Oli oikein tympääntyneen oloinen kun hyvästä paikasta hätisteltiin pois.
Täälläkin on orava. Se on tuolla kattorakenteissa ja meidän rottakoira on ihan innoissaan kun kuulee sen. Eipä tuo orava ole yllätys, kun on mökkirakennus.
Meidän koira nappasi aikaisemmin hiiren ulkoa, että Tom ja Jerryt voi täällä syntyä.
Soita heti 112 ja kerro tuo juttu.
Kyllä ne sieltä järkkää sulle paikan missä voit levätä hetken vailla huolia .
Sinä se parhaiten tiedät kohdallasi. Jos se kovaa meteliä teki ja sotki paikkoja niin sitten se varmemmin on orava. Kerran yksi orava oli tullut töihin halliin. Se oli kunnon sirkusta saada se orava pois pihalle. Oravat ovat aika leikkisiä kavereita.
Tuo mainitsemani rottakin oli töissä ja se tuli piilostaan, kun olin tyhjentämässä sitä roskista pussiin.