Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisyongelma

Vierailija
26.05.2023 |

Olemme tapailleet miehen kanssa kevättalvesta asti. Aluksi käytimme tietysti kondomia ehkäisyyn, ja tällöin sain sellaisen kuvan että miehelle tämä on ihan ok. Kuitenkin mies on nyt alkanut kysellä, että milloin "hankit pillerit tai jotain", että kondomi voitaisiin jättää pois. Kerroin, että pillerit ei ole minulle vaihtoehto eikä sovi oikein muukaan hormonaalinen ehkäisy. Muissakin vaihtoehdoissa on ongelmansa, niin että kondomi on käytännössä ainoa mikä sterin lisäksi sopii.

Ensin mies sanoi että asia ok, mutta ei taida kuitenkaan olla, koska mies edelleen puhuu siitä miten "helppoja" muita ehkäisymuotoja on olemassa. Mutta kun yritän puhua asiasta ja selitän uudelleen miksi ne tietyt ehkäisyt ei käy, niin kondomi onkin sitten taas ihan ok hänellekin. Mutta sitten ei olekaan. Mies ei kuitenkaan tunnu ymmärtävän, että ne kaikki ehkäisymuodot ei vaan sovi kaikille.

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytettiin kaikenlaisia tilapäisiä ehkäisyjä ei kondomeita koska olin niille allerginen, ja tulos oli vauva.

Sitten niitä vauvoja tuli lisääkin kunnes hankin kuparikierukan, koska mulle ei pillerit sovellu.

Kuparikierukka oli hyvä, kunnes ne toi jäätävät kuukautiset, hemoglobiini putosi 90 ja olin varjo.

Aamuisin oli vessassa kuin teurastettu eläin, verta kaikkialla, olin ihmeissäni tarviinko lastenvaipan.

Kuparikierukka pois ja tilalle hormonikierukka joka on paras ever!

Ei menkkoja ja ei tunnu missään, hormonikierukka pitää asentaa oikein, esim ystäväni sai siitä huimauksia ja kaikkea vaivaa. 

Vierailija
102/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomiehkäisy on oikeasti hyvä ja näppärä, kun siihen tottuu ja löytää sopivan merkin ja mallin. Siistiä, helppoa ja haitatonta. Niissä spontaaneissa seksitilanteissahan se on erityisen näppärää, kun ei tartte miettiä miten olla sotkematta paikkoja ja miten siistiytyä sitten jälkeen päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille pitäisi olla yhtä paljon erilaisia hormonaalisia ehkäisykeinoja kuin naisille, niin katsotaan miten kiinnostuneita he olisivat uhraamaan elämänsä ja riskeeraamaan terveytensä kokeiluille.

Vasektomiaa ei tehdä alle 30-vuotiaille miehille, eikä moni uskalla siihen mennä, koska pelkää sen vaikuttavan panemiskykyyn. On helpompi sysätä vastuu ehkäisystä naiselle.

Minulla on ollut pitkän elämäni aikan avain yksi mies joka käytti vapaaehtoisesti kondomia. Mutta hänellä olikin ennestään neljä lasta.

Minulle sopiva ehkäisykeino on tuo, että kun mies kertoo pelkäävänsä panemiskykynsä menevän jos käy vasektomiassa, niin seksuaalinen kiinnostukeni tyrehtyy moiseen typerykseen. Miehen tyhmyys vie haluni. Nykyiselle miehelleni vasektomia on tehty vuosia sitten eikä mitään moitetta.

Vierailija
104/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aina tätä. Naisen pitäs aina vaan kokeilla lisää ja lisää uusia hormoneja. Mä sain ehkäisyrengasta käyttäessä ihan kamalia Paniikkikohtauksia. Gyne suositteli vielä kokeilemaan jatkoa pari kuukautta, en halunnut. Sitten tarjottiin pillereitä, joissa kuulemma vielä vähemmän hormonia. Ihan naurettavaa. Kumilla mennään ja jos mies haluaa saa mennä vasektomiaan aikanaan. Hormonit loppui minun osaltani.

Muistan kuinka exäni vaati mua syömään noita myrkkyjä. Sitten masennuin ja ahdistuin. Tulin ihan eri ihmiseksi.

Kierukkahan sulle pitäisi laittaa. Juu, se nyt on se todellisuus missä eletään että meille naisille niitä ehkäisymenetelmiä on enemmän ja niissä on erilaisia hormoneita.

Miksi tämä asia muuttuu valittamalla?

En laita hormonikierukkaa, en todellakaan. Samat hormonit siinä on. Lisäksi suvussa verisuoniperäisiä ongelmia sekä rintasyöpää niin ei kiitos.

Ei ole. Hormonikierukka ei lisää tukoksia eikä syöpää. Arvasin ettet tiennyt.

Vierailija
105/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomiehkäisy on oikeasti hyvä ja näppärä, kun siihen tottuu ja löytää sopivan merkin ja mallin. Siistiä, helppoa ja haitatonta. Niissä spontaaneissa seksitilanteissahan se on erityisen näppärää, kun ei tartte miettiä miten olla sotkematta paikkoja ja miten siistiytyä sitten jälkeen päin.

Sulla on kondomi taskussa joka hetki? Ok, spontaaneita hetkiä sit vaan.

Vierailija
106/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käytettiin kaikenlaisia tilapäisiä ehkäisyjä ei kondomeita koska olin niille allerginen, ja tulos oli vauva.

Sitten niitä vauvoja tuli lisääkin kunnes hankin kuparikierukan, koska mulle ei pillerit sovellu.

Kuparikierukka oli hyvä, kunnes ne toi jäätävät kuukautiset, hemoglobiini putosi 90 ja olin varjo.

Aamuisin oli vessassa kuin teurastettu eläin, verta kaikkialla, olin ihmeissäni tarviinko lastenvaipan.

Ei menkkoja ja ei tunnu missään, hormonikierukka pitää asentaa oikein, esim ystäväni sai siitä huimauksia ja kaikkea vaivaa. 

Kyllä, hormonikierukka on ihan paras.

Vierailija
107/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hormonikierukka on ihan paras.

Hormonikierukka oli huonoin kokemus. Menkat käytännössä 24/7 sen vuoden minkä sen kanssa jaksoin tapella. On kuulemma normaalia. 

Vierailija
108/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kondomi taskussa joka hetki? Ok, spontaaneita hetkiä sit vaan.

Niin mikä estää pitämästä niitä mukana?

Vierailija
109/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aina tätä. Naisen pitäs aina vaan kokeilla lisää ja lisää uusia hormoneja. Mä sain ehkäisyrengasta käyttäessä ihan kamalia Paniikkikohtauksia. Gyne suositteli vielä kokeilemaan jatkoa pari kuukautta, en halunnut. Sitten tarjottiin pillereitä, joissa kuulemma vielä vähemmän hormonia. Ihan naurettavaa. Kumilla mennään ja jos mies haluaa saa mennä vasektomiaan aikanaan. Hormonit loppui minun osaltani.

Muistan kuinka exäni vaati mua syömään noita myrkkyjä. Sitten masennuin ja ahdistuin. Tulin ihan eri ihmiseksi.

Kierukkahan sulle pitäisi laittaa. Juu, se nyt on se todellisuus missä eletään että meille naisille niitä ehkäisymenetelmiä on enemmän ja niissä on erilaisia hormoneita.

En laita hormonikierukkaa, en todellakaan. Samat hormonit siinä on. Lisäksi suvussa verisuoniperäisiä ongelmia sekä rintasyöpää niin ei kiitos.

Hormonikierukka oli minulle tehokas ehkäisy, kun halut lähti kokonaan samoin tein pois. Siihen kai sen ehkäisyteko perustuukin, kun seksi loppuu.

Vierailija
110/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä lateksittomiakin kondomeita, eikä kukaan ole sinulle kertonut?

Vierailija
111/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yhdistetty rintasyöpään

Vierailija
112/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan seurustelua jatkas jos kortsua on pakko käyttää. Ne ei ole miehistä mukavia. Vie ainakin puolet tunnosta ja muutenkin fiiliksestä. Alkuvaiheessa käy mut ei jatkoon. Voi olla et se sunkin mies kohta ottaa eron.

Luuletko, että elimistöön tungettavat synteettiset hormonit on naisista mukavia? Tai muilla tavoilla ovulaatiota, kuukautiskiertoa tai kehon normaalia toimintaa yleensäkin häiritsevät valmisteet olisi naisista niin mukavia?

Vierailija
113/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan seurustelua jatkas jos kortsua on pakko käyttää. Ne ei ole miehistä mukavia. Vie ainakin puolet tunnosta ja muutenkin fiiliksestä. Alkuvaiheessa käy mut ei jatkoon. Voi olla et se sunkin mies kohta ottaa eron.

Kortsu vaikuttaa vain sen yhdynnän ajan. Erilaiset naisten käyttämät ehkäisyvälineet vaikuttaa 24/7.

Vierailija
114/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs mies, joka ei ajattele kuin omaa maksimaalista nautintoaan on ihan hyvä saada luiskaan heti suhteen alkuvaiheen jälkeen. Helvettihän siinä repeää, jos on lapset itsekkäälle miehelle tehnyt.

Vierailija
115/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että elimistöön tungettavat synteettiset hormonit on naisista mukavia? Tai muilla tavoilla ovulaatiota, kuukautiskiertoa tai kehon normaalia toimintaa yleensäkin häiritsevät valmisteet olisi naisista niin mukavia?

On ne varmasti mukavempia ku kortsu. Ei mulla miehenä olis mikään ongelma ottaa yks pilleri päivässä, eikä kyllä oo haitannu yhtään omia emäntiäkään

Kokeilepa niitä ensin ja puhu vasta sitten.

Vierailija
116/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kondomia vastustavat ukot on kyllä... Ystäväni mies ei halua käyttää kondomia, eikä halua lapsia. Emännälle ei sovi hormonit, on kokeiltu kaikki. Lapsia on nyt sitten 5 ja ukko entistä veemäisempi...

Vierailija
117/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne varmasti mukavempia ku kortsu. Ei mulla miehenä olis mikään ongelma ottaa yks pilleri päivässä, eikä kyllä oo haitannu yhtään omia emäntiäkään

Täytyy odottaa sitä miesten e pilleriä. Saisivatpa pian valmiiksi ni loppus toi naisten ulina mikä suurimmissa määrin vaan päänsisästä. Ite en usko puoliakaan nnäistä mitä e pillerit aiheuttaa ku jokanen vetää mutulla fiiliksiään

Vierailija
118/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään kondomia.

Vierailija
119/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy odottaa sitä miesten e pilleriä. Saisivatpa pian valmiiksi ni loppus toi naisten ulina mikä suurimmissa määrin vaan päänsisästä. Ite en usko puoliakaan nnäistä mitä e pillerit aiheuttaa ku jokanen vetää mutulla fiiliksiään

Miehethän tässä ulisee, kuminpalasesta, kun se tuntuu ja byhyy.

Vierailija
120/153 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän oli jo testattavana, mutta aiheuttivat samoja sivuoireita kuin naisillekin niin tutkimus keskeytettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi