Tuntuu vaan siltä, että olen jo tehtäväni tehnyt
60 v nainen olen, ei mitään mielenkiintoa enää mihinkään. Töissä puurran väkisin, syrjäytettynä haastavammista työtehtävistä. Ainut iloni, eli lapseni ottaa etäisyyttä luonnollisesti aikuistuessaan, aloittelee elämäänsä muualla.
Tuntuu siltä, että olen täysin turhake, ystävät on vuosien saatossa kaikonneet. Vietän iltojani Netflixin parissa sohvaperunana. Nukkumaan 20:00 ja herään 04:00.
Ja sama toistuu seuraavana päivänä. En näe tässä mitään järkeä, enkä osaa keksiä mitään uusia mielenkiinnon kohteita.
Kommentit (5)
No se, kun en saa mistään enää kiinni. Olen työelämässä ollut jo vuosia jollain lailla sivuraiteella, sen hyväksyin jo vuosia sitten, kun yksinhuoltajana tein välillä lyhyempää työpäivää. Senkään jälkeen ei minulle annettu haastavampia tehtäviä, joten olen edelleen sellainen suorittavan tason työntekijä. Siinä asemassani kun esihenkilöltä kyselen lisätietoa ja lisää ohjeita, kun tulee vähänkin haastavampi työtehtävä eteen, niin saan vastaukseksi korkeintaan sellaisen, että anna mennä vaan, tässä tapauksessa ei tarvitse pyydellä enempiä tietoja. Olen siis valtion viranomainen ja haluaisin toki tehdä työni lakien ja asetusten mukaisesti. -Ap-
Joo, ei se elämä muuta ole kuin "erikoinen kokemus".
Mistä nautit? Siis ihan arkisista asioista? Koska kuullostaa osittain mun elämältä vaikka osa lapsista asuukin kotona ja on mies. Iltaisin katsellaan telkkaria ja käydään kävelyllä. Viikonloppuisin sitten jotain muutakin välillä. Työ on suorittavaa mutta pidän työstäni ja koen työni merkitykselliseksi vaikka en ole suunnitellut urakehitystä sen kummemmin. Nautin lähiluonnosta, hyvistä kirjoista ja ihan vaan olemisesta.
Olisiko sinun mahdollista löytää ne sun arkiset iloa tuottavat jutut, onko joku liikuntalaji, avantouinti, lintubongaus, puutarhapalstan hoito, käsityöt, leipominen? Ja ehkä jonkun tuollaisen tekemisen myötä sitten löytyy joku harrasteporukka vaikka, jos ihmiskontakteja kaipaat?
Tavallinen arkihan on just sitä kivointa.
Tehtävät tehty nyt on aika nauttia. Netflix kiinni ja ylös sohvalta kokeilemaan kaikkea muuta. Sulla on joku palvelijan identiteetti ja olet tehtäviesi kautta määrittänyt itsesi, päästä siitä irti.