Klotriptyl mite
Onko kokemuksia! Lääkäri määräsi tätä minulle sairauden hoitoon ja auttaa toki, mutta seuraavana päivänä olen niin unelias, ettei mistään tahdo tulla mitään. Onko tämä ohimenevää vai kyseisen lääkkeen sivuvaikutus. Tuntuu että on mahdotonta pysyä hereillä.
Kommentit (7)
Saattaa johtua myös liian lyhyistä unista. Nukun kyllä sikeästi, mutta yöunet ovat olleet kyllä liian lyhyitä. Ehkä se väsymys johtuu siis siitä. Yhdistin sen lääkkeen aloitukseen, mutta varmasti johtuu tosiaan tuosta unen määrästä.
Lääkkeen vaikutus todennäköisesti. Itse käytän ajoittain ko lääkettä ja aina lääkkeen aloituksen kanssa käy noin (ainakin eka päivä tosi väsynyt). Lääke on hyvin sedatoiva. Todennäköisesti oire helpottaa päivien myötä, kannattaa ottaa ajoissa illalla ennen nukkuman menoa (pari tuntia ennen). Ikävänä puolena oon huomannut vaikutuksen muistiin (ajatus käy hitaalla).
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeen vaikutus todennäköisesti. Itse käytän ajoittain ko lääkettä ja aina lääkkeen aloituksen kanssa käy noin (ainakin eka päivä tosi väsynyt). Lääke on hyvin sedatoiva. Todennäköisesti oire helpottaa päivien myötä, kannattaa ottaa ajoissa illalla ennen nukkuman menoa (pari tuntia ennen). Ikävänä puolena oon huomannut vaikutuksen muistiin (ajatus käy hitaalla).
Joo, tänään on väsymyksen lisäksi ollut semmoinen takkuinen olo tai aivosumua.
Silloin kun käytin kyseistä lääkettä niinen meinannut mitenkään päästä ylös sängystä. Kuivatti myös suuta melkoisesti. Hyvä lääke kyllä muutoin, sain sen krooniseen niska-hartiajumiin
Mulla ei uneen eikä väsymykseen vaikutusta
Vaikea lopettaa käyttö. Todella riiputtava. En suosittele alkamaan käyttöä, ellei ole heti vierotusaika suunniteltu.
Et ehkä nuku riittävän laadukasta unta? Vai mitä tarkoita sillä että auttaa toki? Näetkö unia kuten ennenkin vai onko unien näkemisessä tapahtunut muutosta?
Toinen mikä tuli mieleen on se, että voisiko olla kumuloitunutta väsymystä? Tarkoitan sitä tervettä reaktiota, jossa unen palautuminen tavanomaisemmaksi (millä keinolla hyvänsä) aiheuttaa elimistössä uupumusta ja väsymystä? Eli keho hoksaa, että on sittenkin ihan poikki.
Tai onko annos liian suuri?
Itsessään lääkkeen sivuvaikutuksista ei ole vastaava kokemusta.
Mutta johtunee siitä, että sain yhdistää sen toisiin lääkkeisiin ja olin nukkunut muilla pituuden puolesta hyvin. Laatu oli sitten asia erikseen ja siksi olin virkeämpi välittömästi aloitettuani tämän.