FB tilin hakkerointiyritys! Voisiko joku valaista olinko mahdollisesti uhri, ja jos olin, niin mitä muita varotoimia minun pitäisi tehdä, turvatakseni tilini ja muutakin?
Sain FB kaverilta jonka tunnen toki henkilökohtaisestikin Messenger viestin - tosin emme ole puhuneet kolmeen vuoteen, joten se oli yllätys.
Hän ei tervehtinyt kuten yleensä vaan suoraan pyytää että antaisin hänelle puhelinnumeroni (hänellä on se jo), että minulle lähetettäisiin koodi, jonka lähettäisin hänelle, koska hänen ystävällään on jokin kilpailu tms.
Oli outoa kun hän ei vastannut kyselyihini kuulumisista kuten yleensä ja lisäksi pyyntö päättyi mustaan sydämeen, outoa, koska ystäväni ei niitä lähetä, eikä kukaan muukaan.
Joka tapauksessa annoin numeroni ja lähetin tekstarina saamani koodin hänelle Messengerissä, jonka jälkeen ilmestyi viesti että FB tililleni yritetään sisälle near Hämeenlinna!
Tajusin heti ettei kaikki ole ok, koska EN ole lähelläkään Hämeenlinnaa, ja poistin lähettämäni koodin ja suljin koko puhelimen, otin virran pois.
Avasin puhelimen ja siis vastasin FB viestiin etten siis ollut yrittänyt tililleni, ja vaihdoin salasanan.
Samalla blokkasin kaikin tavoin tämän ystäväni.
Siis hänen tilinsä oli siis kaapattu, eikö? Ja omanikin yritettiin, eikö näin?
Nyt täytyy heti katsoa tilit jne kaikki joihin liittyy puhelinnumero.
Mitä muuta pitäisi tehdä? Onkohan kaikki ok. Eka kerta kun näin käy.
Kommentit (8)
Mitä tuo puhelimen virran katkaiseminen auttoi? 😂 Ei se sun tili ole siellä sun puhelimessa, se on vain väline millä sitä käytät.
Ei hätää kunhan laitat sen puhelimen sellaiseen paikkaan missä on pilkkopimeää, esimerkiksi anukseesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää kunhan laitat sen puhelimen sellaiseen paikkaan missä on pilkkopimeää, esimerkiksi anukseesi.
Laitettu, palautuuko nyt tili?
Ap
FB: salasanan vaihtaminen
Sähköposti: salasanan vaihtaminen
Pankki: Riippuen tunnistautumisesta salasanan vaihtaminen
Puhelin: Tehdasasetusten palautus
Vierailija kirjoitti:
Soita sille kaverille?
Soitin, mutta ei vastannut, numero oli varmaankin vaihtunut. Tosi ei edes tullut soittoääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitettu, palautuuko nyt tili?
Ap
Et ole ap.
Olen ap, enkä puhu trolleille.
Pankkitileihin on ID-sovellus käytössä, eikö liene tilit turvassa?
Soita sille kaverille?