Ois pikkuhiljaa tarkoitus aloittaa remppa.
Nyt ois pikkuhiljaa tarkoitus aloittaa remppa. Lupia on kyselty ja muun muassa noi asbestikartoitukset on tehty. Mä käytin semmosta kun Suomen Asbestikartoitus Pro, joka oli oikein hyvä putiikki tehdä tää homma lähinnä sen takia et mä en halua käyttää sellaista asbestikartoittajaa joka tekee itse myös asbestinpoistot. Ihan järkevistä syistä koska jos firma tekee tutkimuksen siitä tarvitaanko niiden hommia niin kyllä ne aika usein tulee siihen tulokseen että tarvitaan.
Mut eristyksiä ei saa tehdä ku ei oo sertifikaattia, enää vaikka siis tää taloyhtiö vaatii että ei pelkästää märkätilavalvonta riitä sertifikaatilla vaan pitää myös levittäjällä olla sertifikaatti. Mä oon täs nyt kahden vaiheilla et pitäiskö käydä se seittemän tunnin kurssi vetäsemässä hankkimassa itelleni sertifikaatti vai laittaa joku muu hommiin.
Kommentit (13)
On kyllä aika helvetin typerää maksaa erikseen asbestikartoituksesta ja asbestinpurusta. Tuskin säästit mitään! Oot kyl aika tyhmä!
Sama juttu, aika idioottimaista maksaa itse
Käy kokonainen päivä koulutuksessa niin saat jo varmaankin rakennusmestarin paperitkin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, vai niin. Meillä nuo asbesti hommat kuulu sata prosenttisesti taloyhtiön maksettaviksi. Ei tosin ole asbestia löytynyt.
Sama juttu, aika idioottimaista maksaa itse
Olikohan Harkin Arttu, joka onnistui tuhlaamaan sata tuhatta euroa rivitalokämppänsä remppaan? En edes ymmärrä, miten se on mahdollista. Varmaan maksanut asbestikartoituksesta itse.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan Harkin Arttu, joka onnistui tuhlaamaan sata tuhatta euroa rivitalokämppänsä remppaan? En edes ymmärrä, miten se on mahdollista. Varmaan maksanut asbestikartoituksesta itse.
Kartoitus ei monia satoja maksa. Kaksiossa oli 150e kaikki, jotka sitten taloyhtiö maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö sähköhommatkin itse?
En tee sähköhommia, mutta keittiön paikka on tarkoitus vaihtaa. Syy miksi haluan siirtää keittiön on aika selkeä. 60-70-luvun vaihteessa keittiöt olivat pakollinen paha ja tila sille on erittäin kapea ja ahdas. Nykyään keittiö on vähän kuin kodin keskus.
No ei meitin taloyhtiö maksanut asbestikartoitusta. Remppafirma kyllä otti näytteen ja joku muu taho sen tutki ja lasku tuli mulle. Isännöitsijä sanoi, että taloyhtiö ei maksa. Ei onneksi löytynyt asbestia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö sähköhommatkin itse?
En tee sähköhommia, mutta keittiön paikka on tarkoitus vaihtaa. Syy miksi haluan siirtää keittiön on aika selkeä. 60-70-luvun vaihteessa keittiöt olivat pakollinen paha ja tila sille on erittäin kapea ja ahdas. Nykyään keittiö on vähän kuin kodin keskus.
Aivan järjetöntä!!
Sain vanhan asunnon myynnistä hieman voittoa. Lahjotin sitten pikkusen rahaa tonne Ukrainan sodankäyntiin. Sain siitä sellaisen hienon lahjan, made in russia, recycled in ukraine. Se on nimittäin palanen T72 venäläistä panssarivaunua, numeroitu kappale. Aika hieno, battle for kiev. Siinä näkyy mikä unitti se oli ja minkänumeroinen panssarivaunu, laserkaiverrettu.
Hyvää huumorintajua, ja erittäin kiva muisto meikäläiselle.
Jaa, vai niin. Meillä nuo asbesti hommat kuulu sata prosenttisesti taloyhtiön maksettaviksi. Ei tosin ole asbestia löytynyt.