Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö (?)

Vierailija
25.05.2023 |

Minulle on lapsena tehty asioita joista olen puhunut vain läheisimmälle ystävälleni. En ole vieläkään vakuuttuunut siitä että kyse oli lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, vaikka ystävänikin on ollut ehdottomasti sitä mieltä. En silti pysty asiaa uskomaan. Tekijä oli ja on minulle läheinen aikuinen. Olen vieläkin todella nuori ja nään tätä tekijää melko usein.

Välillä mietin että onko tämä syy sille miksi olen niin rikki. En osaa pitää kiinni omista rajoistani, vihaan itseäni ja olen itsetuhoinen. Onko tästä mitään tietä ulos?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas, rukoilen sua ilmiantamaan tämän henkilön. Jos hän on pystynyt sulle tekemään niin, niin et ole todennäköisesti ainut tai viimeinen uhri. Yksikään hyvä, turvallinen ihminen ei tee pahaa lapselle.

Vierailija
2/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ja rikosilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nuori olet nyt? Sinun on otettava yhteyttä johonkin auttavaan tahoon, jos et tee sitä, on suuri todennäköisyys että vointisi vain pahenee. Olisko täällä sopivaa tahoa? linkki https://www.pelastakaalapset.fi/kehittamis-ja-asiantuntijatyo/nettivihj…

Vierailija
4/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nuori olet nyt? Sinun on otettava yhteyttä johonkin auttavaan tahoon, jos et tee sitä, on suuri todennäköisyys että vointisi vain pahenee. Olisko täällä sopivaa tahoa? linkki https://www.pelastakaalapset.fi/kehittamis-ja-asiantuntijatyo/nettivihj…

Olen 18-vuotias. Ap

Vierailija
5/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaikka täällä chatissa nimettömästi kertomassa tarinasi, luulisin, että osaavat ohjata sinua eteenpäin http://www.sekasin.fi/

Hyvä kun olet kertonut ystävällesi ja täällä. Voitko kertoa asiasta vanhemmillesi?

Vierailija
6/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin nautit ;)

Vierailija
7/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollakontakti tekijään loppuelämäksi. Rikosilmoitus, jos jaksat. Terapiaa. Ota yhteys auttaviin tahoihin. Etsi hyviä ystäviä, irtaudu huonoista.

8/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin nautit ;)

Vierailija
9/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa.

Vierailija
10/16 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
11/16 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrin ajatusmaailma menee juuri noin, jos on ollut pieni lapsi, kun sinulle on tehty seksuaaliväkivaltaa, vielä aikuisenakin kun asia alkaa tulemaan ensi kertaa tietoisuuteen on mielen sirpaleisuuden vuoksi todella vaikeaa uskoa tapahtunutta edes todeksi itselle, keho ja välähdykset kyllä hälyttää koko ajan mutta koska kehittyy erillinen traumaosa, joka kantaa hyväksikäyttötraumaa ja tämä on ehkä poissa pitkään, vuosikymmen tai kaksi vuosikymmentä kokonaan ja myöhemmin osittain arkitietoisuudesta on vaikeaa olla 100 varma että teko ja teot on tapahtuneet. Mutta kaikki mielen ja kehon traumaoireet sekä sirpaleisuus ja turvattomuus, itsetuhoisuus, vaikeudet ihmissuhteissa, oman itsen ja maailmankuvan vääristymät, konversio-oireet ym. puhuu puolestaan. Koska yleensä epäilet, onko noin käynyt, sinua on aika varmasti hyväksikäytetty. 

Vierailija
12/16 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia tuntea niin, että epäilee ennemmin omia muistoja kun läheistä, joka vielä on saanut vaikuttaa sun ajatuksiin asian suhteen paljon. 

Tee rikosilmoitus. Ei sun tarvitse olla juuri nyt varma asiata. Ne asiat lähtee selkiytyy kun niitä on pakko alkaa käsittelemään. 

Kannattaa myös muistaa että se ilmoitus ei aina johda tuomioon, mutta ajattele että se on silti sun parhaaksi, sinun oikeus ja sinun mahdollisuus kertoa mitä on käynyt.

Ystävät ovat varmasti tukena.

Vierailija
13/16 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus. Tehtävä ennen kuin hyväksikäytön uhri täyttää 28 vuotta mutta mitä pikemmin sitä nopeammin pääset aloittamaan parantumisen.

https://poliisi.fi/seksuaalirikokset

Vierailija
14/16 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tätä lasten hyväksikäyttöä on ollut aina jonkin verran. Syyllinen on aina tekijä. Hyväksi käytetyn kannattaa hakeutua terapiaan. Loppujen lopuksi tekijä haluaa juuri satuttaa ja haavoittaa lasta teoillaan. 

Vierailija
15/16 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodelta 2023

Vierailija
16/16 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on hyväksikäytetty 6-vuotiaana, enkä koe että rikosilmoitus olisi muuttanut oloani, mutta ymmärrän, jos se ihmisille niin tekee.  

Minulle paljon tärkeämpää oli, että sain sanotuksi hyväksikäyttäneelle sukulaismiehelle henkilökohtaisesti, että muistan mitä se teki minulle. Olin silloin 6-vuotias kun hyväksikäyttö tapahtui, ja kaikki palautui mieleeni yllättäen, kun tyttäreni oli samanikäinen, olin itse silloin 36-vuotias.

Eräs psykologi sanoi minulle, että saan sen hyväksikäyttäjän pois "ihoni alta", kun sanon hänelle muistavani asian. Näin kyllä kävi, se vapautti jotain.

Mullakin oli ihan kaoottinen teini-ikä 14-16 v, olin kaikkien käytettävänä, jotka vaan keksi pyytää, suurin piirtein. En osannut laittaa rajaa enkä vaatia mitään.