Miten köyhät voivat laittaa menonsa Exceliin?
Välillä lukee lehdestä kuinka köyhät merkkaavat menonsa Exceliin mutta ohjelmiston hinta on 7 euroa/kk tai 150 euroa kertamaksulla. Mistä repivät rahat ellei ole rahaa ruokaan? Seitsemällä eurollakin saisi jo viikon ruoat ja jos ostaa kertamaksulla ohjelmiston niin pitää olla syömättä puoli kuukautta.
Kommentit (34)
Itse lainasin vanhan Exceliin kaverilta ja kopion ohjelma omalle koneelle, joka ei ole verkossa. Maksoi sen että siivosin kaverin kämpän.
no laita vaikka google sheetsiin sit.
LibreOfficeen tietojen laittaminen ei kuulosta niin mediaseksikkäältä kuin Excel.
No, köyhä voi käyttää työnantajan exceliä tai microsoft-tilin kautta ilmaista verkkoversiota. Tai sitten se köyhä lataa netistä ilmaisen taulukko-ohjelman, jossa on ihan samat toiminnallisuudet kuin excelissä. Esim. LibreOffice on tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Osa saattaa saada työsuhde-etuna tai sitten kirjaavat johonkin excelin kaltaiseen ilmaiseen tai vihkoon samalla tyylillä kuin exceliin kirjaisi
Vihko ei ole Excel ja nämä eivät ole käyneet töissä joista olen lukenut.
Jos on vaikka joskus jostain saanut Officen työpöytäversion, niin sehän toimii siinä tietokoneessa hamaan tappiin asti. Esim. opiskelijat saavat tai ainakin ennen saivat Office-paketin halvemmalla.
Varmaankin Exceliä nykyään käytetään yleissanana kaikista taulukkolaskentaohjelmista. Syyllistyn samaan itsekin vaikka käytän ilmaista Libre Office -ohjelmaa. Toimii hyvin ja on yhteensopiva Excelin kanssa.
Ne voi laittaa ihan paperille tai vihkoon. Kuten Kakeibossa.
Minun excel on hankittu ennen 2010-lukua, tarkkaa vuotta en muista. Ostin silloin läppärin ja hankin siihen Office-paketin. Hyvin toimii edelleen.
Miten tuo aloittajan laskutaito on? Seitsemällä eurolla saa viikon ruuat ja 150 eurolla puolen kuun?
Halvimmat office-paketit 10-20€ ja nettiversiot ilmaisia käyttää..ei kauhean kallista?
Vierailija kirjoitti:
Osa saattaa saada työsuhde-etuna tai sitten kirjaavat johonkin excelin kaltaiseen ilmaiseen tai vihkoon samalla tyylillä kuin exceliin kirjaisi[/quote
Köyhillä ei yleensä ole hienoja työsuhde-etuja. Jos jotakin on, sitä varmasti verotetaan tehokkaasti. Muutenkin erilaiset edut kasaantuvat varakkaiden hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
No, köyhä voi käyttää työnantajan exceliä tai microsoft-tilin kautta ilmaista verkkoversiota. Tai sitten se köyhä lataa netistä ilmaisen taulukko-ohjelman, jossa on ihan samat toiminnallisuudet kuin excelissä. Esim. LibreOffice on tällainen.
LibreOffice on LibreOffice. Microsoftilla on Excel.
Google Playssä on viitisen miljoonaa ilmaista budjettiohjelmaa, jos ei ole tietsikkaa käytettävissä niin kännykkä usein on köyhillä viimeistä huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo aloittajan laskutaito on? Seitsemällä eurolla saa viikon ruuat ja 150 eurolla puolen kuun?
Siksi se on exceliä vailla...
Minä merkkaan vihkoon vaikka olisi Excelikin käytössä. Töissä saa käyttää ihan tarpeeksi, vapaalla teen vanhanaikaisella tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat office-paketit 10-20€ ja nettiversiot ilmaisia käyttää..ei kauhean kallista?
Aika kallis jos ei ole rahaa.
Excelistä on tullut yleisnimitys taulukkolaskentaohjelmille, samalla tavalla kuin kaikki retkikeittimet ovat trangioita.
Mulla pitää pankki kirjaa tuloista ja menoista. Mobiilipankki tässä luurissa. Vattuakos niitä vielä erikseen taulukoida pitäis.
Hyvin helppo päivittäin tarkistaa, paljonko on rahaa tilillä laskujen jälkeen.
Osa saattaa saada työsuhde-etuna tai sitten kirjaavat johonkin excelin kaltaiseen ilmaiseen tai vihkoon samalla tyylillä kuin exceliin kirjaisi