Ihan naurettavaa, että pääkaupunkiseudulla et meinaa saada poliisilaitokselta aikaa passin uusimiseen!
Kommentit (19)
Tee hakemus netissä ja sitten vaan jonottamaan Pasilaan aamulla
Just peruin ens viikolta ajanvarauksen. Käytiinkin tänä aamuna vuoronumerolla. 30min meni.. Oli siellä kyllä porukkaa oven takana odottamassakin ennen ku ovet aukes.
Mikset hae netissä? Hain ja passi tuli kotiin tai tarkkaan ottaen matkahuollon toimipisteeseen. Helppoa oli.
Puhumattakaan siitä että poliisilaitosta ei paikkakunnalla enää ole vaan joutuu matkustamaan seuraavalle ja sumplia aikataulujen kanssa. Tosi hienoa ja sillä aikaa rikolliset ja nistit vaan lisääntyy kun ei minkäänlaista virkavaltaa näy enää.
Kohta passit täytyy uusia vuoden välein kun valtion rahapula pahenee ; )
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae netissä? Hain ja passi tuli kotiin tai tarkkaan ottaen matkahuollon toimipisteeseen. Helppoa oli.
Koska tuo onnistuu vain joka toinen kerta. Joka toinen kertaa pitää käydä paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu jos vanha on yli vuoden ollut vanhentunut siinä kohtaa kun haetaan uutta. Ainakin henkilökortin kohdalla. Hakiessa pitää todistaa henkilöllisyys ja se ei onnistu vanhentuneella henkilökortilla. Oikeastihan tuo on naurettavaa saivartelua säännöissä ettei esim. 10 vuotta vanhalla henkilökortilla voisi todistaa vielä henkilöllisyyttä eli nuo luo itse turhaan ruuhkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuo onnistuu vain joka toinen kerta. Joka toinen kertaa pitää käydä paikan päällä.
Niin ja tokihan hakemus tehdään netissä ja passi tulee kotiin, MUTTA silti ne vaatii käymään paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu jos vanha on yli vuoden ollut vanhentunut siinä kohtaa kun haetaan uutta. Ainakin henkilökortin kohdalla. Hakiessa pitää todistaa henkilöllisyys ja se ei onnistu vanhentuneella henkilökortilla. Oikeastihan tuo on naurettavaa saivartelua säännöissä ettei esim. 10 vuotta vanhalla henkilökortilla voisi todistaa vielä henkilöllisyyttä eli nuo luo itse turhaan ruuhkia.
Siis vaikka ei edes olisi vanhentunut, mutta jos olet yhden kerran jo uusinut 5 vuoden passin käymättä poliisilaitoksella, seuraavaa passia varten vaativat käynnin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla joudut käymään paikan päällä antamassa sormenjäljet uudestaan.
Itsekin piti mennä muualle Uudellemaalle kun PK-seudulta ei saanut aikaa. Maantaina klo 9:00 aika ja 9:05 olin ulkona. Näytti tuolla olevan jonottajiakin, mutta tuskin 15 min kauempaa meni heilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tällä viikolla ilman varattua aikaa Tikkurilan toimipisteessä. Olin paikalla aamulla klo 8 ja odotusaika oli vain puolisen tuntia. Kannattaa siis vain mennä heti aamulla paikalle jonottamaan, niin homma hoituu yllättävän nopeasti, vaikka odotustilassa on paljon ihmisiä.
Niin no jos on työtön niin varmasti tuo onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla joudut käymään paikan päällä antamassa sormenjäljet uudestaan.
Kohta varmaan aletaan vaatia passia varten myös munan/pillun näyttämistä, koska kyllähän poliisin pitää tietää, miltä kansalaisen alapää näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tällä viikolla ilman varattua aikaa Tikkurilan toimipisteessä. Olin paikalla aamulla klo 8 ja odotusaika oli vain puolisen tuntia. Kannattaa siis vain mennä heti aamulla paikalle jonottamaan, niin homma hoituu yllättävän nopeasti, vaikka odotustilassa on paljon ihmisiä.
Niin no jos on työtön niin varmasti tuo onnistuu.
Vuorotyöläisillä on myös arkivapaata, pekkasen voi ottaa, tehdä tunnit takaisin, loma, lapsien opettajille minä ainakin ilmoitin, et tulevat myöhemmin kouluun ja sillä selvä.
Ei kaikkien tartte työttömiä olla, hoitaakseen asioita arkisin.
Varasin ajan passia varten, mutta se oli kahden kuukauden päähän.
Menin Pasilan vastaanotolle ja jonotin kaksi tuntia, niin sain asian hoidettua.
Porvoo, Järvenpää tai Hyvinkää, ei tarvi kauaa jonottaa.
läheiseni sai varattua ajan kahden päivän päähän. Oli hankkimassa 1. passiaan. joko onnistui varaamaan juuri perutun ajan tai sitten siellä järjestelmässä on varattu valmiiksi aikoja passien ensikertalaisille.
mene jonottamaan, jos et saa asiointiaikaa, heti aamusta jonoon jo ennen laitoksen avaamista
Joko jengi ennakoi ja jättää Suomen tomut jaloistaan kun passeja haetaan kiivaaseen tahtiin,rintamalle mars, itärajan ylitykseen ei kohta passia tarvitse?