Pidän tahalleni pankkitilini nollissa - Kelan takia?
Olen hyväpalkkaisessa työssä, mutta en taida jaksaa tätä kuitenkaan enää vuotta enempää. Ajattelin siis nostaa käteisenä 100k pankkivarani ja pitää pankkitilini alle 1000 euron luvuissa, sillä käsittääkseni et saa toimeentuloja yms. jos et ole todistettavasti köyhä ja Kela tarkistaa sun 3 kuukauden pankkitiedotkin? Ajattelin siis ottaa lopputilin, olla ansiosidonnaisilla se aika mitä pystyy, ja sitten tippua täysille toimeentulotuille yms. asumistukeen. Ajattelin kuitenkin pitää sen 100k käteisvarajemman pahan päivän varalla. Olisko jotain muuta, mitä pitäisi tietää? Käsittääkseni sijoituksiani tai metsävarallisuutta ei kuitenkaan katso tukia heikentäen
Kommentit (71)
Sinä ajattelit tippua. Oletko tipu?
Et sä toimeentulotukea saa ainakaan jos on metsää ja sijoutuksia.
Kelan sivuilla on laskurit, muihinkin tukiin voi vaikuttaa omaisuus.
100k on sen verran iso omaisuus että tuo olis jo kova petos piilottaa. Olet trolli, jos olisit oikea rikas niin tajuaisit että kannattaa sijoittaa hyvin se 100k ja koittaa elellä niillä tuloilla.
Mulla vaan kymppitonnilla rahastoja. Ei ole mikään iso juttu tai tuskin Kelan kannalta tärkeä, koska sijoitus on aina riski? Voi siis mennä miinuksellekin
Vierailija kirjoitti:
100k on sen verran iso omaisuus että tuo olis jo kova petos piilottaa. Olet trolli, jos olisit oikea rikas niin tajuaisit että kannattaa sijoittaa hyvin se 100k ja koittaa elellä niillä tuloilla.
En tykkää ottaa mitään sijoitusriskejä. Mieluummin mulla on 100k tyynyn alla ja saan säännöllistä tukea Kelalta. Ei ole mikään petos, jos on käteistä (jotka vieläpä tehnyt kovalla työllä). En ole siis missään nimessä rikas, olen vain kova säästämään, enkä jaksa olla enää työelämässä niin miksi en olisi kotona Kelan tuilla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaan kymppitonnilla rahastoja. Ei ole mikään iso juttu tai tuskin Kelan kannalta tärkeä, koska sijoitus on aina riski? Voi siis mennä miinuksellekin
Voithan ostaa sillä kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100k on sen verran iso omaisuus että tuo olis jo kova petos piilottaa. Olet trolli, jos olisit oikea rikas niin tajuaisit että kannattaa sijoittaa hyvin se 100k ja koittaa elellä niillä tuloilla.En tykkää ottaa mitään sijoitusriskejä. Mieluummin mulla on 100k tyynyn alla ja saan säännöllistä tukea Kelalta. Ei ole mikään petos, jos on käteistä (jotka vieläpä tehnyt kovalla työllä). En ole siis missään nimessä rikas, olen vain kova säästämään, enkä jaksa olla enää työelämässä niin miksi en olisi kotona Kelan tuilla.
-ap
Aivan sama, missä muodossa se raha on ja onko kovalla työllä ansaittu vai vaikka perintöä
Saahan niillä säästöillä elää, mutta ison summan nostosta tulee kyllä selvityspyyntö, että mihin hassattu.
Onnea vaan 100k käteisnostoihin :D
t. pankissa töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100k on sen verran iso omaisuus että tuo olis jo kova petos piilottaa. Olet trolli, jos olisit oikea rikas niin tajuaisit että kannattaa sijoittaa hyvin se 100k ja koittaa elellä niillä tuloilla.En tykkää ottaa mitään sijoitusriskejä. Mieluummin mulla on 100k tyynyn alla ja saan säännöllistä tukea Kelalta. Ei ole mikään petos, jos on käteistä (jotka vieläpä tehnyt kovalla työllä). En ole siis missään nimessä rikas, olen vain kova säästämään, enkä jaksa olla enää työelämässä niin miksi en olisi kotona Kelan tuilla.
-ap
Aivan sama, missä muodossa se raha on ja onko kovalla työllä ansaittu vai vaikka perintöä
Niin, ja mistäköhän verottaja tai kukaan muu saisi selville sen, että olenko säästänyt käteisenä nuo palkkatulot vai ostanut niillä vaikka ruokaa, röökiä ja uusia käsilaukkuja
Ja kohta ei enää käteinen käy, ja varat täytyy muuttaa digitaalisiksi. Isojen sumien alkuperään taatusti tartutaan.
Vierailija kirjoitti:
t. pankissa töissä
No siis jos nostan automaatista vaikka 400 euroa kerralla, niin no joo, meneehän siinä 250 päivää, mutta voinhan mä siirtää osan rahoista kerralla jonku lähipiirin tiliin myös, on siellä sit jemmassa.
Vierailija kirjoitti:
t. pankissa töissä
Miksi pankista ei muuten saisi (ainakaan ilman älyttömiä selvityksiä) nostaa vaikka koko omaisuuttaan käteiseksi halutessaan? Mitä luvatonta niillä rahoilla voi tehdä tuon kelan huijaamisen lisäksi?
Jos olet tosissasi 100 tuhatta on niin iso summa, että et selviä tuosta millään. Joss saisitkin tuon nostettua edes parin vuoden sisällä käteisenä jotenkin ihmeessä herättämättä huomiota, kun Kelalle selviää (ja sehän selviää) että olet piilotellut tarkoituksellisesti tonnikaupalla rahaa jäät kiinni aika vakavasta petoksesta. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. pankissa töissä
No siis jos nostan automaatista vaikka 400 euroa kerralla, niin no joo, meneehän siinä 250 päivää, mutta voinhan mä siirtää osan rahoista kerralla jonku lähipiirin tiliin myös, on siellä sit jemmassa.
Joo ja ketään pankissa ei kiinnosta että tyyppi nostaa 400 euroa joka päivä melkein vuoden ajan?!! Voi hemmetti mitä urpoja te olette?? Rahavirtaa seurataan pankeissa todella tarkasti, ei sieltä nostella rahaa miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. pankissa töissä
Kyllä automaatista nostot on samalla tavalla seurattavia. 400€ päivittäin erottuu kyllä datasta.
Lisäksi vielä noi sijoitukset ja metsävarallisuus. Miksi ap on siinä luulossa, että niitä ei lasketa? Luulo on väärä. Kyllä tt-tuessa lasketaan joka sentti.
AP on "nero", eihän kukaan ole koskaan näin toiminut, oikea lumihiutale.
Kyllähän Kelan lomakkeessa kysytään aika tarkkaan omaisuus. Osakkeet, sijoitukset ja metsät. Lisäksi tiliotteet on toimitettava. Lisäksi voivat verottajalta ottaa selvää omaisuudesta, eli aika huonosti pystyt piilottamaan omaisuutesi, ellet sijoita veroparatiiseihin tai kätke omaisuutta kassakaappiin. Ja jos jäät kiinni niin itket ja maksat.
Sijoitukset pitänee nostaa jos osakkeita tms?