Miten köyhät voivat laittaa menonsa Exceliin?
Välillä lukee lehdestä kuinka köyhät merkkaavat menonsa Exceliin mutta ohjelmiston hinta on 7 euroa/kk tai 150 euroa kertamaksulla. Mistä repivät rahat ellei ole rahaa ruokaan? Seitsemällä eurollakin saisi jo viikon ruoat ja jos ostaa kertamaksulla ohjelmiston niin pitää olla syömättä puoli kuukautta.
Kommentit (34)
On joka luuris maksuton taulukkoappikin, jos joku ei osa mobiilipankkia käyttää.
Kynän ja vihkon saa noin eurolla. Jos siihen ei ole varaa niin kannattaa luovuttaa. Vanhempani teki yrityksen kirjanpidon aina kynällä vihkoon. Aina, noin 50 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo aloittajan laskutaito on? Seitsemällä eurolla saa viikon ruuat ja 150 eurolla puolen kuun?
Hänen kannattaisi ehkä laittaa menonsa exceliin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pitää pankki kirjaa tuloista ja menoista. Mobiilipankki tässä luurissa. Vattuakos niitä vielä erikseen taulukoida pitäis.
Hyvin helppo päivittäin tarkistaa, paljonko on rahaa tilillä laskujen jälkeen.
Saldo on eri asia kuin olla selvillä siitä, mihin se raha menee. Minulla ja puolisolla on eri pankkitilit, joten senkin takia kirjaan menot exceliin. En näe omasta pankista mitä perheen kuluja mies on maksanut.
Excel on nykyään yleissana taulukko-ohjelmalle, kuten word yleissana tekstinkäsittelyohjelmalle.
Kotikoneella on ainakin officesta joku suppeampien ominaisuuksien ilmasversio jolla saa kyllä ton homman tehtyä. Jos on Gmail, niin sillon on Googlen toimisto-ohjelmat käytettävissä, niitä tulee enemmän käytettyä.
Jos tuloja ja menoja on sen verran kuukautta kohden, että ne mahtuvat A5 kokoiselle sivulle, niin vanha kunnon vihko on vallan hyvä. Vaikka itselläni on kone ja ohjelmat käytössä, niin vihkosysteemi on käytössä opiskelija-ajoista lähtien.
Taulukkolaskentaohjelmaa käytän puolison firman kirjanpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Osa saattaa saada työsuhde-etuna tai sitten kirjaavat johonkin excelin kaltaiseen ilmaiseen tai vihkoon samalla tyylillä kuin exceliin kirjaisi
Open office ja siellä calc, ei maksa mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa saattaa saada työsuhde-etuna tai sitten kirjaavat johonkin excelin kaltaiseen ilmaiseen tai vihkoon samalla tyylillä kuin exceliin kirjaisi[/quote
Köyhillä ei yleensä ole hienoja työsuhde-etuja. Jos jotakin on, sitä varmasti verotetaan tehokkaasti. Muutenkin erilaiset edut kasaantuvat varakkaiden hyväksi.
Jep, köyhiä verotetaan tehokkaasti työnantajan tarjoamasta excelistä, mutta ei varakkaita.
Taas alkaa vaikuttamaan siltä, että tämänkin ihmisen kohdalla köyhyys on ennen kaikkea henkistä köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pitää pankki kirjaa tuloista ja menoista. Mobiilipankki tässä luurissa. Vattuakos niitä vielä erikseen taulukoida pitäis.
Saldo on eri asia kuin olla selvillä siitä, mihin se raha menee. Minulla ja puolisolla on eri pankkitilit, joten senkin takia kirjaan menot exceliin. En näe omasta pankista mitä perheen kuluja mies on maksanut.
Kyllä mulla ainakin pankki kategorisoi menot asumiseen, elintarvikkeisiin, harrastuksiin jne.
Siis joo libreoffice se on, tulee sanottua excel kun en muista tuota nimeä. Ja tätä ennen 'excelini' oli ihan ruutuvihko, samalla nimellä sitäkin puhuttelin. Enpä ole ajatellut noin tarkkaan asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin pankki kategorisoi menot asumiseen, elintarvikkeisiin, harrastuksiin jne.
Miten pankki osaa kategorisoida asiat noihin? Jos ostan paketillisen mustaa teetä, niin en välttämättä juo sitä, vaan käytän sitä harrastukseen (patinoin paperia) tai asumiseen (pohjustan lautaa rautakäsittelyä varten). Tai onko tuoli asumiseen liittyvä - vai työhön liittyvä?
Google Sheets on ilmainen ja ruutupaperikin on miltei ilmaista.
Uusavuton ap