Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-kansanedustaja ihmettelee Iltalehdessä sopeutumisrahasta syntynyttä mielikuvaa: Kenellä on varaa jäädä kotiin 2 200 eurolla?

Vierailija
26.05.2023 |

Neljä vuotta kansanedustajana toimineen Lohikosken sopeutumisraha oli noin 2 200 euroa, ja hänellä olisi ollut oikeus nostaa edustajan tilapäiseksi työttömyysturvaksi tarkoitettua etuutta yhden vuoden ajan.

Kenellä on oikeasti varaa jäädä (kotiin) 2 200 eurolla, jos on perhettä, asuntolainaa ja muuta? Minusta sopeutumisraha ei ole erityisen houkutteleva. En ainakaan itse kokenut sitä sellaiseksi.

- - - -

Kansanedustaja voisi yrittää elää pienipalkkaisen työtätekevän tuloilla, niin voisi vähän ymmärrys köyhiä kohtaan parantua
Toki hyvä, että halusi palata töihin, mutta törkeätä ihmetellä miten kukaan tulisi toimeen 2200 € tuloilla.
Aika moni joutuu sillä tulemaan toimeen ja jopa vähemmällä

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudesta vieraantunut 🥴

Vierailija
2/7 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä todellisuudesta vieraantunut "työläisten" kommariedustaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pienet tulot vaan pienet menot.

Vierailija
4/7 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo palkka on lähihoitajan brutto.

Vierailija
5/7 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun netto on 350€.

Vierailija
6/7 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos menojakin on kymppitonni kuussa.  Mutta niitä menojakin voi karsia.  

Vierailija
7/7 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että kyllä hän ymmärtää, että moni elää vähemmällä, mutta on tarkoittanut, että tuolla rahalla ei itse pystyisi jäämään kotiin, koska on jo sellainen talo, vapaa-ajanasunnot yms. että niiden ylläpitoon kuluu rahaa. Mutta ainahan tuollaisesta tölväisystä hyvä lööppi ja somemeuhka saadaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme